Onderwerp:

Carmona laat veel blad vallen 2 jaren 8 maanden geleden #92267

  • Safari
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 8
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik heb wel huisdieren maar die kunnen het niet zijn geweest omdat ze in het pension zitten wegens mijn vakantie. Ik denk dan dat er inderdaad niet goed water is gegeven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Carmona laat veel blad vallen 2 jaren 8 maanden geleden #92268

  • Diluca
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 793
  • Ontvangen bedankjes 295
alle problemen komen van het feit dat hij binnen staat.
Als je niet op reis was vertrokken en hem zelf verder had verzorgd, had hij waarschijnlijk ook zijn blad laten vallen.
Je hebt hem van in april, dat is nog niet lang, en hij heeft nu genoeg geleden om zijn blad beginnen te laten vallen.
Zoek maar eens op het forum bij de Help posts, het staat er vol van en ook de uitleg waarom.
Bomen groeien nu eenmaal niet binnen, ongeacht van wat de verkoper je wijsmaakt aangaande "binnen bonsai"
De grond, die meestal ook slecht is zal er ook niet aan helpen, maar het is vooral de te droge omgeving die alle problemen veroorzaakt.
Groeten Luc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Carmona laat veel blad vallen 2 jaren 8 maanden geleden #92272

  • Safari
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 8
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik kan hem op het moment niet buiten zetten wegens al het wateroverlast van de laatste paar weken. Ik was ook van plan om hem in bonsai grond te verpotten maar ik had vernomen dat dit niet de bedoeling is in de zomer. Kun je me vertellen wanneer ik dit het beste kan doen? Als ik hem met deze grond buiten zet ben ik bang dat er wortelrot ontstaat. Ik heb ook geen afdakje waar hij onder kan staan.

Als hij nu al zo moeilijk doet met binnen staan hoe moet dat dan in de herfst/winter?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Carmona laat veel blad vallen 2 jaren 8 maanden geleden #92273

  • Zatoichi
  • Zatoichi's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 512
  • Ontvangen bedankjes 109
Persoonlijk zou ik hem niet verpotten. Zie daar geen reden voor op dit moment. En aangezien hij er verder nog okay uitziet zou verpotten de boom nog meer stress geven en dus bladverlies. Wat voor wateroverlast heb je nu nog dat je hem niet buiten kunt zetten ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Carmona laat veel blad vallen 2 jaren 8 maanden geleden #92274

  • Safari
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 8
  • Ontvangen bedankjes 0
Het heeft de afgelopen 2 weken elke dag gestortregend volgens mijn broer, plus ik kom vanavond pas thuis van mijn vakantie dus ik kijk het ff aan. Als het weer beter is zal ik hem zeker buiten zetten maar ik vind het niet oke als hij buiten staat als ik hem niet in de gaten kan houden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Carmona laat veel blad vallen 2 jaren 8 maanden geleden #92296

  • Diluca
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 793
  • Ontvangen bedankjes 295

Safari schreef : Ik kan hem op het moment niet buiten zetten wegens al het wateroverlast van de laatste paar weken. Ik was ook van plan om hem in bonsai grond te verpotten maar ik had vernomen dat dit niet de bedoeling is in de zomer. Kun je me vertellen wanneer ik dit het beste kan doen? Als ik hem met deze grond buiten zet ben ik bang dat er wortelrot ontstaat. Ik heb ook geen afdakje waar hij onder kan staan.

Als hij nu al zo moeilijk doet met binnen staan hoe moet dat dan in de herfst/winter?

Je kan hem nu wel buiten zetten hoor, zo snel is er nu ook weer geen wortelrot.
Trouwens,als je hem nu binnen laat staan gaat hij dood van de te droge lucht, als je hem buiten zet kan het zijn dat hij een beetje gaat lijden omdat het grondmengsel niet goed is, maar hij zal het wel overleven. (Als het al niet te laat is hè, met de toestand waarin hij zich nu bevind)
Die mediterrane soorten moet je buiten zetten zolang het boven de 5° is of tot aan de vorstperiode tijdens de nachten.
Dan zet je die inderdaad binnen, maar liefst in een veranda waar het niet vriest maar waar de lucht wel vochtiger is dan in de woonkamer.
Ik heb één "binnenbonsai" en die staat alleen in de winter in mijn veranda, en dan alleen nog als het vriest, als het de zachtere winterdagen zijn staat die buiten. Als er nachtvorst is gaat die gewoon alleen voor de nacht binnen, en overdag terug buiten. Ik heb die al meer dan 15 jaar en heb er geen problemen mee wat dat betreft.
Als je te bang bent en te overbeschermend voor de boom ga je net het tegenovergestelde bereieken van wat je voor ogen hebt.
Groeten Luc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts