Onderwerp:

Software 7 jaren 7 maanden geleden #53438

  • Oenes
  • Oenes's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 464
  • Ontvangen bedankjes 122

JanDijk schreef : Bomen in schalen laten zich niet sturen of beheren door computers. Bomen in schalen hebben mensen nodig die ze kunnen lezen. Die ze de juiste hoeveelheid en op het juiste moment water geven wanneer ze dat nodig hebben. Die ze de juiste op de juiste manier met de juiste hoeveelheid en op het juiste moment bemesten wanneer ze dat nodig hebben. Die ze verpotten wanneer ze ook echt verpot moeten worden. Die de weersomstandigheden goed kan interpreteren. Kortom een boom in een schaal wil graag goed verzorgd worden door mensen die tijd voor ze heeft, ze goed wil leren kennen, ervaring met ze op wil doen. Die zijn bomen stuk voor stuk goed kent en handelt vanuit zijn kennis en ervaring. Die een binding met zijn bomen heeft.


Beetje sneu bericht. Als je wilt bijhouden wanneer je een bepaalde handeling hebt uitgevoerd op je boom, zou je niet meer goed voor je boom zorgen??????? :sick: Belachelijk,

Ik heb geen software nodig om dit bij te houden. Ik gebruik nog pen en papier. Ik snap dat veel mensen wel behoefte hebbben aan de juiste software. Is gewoon iets van deze tijd.

groet,

Oenes
De volgende gebruiker (s) zei dank u: MartijnBosgraaf

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Software 7 jaren 7 maanden geleden #53439

  • PeterVanC
  • PeterVanC's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 573
  • Ontvangen bedankjes 112
Test even of excel document opladen lukt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Software 7 jaren 7 maanden geleden #53440

  • PeterVanC
  • PeterVanC's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 573
  • Ontvangen bedankjes 112
Nee dus niet,
had excel document gewoon geladen zoals foto, maar neemt deze wel over als je invoegen zegt
maar niet als je afrond, dus dat gaat ook niet lukken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Software 7 jaren 7 maanden geleden #53441

  • Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272
@jan: met goede software en hardware kan een computer veel doen, er zijn enkele uitzonderingen zoals bv ziektes. Maar een computer is zeker in staat een bonsai een ruime tijd in leven te houden als het gaat om watergift en bemesting. Natuurlijk de kostprijs van de sensoren, ventielen en hardware voor de sturing loopt al snel op. Ook de programmeur(s) heeft een zeer belangrijke rol hierin...

Hoe ver je hierin wil/kan gaan moet iemand zelf weten. Een programma zonder vochtsensor, fertometer,... die zegt wanneer je water,mest,... moet geven is niet betrouwbaar en daar kan ik je in volgen. Maar ikzelf maak wel gebruik van geheugensteuntjes (met excel voorlopig) en computergestuurde ventielen en sprinklers op warme dagen als ik er een dagje niet ben. Ik doe het wel liever zelf maar nood breekt wet...

Perfectie zal de mens nooit halen, maar met behulp van een computer zal het wel benaderd kunnen worden. Kijk maar hoe snel de "plantenindustrie" erop is "vooruitgegaan" sinds de komst van de computer. Maar massaproductie is geen kunst, dus kan ik ergens wel je antwoord verstaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: MartijnBosgraaf

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Software 7 jaren 7 maanden geleden #53442

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4713
  • Ontvangen bedankjes 1159

PeterVanC schreef : Mischien een domme vraag maar hoe installeer je dat ?
Ik zocht het op via google, de free versie
kwam op installatie , moest dan e-mail en passwoord geven,
dat was ok, en dan bij downloaden doet ie niks
of begint ie over google chrome of windows security alert ???
Werk nu wel niet met nieuwst systeem , kan het daaraan liggen ???

mvg


Ik heb windows10 op mijn laptop.
Daar kun je wel apps mee downloaden denk ik.
Ik gebruik het bijna nooit, wel mijn tablet.
Ik heb windows 10 gratis kunnen downloaden, msh zo eens proberen, maar er veranderd wel veel in vergelijking met de vorige versie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Software 7 jaren 7 maanden geleden #53443

  • PeterVanC
  • PeterVanC's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 573
  • Ontvangen bedankjes 112
Ik heb ook windows 10 op mijn labtop, maar gebruik da
onderdeel voor apps inderdaad ook nooit,
maar vind da daar ook niet terug , of ik ben kluns daarmee, kan
ook hoor,

grtn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Software 7 jaren 7 maanden geleden #53444

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
Ik snap deze discussies alleen niet
dit is slechts een programma wat je als logboek kunt gebruiken om per boom alle informatie en handelingen die je uitvoert netjes bij te kunnen houden en gelijk een foto erbij kan zetten om zo mooi de veranderingen te kunnen zien in loop der jaren

watergeven is iets wat je echt zelf moet doen
ja

en ja je kan er inzetten verpotten op die datum en dan heb je altijd nog je gezonde verstand om zelf op dat moment goed te bekijken of dit echt nodig is...

als je alle dingen die je doet in dit programma zou zetten en je boom word ziek of iets dergelijks kan je altijd terug kijken wat er met de boom is gebeurd en wat dus eventueel de oorzaak kan zijn

ps Peter laat je vrouw gewoon alles voor je invullen :p
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Oenes, MartijnBosgraaf

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by dennisfranx.

Software 7 jaren 7 maanden geleden #53445

  • jacobsmeer
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 9
  • Ontvangen bedankjes 2
Ik heb het Bonsai Album voor de I-Pad in de AppStore gekocht.

Werkt perfect, zeer uitgebreid,je kunt foto's toevoegen,aankoop d.d.,stijl,ouderdom,etc.etc.
Verder nog een 'notitieboek' om bijzonderheden over de Bonsai te vermelden
Daarbij is er een data base voor je potten verzameling deze kun je meteen aan de desbetreffende Bonsai koppelen.
Voor de pot kun je ook weer allerlei specs. invoeren tot 5 foto's v/d pot,materiaal,maten,maker,prijs,aankoop d.d. etc etc.
Verder een logboek voor het bijhouden van alle werkzaamheden aan je Bonsai.

Als naslag werk voor je collectie en makkelijk als geheugensteuntje.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: MartijnBosgraaf

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Software 7 jaren 7 maanden geleden #53446

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4713
  • Ontvangen bedankjes 1159

PeterVanC schreef : Ik heb ook windows 10 op mijn labtop, maar gebruik da
onderdeel voor apps inderdaad ook nooit,
maar vind da daar ook niet terug , of ik ben kluns daarmee, kan
ook hoor,

grtn


Voor het moment kan ik je niet verder helpen, kzou het eens moeten bekijken, maar kben op reis en heb mijn laptop niet bij.

Msh les volgen bij je vriendin hoe een tablet werkt. In het begin is het even zoeken, maar ik zou hen niet meer willen inwisselen voor een laptop. Het werkt sneller en is gemakkelijker. Het enige dat ik de laptop voor gebruik is als ik veel moet typen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Software 7 jaren 2 maanden geleden #59284

  • WimmelSan
  • WimmelSan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 381
  • Ontvangen bedankjes 68

jacobsmeer schreef : Ik heb het Bonsai Album voor de I-Pad in de AppStore gekocht.

Werkt perfect, zeer uitgebreid,je kunt foto's toevoegen,aankoop d.d.,stijl,ouderdom,etc.etc.
Verder nog een 'notitieboek' om bijzonderheden over de Bonsai te vermelden
Daarbij is er een data base voor je potten verzameling deze kun je meteen aan de desbetreffende Bonsai koppelen.
Voor de pot kun je ook weer allerlei specs. invoeren tot 5 foto's v/d pot,materiaal,maten,maker,prijs,aankoop d.d. etc etc.
Verder een logboek voor het bijhouden van alle werkzaamheden aan je Bonsai.

Als naslag werk voor je collectie en makkelijk als geheugensteuntje.


De maker gaat ook beginnen aan een Android versie na vele vragen uit de community, ik sprak hem vanmiddag via Facebook.'

Voor diegenen met Android welke ook graag een app willen gebruiken is wellicht plant diary een leuke tip. Hierin kan je:

Inititeel:
- Item toevoegen met naam.
- Type aangeven (cactus, struik, boom etc)
- Locatie (binnen, buiten)
- Notities (losse tekst).
- Foto toevoegen

secundair kan je dan notities aanmaken welke chronologisch geplaatst worden. Deze kunnen bestaan uit
- Gezondheid
- Aankoopprijs
- Breedte
- Hoogte
- Notities (losse tekst).
- Foto toevoegen

Extra is het mogelijk om zaken te agenderen. In het topic las ik al dat sommigen huiveren als je moet gaan instellen wanneer je water geeft, maar het lijkt mij (correct me if im wrong) best prettig om op te kunnen slaan wanneer ik gesnoeid heb, de bonsai heb verpot of dat soort zaken en dan gelijk een nieuwe foto toe te voegen.

Er zit wel een kleine reclame banner in de software, welke voor 1,99 euro te verwijderen is.

Mocht iemand inmiddels een andere manier dan voornoemde apps op Android hebben of op de PC welke de voortgang qua groei etc met foto's kan bijhouden, hoor ik het graag. Het lijkt me super om over bijv 5 jaar de voortgang te kunnen zien per bonsai in een album.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by WimmelSan.
Inloggen Registreren
Cron Job Starts