Onderwerp:

Tuin Tokonoma 2 jaren 9 maanden geleden #92205

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932

Tom Haest schreef : Ik denk dat je daar wat mee zal moeten opletten.
Het nu gebruikte hout en hetgeen je wilt gebruiken is een groot verschil. Ik denk dat je het strakke beter doortrekt in plaats van hout met karakter.

Je kan maken dat je het blad kunt opheffen. Maak het iets kleiner, alle kanten een mm of 3 en leg het gewoon op latten die aan de binnenkant gevezen zijn

dank voor t meedenken Tom! Ik wil sowieso het het blad uitneembaar maken en het blad van losse planken maken. Waarom denk je dat t beter is om ook een strak blad te maken? En wat voor hout zou jij gebruiken? De rest is van Douglas, dat vind ik wel erg zacht voor n blad

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tuin Tokonoma 2 jaren 9 maanden geleden #92206

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1166
Ik zou msh ook trespa nemen. Maar in een ander passend maar verschillende kleur.
Of een leisteen blad, maar das dan ook weer heel zwaar om op te heffen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tuin Tokonoma 2 jaren 9 maanden geleden #92207

  • LucRoux
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 968
  • Ontvangen bedankjes 295
Het is misschien simpeler dan om de voorkant te laten open gaan ( magneten/scharnieren?) dan iedere keer dat (zware )houten blad eruit te moeten heffen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tuin Tokonoma 2 jaren 9 maanden geleden #92208

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932

LucRoux schreef : Het is misschien simpeler dan om de voorkant te laten open gaan ( magneten/scharnieren?) dan iedere keer dat (zware )houten blad eruit te moeten heffen?

De voorpanelen zitten er nu ook nog los in, het is ook de bedoeling dat die makkelijk open en dicht kunnen. Waarschijnlijk maak ik er een houten schuifslot op zodat het er niet uit kan waaien. Wellicht 1 plank met een magneetslotje zodat ik snel bij het kraantje kan komen die er achter zit.
@Tom: trespa lijkt mij niet zo mooi en moet ook meer versterkt worden eronder… leisteen zou inderdaad ook mooi zijn, maar inderdaad, het gewicht hè… ik ga er nog ff een nachtje over slapen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tuin Tokonoma 2 jaren 9 maanden geleden #92209

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1166

Marco buijsman schreef :

LucRoux schreef : Het is misschien simpeler dan om de voorkant te laten open gaan ( magneten/scharnieren?) dan iedere keer dat (zware )houten blad eruit te moeten heffen?

De voorpanelen zitten er nu ook nog los in, het is ook de bedoeling dat die makkelijk open en dicht kunnen. Waarschijnlijk maak ik er een houten schuifslot op zodat het er niet uit kan waaien. Wellicht 1 plank met een magneetslotje zodat ik snel bij het kraantje kan komen die er achter zit.
@Tom: trespa lijkt mij niet zo mooi en moet ook meer versterkt worden eronder… leisteen zou inderdaad ook mooi zijn, maar inderdaad, het gewicht hè… ik ga er nog ff een nachtje over slapen..


Sowieso zou ik een kader eronder maken. Leisteen of trespa.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tuin Tokonoma 2 jaren 9 maanden geleden #92210

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932

Tom Haest schreef :

Marco buijsman schreef :

LucRoux schreef : Het is misschien simpeler dan om de voorkant te laten open gaan ( magneten/scharnieren?) dan iedere keer dat (zware )houten blad eruit te moeten heffen?

De voorpanelen zitten er nu ook nog los in, het is ook de bedoeling dat die makkelijk open en dicht kunnen. Waarschijnlijk maak ik er een houten schuifslot op zodat het er niet uit kan waaien. Wellicht 1 plank met een magneetslotje zodat ik snel bij het kraantje kan komen die er achter zit.
@Tom: trespa lijkt mij niet zo mooi en moet ook meer versterkt worden eronder… leisteen zou inderdaad ook mooi zijn, maar inderdaad, het gewicht hè… ik ga er nog ff een nachtje over slapen..


Sowieso zou ik een kader eronder maken. Leisteen of trespa.

je inderdaad, behalve met planken hoeft t wat minder: 1 balk halverwege lijk me dan voldoende. Heb je n voorbeeld van wat je bedoeld met die leisteen? Bedoel je dan tegels?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tuin Tokonoma 2 jaren 9 maanden geleden #92211

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1166
Je kan dat in grote platen krijgen, bij Danny liggen er zo een paar.
Ik heb er ooit een slab van gemaakt.

Maar het zal waarschijnlijk wel duur zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tuin Tokonoma 2 jaren 9 maanden geleden #92212

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932

Tom Haest schreef : Je kan dat in grote platen krijgen, bij Danny liggen er zo een paar.
Ik heb er ooit een slab van gemaakt.

Maar het zal waarschijnlijk wel duur zijn.

das wel t mooiste, 1 plaat. Alleen moet ie dan in t formaat 225x86 cm worden..... niet meer te tillen, en er zit geen fundering onder de Tokonoma :woohoo:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Marco buijsman.

Tuin Tokonoma 2 jaren 9 maanden geleden #92214

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1166

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tuin Tokonoma 2 jaren 9 maanden geleden #92216

  • Diluca
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 793
  • Ontvangen bedankjes 295

Marco buijsman schreef :

Tom Haest schreef : Je kan dat in grote platen krijgen, bij Danny liggen er zo een paar.
Ik heb er ooit een slab van gemaakt.

Maar het zal waarschijnlijk wel duur zijn.

das wel t mooiste, 1 plaat. Alleen moet ie dan in t formaat 225x86 cm worden..... niet meer te tillen, en er zit geen fundering onder de Tokonoma :woohoo:

Als je een natuurstenen plaat wil gebruiken als bodem, raad ik sterk aan om naar een steenkapper te rijden en te gaan kijken wat ze staan hebben. Ik heb ooit een slab gemaakt van een granieten plaat die ze staan hadden, die was ongeveer 140 x 80 cm, en daaruit heb ik een vorm laten zagen die zo goed mogelijk mijn slab model benaderde, ik heb er dan ook nog een aantal gaten laten in boren en ik heb in totaal €60 betaald.
Als je zoiets in een bonsaicenter koopt gaat dat veel veel duurder zijn.
Mijn plaat is 18mm dik, dat zal van gewicht ook nog wel meevallen in de grootte die jij wil, daar heb je geen extra fundering voor nodig.
Groeten Luc.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marco buijsman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Diluca.
Inloggen Registreren
Cron Job Starts