Onderwerp:

Pinus mugo 3 jaren 3 maanden geleden #88615

  • Jason
  • Jason's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 278
  • Ontvangen bedankjes 44
Voor alle duidelijkheid ik ben maar een beginner dus ik spreek zeker niet uit ervaring, maar ik heb die info van verschillende artikels op internet en er waren tog ook al mensen op fora die mij hadden gezegd het rustig aan te doen met deze soort op vlak van ingrepen. En langs de andere kant kan het geen kwaad voor mij zelf om het iets trager te doen want van die fouten heb ik geleerd uit ervaring dat impulsief en niet lang genoeg nadenken over je boom uitdraait op mislukkingen. Dus het voordeel is dat ik nu al een iets beter beeld heb met wat ik met de boom wil doen na hem een jaar te bestuderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pinus mugo 3 jaren 3 maanden geleden #88616

  • Jason
  • Jason's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 278
  • Ontvangen bedankjes 44
Rorror, Bedankt voor de informatie i.v.m het verkleinen van de naalden dat is zeer duidelijk voor mij nu.

En wat je zegt over de naar onderwijzende naalden van dit jaar weg halen, wanner is dit het tijdstip om deze weg te halen ? Vlak na het uitlopen of juist nu wanner de boom in rust gaat

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Jason.

Pinus mugo 3 jaren 3 maanden geleden #88696

  • Diluca
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 793
  • Ontvangen bedankjes 295
Oude naalden kan je plukken vanaf augustus, als het groeisezoen van de nieuwe naalden nagenoeg voltooid is, en dat kan je heel de winter doen tot het nieuwe groeiseizoen in april begint. Hoe vroeger je het doet hoe beter want dan kan de energie die vrijkomt naar de knoppen gaan die er staan.
Groeten Luc.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jason

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pinus mugo 1 jaar 10 maanden geleden #94627

  • Jason
  • Jason's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 278
  • Ontvangen bedankjes 44
Hier een paar foto's hoe de mugo er nu uitziet,





Tot hiertoe heb ik vooral geprobeerd om takken weg te nemen die overbodig zijn en op elke splitsing maar 2 takken te hebben staan (nog niet overal)
Ook heb ik mijn best gedaan om de boom wat te vormen wat niet zo simpel is als beginner, ik raak er soms moeilijk uit welke vorm in nu juist wil bereiken met de boom. Maar goed ik denk dat ik wel stappen vooruit heb gezet in plaats van achteruit ookal zijn de stappen soms maar klein.
Ik heb ook nog een aantal vragen voor de kenners
Vraag 1 : in augustus stat de boom 2 jaar in de pot met dit mengsel, ik heb toen een niet zo goed drainerend mengsel gebruikt omdat ik nog niet beter wist er zit wel akadam en bims onder maar ik denk dat bijna 40% uit organisch materiaal bestaat.. ik heb al vaak gelezen dat pinussen niet graag verpot worden ten vroegste om de 3 jaar, maar ik twijfel nu of ik de boom in augustus al zou verpotten om en in beter substraat te zetten, zoals bv. 30/30/30 akadama bims en lava.

Vragen 2 : ik heb op bovenop de nieuwe kaarsen die an het uitlopen zijn dennenappels zitten (althans dat dacht ik) na wat tijd op internet door te brengen twijfel ik nu of dit dennenappels of bloemen zijn, ik kan nergens een duidelijke uitleg of foto vinden. En wat doe ik er best mee laat ik ze zitten (wat het ook mag zijn) of neemt dit veel energie in beslag van de boom.


Alvast bedankt

Ohja misschien ook een foto er bij plaatsen van toen ik hem heb gekocht zodat het wat duidelijker is wat er met de boom is gebeurd ondertussen


Januari 2021

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Jason.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren
Cron Job Starts