Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

Zaailingen Acer palmutum en Acer buergerianum 5 jaren 3 maanden geleden #78455

  • Wabito
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Wabito.

Zaailingen Acer palmutum en Acer buergerianum 5 jaren 3 maanden geleden #78469

  • BPost
  • BPost's Profielfoto
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 61
  • Ontvangen bedankjes 14

Orlando schreef : Ik denk dat de mensen die zich niet kunnen vinden in de berichtje van Bpost alias JJans alias JanDijk er verstandig aan doen het te negeren. Zo dat het weer over bonsai gaat.

Mensen die in deze onzinnige verdachtmakingen mee willen gaan moeten dat natuurlijk gewoon doen, ik lig er niet wakker van.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Zaailingen Acer palmutum en Acer buergerianum 5 jaren 3 maanden geleden #78471

  • Fonz
  • Fonz's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 261
  • Ontvangen bedankjes 57
Tijd om af te ronden me dunkt...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Zaailingen Acer palmutum en Acer buergerianum 5 jaren 3 maanden geleden #78472

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
Carol zou je als je dit nog eens zou doen dingen anders aanpakken ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Zaailingen Acer palmutum en Acer buergerianum 5 jaren 3 maanden geleden #78473

  • CBM
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 14
  • Ontvangen bedankjes 6
Beste Dennis,

Ik heb een aantal bomen gepost, nadat ik deze dertig jaar in de volle grond heb gekweekt. Ik wilde jullie laten meegenieten, niet meer of minder. Het brengt op dit forum heel wat teweeg. Ik werd voor leugenaar uitgemaakt (men geloofde mij blijkbaar niet dat ik die boom zelf gekweekt had) en persoonlijke vetes werden uitgevochten. Een beetje vreemd allemaal. Zo'n mooie hobby. Ik denk dat een opbouwende beschouwing beter werkt. Het uitwisselen van ervaringen is prima, daar leren we allemaal van. Daar is een forum voor bedoeld. Ik merk een hele hoop haantjesgedrag over wie er de mooiste bomen heeft en/of de meeste ervaring.

Ik ben terughoudend om veel fotomateriaal te posten. Er zijn hier in het verleden al wat fraaie bomen gestolen. Daarom meld ik ook niet mijn complete naam. Er zijn altijd kwaadwillende mensen. Ik probeer me verder ook niet te mengen in het haantjesgedrag.

met vriendelijke bonsaigroet,
Carol
De volgende gebruiker (s) zei dank u: BartDeVliegher, Marco buijsman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Zaailingen Acer palmutum en Acer buergerianum 5 jaren 3 maanden geleden #78474

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1166
Sorry van mijn kant, het is wat uit de hand gelopen.
Ik zal proberen op bepaalde zaken niet meer te reageren.
Maar laat het je niet weerhouden om enkele foto's te tonen.

Wat ik vooral spijtig vind voor je is dat je bomen gestolen werden.
Ik hoop het nooit tegen te komen, maar ze zijn nu eenmaal een gemakkelijk doelwit als ze buiten staan.

Wat ik me ook afvraag, hoe lang staan ze al in een pot?
Hebben ze 30jaar in de grond gestaan en ben je daarna begonnen met de verfijning of heb je dat gedaan in volle grond?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Zaailingen Acer palmutum en Acer buergerianum 5 jaren 3 maanden geleden #78477

  • CBM
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 14
  • Ontvangen bedankjes 6
Dag Tom,

De bomen zoals getoond staan ongeveer een viertal jaren in deze schalen. Die schalen zijn nog veel te groot. De palmarum wordt dit seizoen verpot. Hij groeit bijna de pot uit :} Bij de buergerianum pas ik constant een vorm van bladsnoei toe. Elk blad wat ik te groot vind gaat eraf. De plant heeft verschrikkelijk veel groeikracht.

Het is zinvoller op sommige mensen niet te reageren denk ik.

Als je bomen zaait dan wil dat zeggen dat ik daar meer van heb. Veel meer. Ik ga geen foto's daarvan posten op dit forum. Niemand wordt er wijzer van een grote groep bomen van een aantal meters hoog te zien groeien. Als ik bomen laat zien moet ik daar ook redelijk achter staan. Dan wil ik ze graag ook laten zien zoals ik dat wens. Dat betekend ook fatsoenlijk verlicht en gefotografeerd.

Wel zal ik t.z.t. een paar afbeeldingen laten zien van de bomen die bij mij gestolen werden. Wie weet herkent iemand die bomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Zaailingen Acer palmutum en Acer buergerianum 5 jaren 3 maanden geleden #78478

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932

CBM schreef : Beste Dennis,

Ik heb een aantal bomen gepost, nadat ik deze dertig jaar in de volle grond heb gekweekt. Ik wilde jullie laten meegenieten, niet meer of minder. Het brengt op dit forum heel wat teweeg. Ik werd voor leugenaar uitgemaakt (men geloofde mij blijkbaar niet dat ik die boom zelf gekweekt had) en persoonlijke vetes werden uitgevochten. Een beetje vreemd allemaal. Zo'n mooie hobby. Ik denk dat een opbouwende beschouwing beter werkt. Het uitwisselen van ervaringen is prima, daar leren we allemaal van. Daar is een forum voor bedoeld. Ik merk een hele hoop haantjesgedrag over wie er de mooiste bomen heeft en/of de meeste ervaring.

Ik ben terughoudend om veel fotomateriaal te posten. Er zijn hier in het verleden al wat fraaie bomen gestolen. Daarom meld ik ook niet mijn complete naam. Er zijn altijd kwaadwillende mensen. Ik probeer me verder ook niet te mengen in het haantjesgedrag.

met vriendelijke bonsaigroet,
Carol

Hallo Carol,
ik neem aan dat je mij bedoelt, als je het over diegene hebt die je als leugenaar uitmaakt. Dat is zeker niet de bedoeling dat je het zo opvat, want zo bedoel ik het ook helemaal niet. Er staat in je openingspost namelijk niet dat jij de zaden 30 jaar geleden gezaaid hebt. Ik heb gezegd dat ik het erg knap vind als deze bomen hier in nederland zijn opgekweekt, in Japan zou mij logischer zijn. En niets meer dan dat. Dat jij dat dan opvat dat ik je als leugenaar bestempel, dat is dan een ding van jou en niet van mij, want dat zal ik niet zo gauw doen, behalve als ik iets 100% zeker weet.
Ik hoop dat je alsnog wat foto's, of in woord, wilt toelichten hoe je hebt aangepakt...

Diefstal van je dierbare bomen, gelukkig heb ik dat nooit meegemaakt. Heb wat dat betreft met je te doen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Zaailingen Acer palmutum en Acer buergerianum 5 jaren 3 maanden geleden #78479

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1166

CBM schreef : Dag Tom,

De bomen zoals getoond staan ongeveer een viertal jaren in deze schalen. Die schalen zijn nog veel te groot. De palmarum wordt dit seizoen verpot. Hij groeit bijna de pot uit :} Bij de buergerianum pas ik constant een vorm van bladsnoei toe. Elk blad wat ik te groot vind gaat eraf. De plant heeft verschrikkelijk veel groeikracht.

Het is zinvoller op sommige mensen niet te reageren denk ik.

Als je bomen zaait dan wil dat zeggen dat ik daar meer van heb. Veel meer. Ik ga geen foto's daarvan posten op dit forum. Niemand wordt er wijzer van een grote groep bomen van een aantal meters hoog te zien groeien. Als ik bomen laat zien moet ik daar ook redelijk achter staan. Dan wil ik ze graag ook laten zien zoals ik dat wens. Dat betekend ook fatsoenlijk verlicht en gefotografeerd.

Wel zal ik t.z.t. een paar afbeeldingen laten zien van de bomen die bij mij gestolen werden. Wie weet herkent iemand die bomen.


Ik hoop het.
Is dat lang geleden?
Ik weet niet of ik het goed zie, maar de grote snoeiwond, is die dicht?
Of wat doe je ermee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Zaailingen Acer palmutum en Acer buergerianum 5 jaren 3 maanden geleden #78481

  • CBM
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 14
  • Ontvangen bedankjes 6
Dat heb je goed gezien Tom, Daar moet ik nog iets mee. Ga de wond uithollen, dode hout eruit, en vullen met een vulmiddel. De randen van het callas ruw maken zodat de plant opnieuw callas verder gaat aanmaken en de wond doet sluiten. Waarschijnlijk ga ik hem ook afplakken met zilvertape. Die tak trekt veel sapstromen dus ik hoop dat hij over een aantal jaren dicht is.

Die diefstal is al weer heel wat jaartjes gelden maar sindsdien ben ik erg voorzichtig geworden. Het waren behoorlijk grote bomen. Ik zal de afbeeldingen morgen posten. Twee fraaie ceders. Het zijn toch een beetje je kinderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren
Cron Job Starts