Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

Chili Jalapeno 1 jaar 10 maanden geleden #94768

  • rorror
  • rorror's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1125
  • Ontvangen bedankjes 307
Update van de jalapeno. 3jaar en +/-5maanden oud. Ziet er mooi en gezond uit. Binnen kort de pepers er afknippen, en dan kan de tweede bloei en groei gaan gebeuren.



Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: devriesman, Jason, rayholland, Peanut

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Chili Jalapeno 1 jaar 5 maanden geleden #95388

  • rorror
  • rorror's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1125
  • Ontvangen bedankjes 307
Eind van de zomer:



Nabari bijna 4cm.



Verpot, en getrimd.



Na lang denken, denk ik dat de rood geselecteerde tak er uit moet, veels te recht. Wat is jullie mening?



Niet op de kaalheid letten, alle bladeren zijn afgevallen, nieuwe scheuten beginnen al te zetten.

Oogst van dit jaar:

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Panda

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Chili Jalapeno 1 jaar 5 maanden geleden #95389

  • devriesman
  • devriesman's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 265
  • Ontvangen bedankjes 67
Prachtige oogst.
Die tak die je aangeeft te willen verwijderen heeft inderdaad geen mooie vorm. In blad valt het mee maar kaal zie je het goed.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: rorror

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Chili Jalapeno 1 jaar 5 maanden geleden #95391

  • Griekse bonsai
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 388
  • Ontvangen bedankjes 162
Hallo Rorror,

indrukwekkende peperoogst heb je. heel leuk.

Je peperboom-bonsai begint een beetje meer volwassen te worden., maar je schreef eerder dat ze niet zo heel erg oud worden. Aan welke leeftijd moet ik dan aan denken?
Als zo'n peperboompje als bonsai bv 15/20 jaar oud zou worden zou het best wel zin hebben om ook de struktuur van de boom aan te passen.
Je hebt gelijk wat betreft dat rechte stuk stam dat die weggesnoeid zou kunnen worden, maar dan denk ik ook dat die tak nog pepers kan geven, zeker als de boom niet zo heel lang zal meegaan.

De onderste tak heeft zo te zien en jammer genoeg niet zo veel groei in zich. Ik denk dat de boom bovenin harder groeit dan onderin.
Daar bedoel ik mee om een meer piramidale groei te creeren, dus onder breed en bovenin een smalle kruin.
Als je dan die rechte tak snoeit, komt dat de groei op andere plaatsen ten goede. Misschien ook onderin.

Als het mijn boom zou zijn, zou ik de rechte tak snoeien (en met wondmiddel afsmeren), zo te zien heb je toch genoeg pepers!!

Bonsaigroet, Joop
De volgende gebruiker (s) zei dank u: rorror

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Chili Jalapeno 1 jaar 5 maanden geleden #95399

  • rorror
  • rorror's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1125
  • Ontvangen bedankjes 307
Bedankt voor je tips!
Leeftijd wat ik op internet tegen kom is 7 tot 10jaar. We zien wel hoe oud deze wordt.
Ik heb nu wat stammen van pepers in water gezet om te zien of verhoute takken ook kunnen wortelen. Dan kan ik er misschien een klein boompje van maken.
Heb nu zo ie zo besloten dat de tak weg gaat, eerst even wachten tot er een paar cm groei op de takken staat. Vandaag zie ik op allerlei takken al miliscule blaadjes te voorschijn komen. Gok op 4 a 6weken dat voordat ik hem wegknip. Als de tak weg is, zal op andere plekken de boom harder gaan groeien, en gok ik wel een zelfde hoeveelheid pepers te krijgen, vol met gekleurde pepers is leuk voor de eind foto. De meeste oogst komt trouwens van de pepers die ik elk jaar opnieuw zaai.
Het onderste takje wordt elk jaar minder, ik had het er nog aangehouden in de hoop wat onderdikte groei te krijgen. Dit jaar heb ik er een apart groei lamp op gericht, in de hoop dat het wat beter gaat, en anders knip ik hem dit jaar af.
Afgelopen jaar niks bedraad, dit jaar zal ik dat wel weer gaan doen, en dan ga ik proberen de piramide vorm er in te krijgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Chili Jalapeno 1 jaar 5 maanden geleden #95401

  • JosvanE
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 50
  • Ontvangen bedankjes 11
Geweldig om te zien wat je kan bereiken in zo'n korte tijd. Ik denk ook dat het geheel zeker mooier wordt als je die rechte tak eruit snoeit.

Jos
De volgende gebruiker (s) zei dank u: rorror

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Chili Jalapeno 1 jaar 5 maanden geleden #95426

  • rorror
  • rorror's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1125
  • Ontvangen bedankjes 307
Update, ongeveer twee weken na het verpotten. Loopt overal opnieuw uit. Helaas het onderste takje niet. Blijft dat dakje voorlopig nog gebruiken als anker punt om takjes naar beneden te trekken.


Ook nog een foto van twee weken geleden van de ingekorte wortels.


Twee mini's gemaakt, hoop dat ze het overleven.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by rorror.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren