Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

Acer kiohime 2 jaren 1 maand geleden #93971

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932

Zatoichi schreef : Ik denk dat met het midden niet zozeer van links naar rechts bedoelt wordt maar meer van voor naar achteren. De boom lijkt vrij ver naar achteren geplaatst

...tsja... er is er maar een die weet wat bij bedoelt.. Maar waarschijnlijk vind jij zelf de boom te ver achterin staan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Acer kiohime 2 jaren 1 maand geleden #93972

  • Zatoichi
  • Zatoichi's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 513
  • Ontvangen bedankjes 109
Het is niet dat ik hem "te" ver naar achteren vind staan, maar op de foto oogt het nou eenmaal zo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Acer kiohime 2 jaren 1 maand geleden #93973

  • Tom Vink
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 105
  • Ontvangen bedankjes 35
Prachtboom in wording !!!
Zalige soort…
Mooie Combi met deze pot en toch nog ruim genoeg om verder te ontwikkelen, is over nagedacht!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Acer kiohime 2 jaren 1 maand geleden #93986

  • Griekse bonsai
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 390
  • Ontvangen bedankjes 163
Hallo Tom, mooie boom aan het worden waar veel tijd in is gestoken met een goed advies van Danny.

===========================================================================

Hallo Marco, ik denk zelf dat de meningen een beetje verdeeld zijn, over waar de boom in de pot moet staan.
Met alle respect, maar ik ben het in deze niet helemaal met jouw argumenten eens, dat alleen de loofpartij geldt die symmetrisch moet zijn tov de pot.

Als je de collectie van Walter Pall bekijkt, zie je zowel bomen (bezemstijl) centraal in de pot staan, ook met een niet symmetrische loofpartij, als bomen excentrisch geplaatst in de pot met een loofpartij die aan beide zijden evenver uitsteekt.

Dus het kan allebij denk ik dan.

Maar persoonlijk vind ik het ook beter als de boom in het midden van de pot staat, als "zwaartepunt" in het geheel.
Wat David (Zaitochi) opmerkte dat het net is of de boom te ver naar achter is geplaatst, vind ik ook. Of het nou gezichtsbedrog is ......?

Bonsaigroet, Joop
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Hank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Acer kiohime 2 jaren 1 maand geleden #93996

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1166

Griekse bonsai schreef : Hallo Tom, mooie boom aan het worden waar veel tijd in is gestoken met een goed advies van Danny.

===========================================================================

Hallo Marco, ik denk zelf dat de meningen een beetje verdeeld zijn, over waar de boom in de pot moet staan.
Met alle respect, maar ik ben het in deze niet helemaal met jouw argumenten eens, dat alleen de loofpartij geldt die symmetrisch moet zijn tov de pot.

Als je de collectie van Walter Pall bekijkt, zie je zowel bomen (bezemstijl) centraal in de pot staan, ook met een niet symmetrische loofpartij, als bomen excentrisch geplaatst in de pot met een loofpartij die aan beide zijden evenver uitsteekt.

Dus het kan allebij denk ik dan.

Maar persoonlijk vind ik het ook beter als de boom in het midden van de pot staat, als "zwaartepunt" in het geheel.
Wat David (Zaitochi) opmerkte dat het net is of de boom te ver naar achter is geplaatst, vind ik ook. Of het nou gezichtsbedrog is ......?

Bonsaigroet, Joop


Zoals je zelf zegt werk ik onder begeleiding van Danny. Ik doe het meeste werk zelf, maar bij verpottingen naar eindpotten of op een slab doe ik het samen met Danny. Danny heeft de boom daar geplaatst, dusja, dan is het omdat de boom daar moet staan. Voor mij is het dan geen discussie meer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Acer kiohime 2 jaren 1 maand geleden #94021

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
Blijft een toppertje dit tom!
De vorm en formaat van de pot lijkt mij prima en ook de plaatsing van de boom echter persoonlijk ben ik geen fan van de blauwe kleur gezien de herfst kleur van deze soort zou iets richting licht geel/beige mij mooi lijken maar zoals ik al zei dat is persoonlijk al met al een mooi geheel !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Acer kiohime 2 jaren 1 maand geleden #94024

  • rorror
  • rorror's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1125
  • Ontvangen bedankjes 307
Zeer mooie boom Tom!

Mijn eerste gedachte bij zien van de boom was niet zo zeer de positie, maar dat er een stuk wortelkluit te zien, waardoor de boom omhoog gaat. Voor het oog gaat die dan nog wat naar achter. Misschien is dat ook iets wat mensen bedoelen. Als alles met mos begroeid is zal het zo ie zo al een heel ander gezicht worden.

@dennisfranx
Van welke kleur ga je dan uit? van het groene in de zomer, of op de herfstkleuren?
Van wat ik begrepen heb, zou de potkleur een complementaire kleur moeten hebben. En dat zijn de kleuren die tegenover de driehoek staan.
en.wikipedia.org/wiki/Complementary_colors

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Acer kiohime 2 jaren 1 maand geleden #94027

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1166

dennisfranx schreef : Blijft een toppertje dit tom!
De vorm en formaat van de pot lijkt mij prima en ook de plaatsing van de boom echter persoonlijk ben ik geen fan van de blauwe kleur gezien de herfst kleur van deze soort zou iets richting licht geel/beige mij mooi lijken maar zoals ik al zei dat is persoonlijk al met al een mooi geheel !


Blij je nog eens te horen, Dennis.
Waar is de tijd...

Als ik de traditionele weg had willen opgaan had ik inderdaad msh beige of groen genomen en dan zelfs een ovale pot.
Maar ik werk nu eenmaal met Danny use en ben lid van kei bonsai kai, daar doen we alles just a little different.

De plaatsing van de boom heeft daar ook mee te maken en wat we verder met de boom gaan doen. Dit is ook geen kyohime zoals de meeste zijn, hij is ook net iets anders.

Ikzelf vind het de max. De pot was mijn eerste gedacht, ook door de combinatie van rood herfstkleur en blauwe pot.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Acer kiohime 2 jaren 1 maand geleden #94028

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1166

rorror schreef : Zeer mooie boom Tom!

Mijn eerste gedachte bij zien van de boom was niet zo zeer de positie, maar dat er een stuk wortelkluit te zien, waardoor de boom omhoog gaat. Voor het oog gaat die dan nog wat naar achter. Misschien is dat ook iets wat mensen bedoelen. Als alles met mos begroeid is zal het zo ie zo al een heel ander gezicht worden.


Bij het zetten in een eindpot word de boom eigenlijk boven de pot gezet en er niet in. Nu is alles afgedekt met spaghnum, binnen enige tijd wordt dat weggehaald en zal het inderdaad een heel ander zicht zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Acer kiohime 2 jaren 1 maand geleden #94033

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939

rorror schreef :
@dennisfranx
Van welke kleur ga je dan uit? van het groene in de zomer, of op de herfstkleuren?
Van wat ik begrepen heb, zou de potkleur een complementaire kleur moeten hebben. En dat zijn de kleuren die tegenover de driehoek staan.
en.wikipedia.org/wiki/Complementary_colors


ja het is voor mij beide denk ik, ik heb wel e.a. opgezocht over het combineren van pot en boom maar kan niet zeggen dat ik me er veel in heb verdiept.

tijd vliegt Tom!
je zult wel een hoop geleerd hebben van Danny
ik heb lekker doorgerommeld op mijn eigen manier.
ik ben benieuwd naar je verdere plannen en kijk uit naar de volgende update!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren