Onderwerp:

kattenkwaad?! 10 jaren 10 maanden geleden #22477

  • cetinel
  • cetinel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1600
  • Ontvangen bedankjes 118
ik heb de link met poezen verder uitzetten dus niet gelegd???
maar 5 kilometer is in ieder geval een peuleschil voor elke zichzelf respecterende poes,grote kans dat ie daar al is geweest voor jij die daar afgezet hebt :woohoo:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

kattenkwaad?! 10 jaren 10 maanden geleden #22480

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Verder levert het het beest stress op, jou aangekrabde handen, de buren een boel verdriet en schiet je er niets mee op. Met een beetje pech komt de kat onder een auto op weg naar huis, en dan heb je ook nog de dood op je geweten. Is dat het waard?

Beter met de buren overleggen hoe je eea op kan lossen, ipv burenruzie creeeren door hun huisdieren te ontvoeren. Zou jij ook niet leuk vinden als je buren jouw hond bv mee zouden nemen en ergens achteraf zouden dumpen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

kattenkwaad?! 10 jaren 10 maanden geleden #22484

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188
mijn buren zijn typische westerse schepsels.. enorm egoistisch en egocentrisch, en trekken zich dus in de verste verte niets aan van wat hun "halve straatkatten" in mijn tuin aanrichten..
het zijn dan ook mensen die zelden zelf in hun tuin zitten, en hun katten de hele dag buiten laten en zelden binnen.. die beesten dragen ook geen bandje, hebben vlooien, zijn niet echt verzorgd.. niet gesteriliseerd/gecastreerd.. (allemaal zaken die hier bij wet verplicht zijn trouwens)

m.a.w. straatkatten die op een vaste plek eten krijgen..

ik heb 2 raskatten die ik niet los in de tuin laat.. ik ben al heel mijn leven een kattenvriend.. maar bij die straatkatten hier kan het me idd echt niet boeien waar/hoe ze heengaan, zolang ze maar weg zijn..

heb het al aan de gemeente gevraagd, maar hun boeit het ook niet en ze zouden MIJ 25€ / kat aanrekenen om ze weg te halen, terwijl het helemaal mijn katten niet zijn.. en als je eens navraagt zijn ze plots van niemand..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

kattenkwaad?! 10 jaren 10 maanden geleden #22784

  • LadyErebus
  • LadyErebus's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 306
  • Ontvangen bedankjes 29
Anders misschien toch eens een praatje met je buren gaan maken en ze eens heel duidelijk maken dat je hun katten niet in de tuin wilt. Misschien de rekening een keer meenemen??
Ik weet niet hoe die beesten eruit zien maar als ze er serieus zwaar verwaarloosd uitzien de dierenbescherming bellen en weg laten halen.

Ben jij in ieder geval van de katten af en hoeven je buren ze geen eten meer te geven.
Dat zou ik doen maar goed.

Ik heb het zelfs bij mijn ouders geflikt. Die hadden 2 papegaaien die totaal nooit verschoond werden.
Ze kregen eten en daar heb je het bij mijn ouders dan ook mee gehad. Ook hebben mijn ouders een stuk of 6 slangen, een hond, Hadden 1 grijsroodstaart en 1 groene amazone.
De slangen worden gevoerd that's it, en bij de vogels exact hetzelfde. De hond verzorgen ze wel normaal de enige van alle beesten daar.

Ik heb er dus ook voor gezorgd dat mijn ouders in ieder geval hun vogels kwijt geraakt zijn. Nu de slangen nog.

Dus ik zou zeggen als die katjes er slecht uitzien zou ik zeker de dierenbescherming er op af sturen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by LadyErebus.

kattenkwaad?! 10 jaren 10 maanden geleden #22787

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188
probleem is dat mijn buren hun van niets iets aantrekken.. zoals ze nu bv zonder bouwvergunning heel hun achterbouw aan het uitbreiden zijn..
en dierenbescherming grijpt niet in aangezien de katten voldoende vogels en muizen vangen om dik te blijven.. en ze schooien overal eten..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

kattenkwaad?! 10 jaren 10 maanden geleden #22795

  • LadyErebus
  • LadyErebus's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 306
  • Ontvangen bedankjes 29
Hmmm.... ja dan is het idd aardig problematisch.
pfff lekker handig dus bij jouw in de straat.

Zou bijna zeggen schade opnemen en aanklagen maar dat kost wel veel en hangt er van af of je al die ellende ervoor over hebt.
Heb je ze al eens nat gespoten? De katten dan he??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

kattenkwaad?! 10 jaren 10 maanden geleden #22804

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188
helpt niet :p

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

kattenkwaad?! 10 jaren 10 maanden geleden #22881

  • Mazzel
  • Mazzel's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 197
  • Ontvangen bedankjes 17
hallo ik wil niet lullig doen maar ik dacht dat dit een bonsai forum was en geen katte forum.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

kattenkwaad?! 10 jaren 10 maanden geleden #22882

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188

Mazzel schreef : hallo ik wil niet lullig doen maar ik dacht dat dit een bonsai forum was en geen katte forum.


nou ja, zeg dan waar je woont, dan vang ik die monsters en kom ik ze in jouw tuin déponeren.. dan zal je wel merken hoe relevant dit kan zijn nadat ze jouw bonsai als speelgoed aanzien..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

kattenkwaad?! 10 jaren 10 maanden geleden #22913

  • Oscar
  • Oscar's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Berichten: 749
  • Ontvangen bedankjes 377

AlexW schreef :

Mazzel schreef : hallo ik wil niet lullig doen maar ik dacht dat dit een bonsai forum was en geen katte forum.


nou ja, zeg dan waar je woont, dan vang ik die monsters en kom ik ze in jouw tuin déponeren.. dan zal je wel merken hoe relevant dit kan zijn nadat ze jouw bonsai als speelgoed aanzien..


:)


Geen probleem om dit hier te bespreken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: AlexW

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren