Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

juniperus, welk ontwerp? 1 jaar 7 maanden geleden #95248

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932
Goeie poging. Joop! Alleen in het omcirkelde gebied beconcurreren de takken elkaar teveel. In de natuur zullen de onderste 2 takken in dit gebied door lichtgebrek wegkwijnen. Mochten de takken in RL niet boven elkaar zitten dan zou ik evengoed deze niet op deze manier plaatsen omdat ze tegengestelde ritmes hebben...

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Fredb

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

juniperus, welk ontwerp? 1 jaar 7 maanden geleden #95249

  • Zatoichi
  • Zatoichi's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 513
  • Ontvangen bedankjes 109
Ik vindt dat je al veel techniek hebt toegepast en er veel mooie beweging in hebt gestopt. Al blijf ik wel sceptisch over de jins die je zo laag op de stam hebt. Maar wie weet in de toekomst dat ze in een mooie pot tot hun recht komen. Wat Marco nu zegt zie ik inderdaad ook. Voor nu heb je wel een mooi begin gemaakt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Zatoichi.

juniperus, welk ontwerp? 1 jaar 7 maanden geleden #95250

  • Griekse bonsai
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 389
  • Ontvangen bedankjes 162
Hallo Marco en David,

bedankt voor jullie reaktie en inbreng.

Deze boom is nog maar net gevormd en nog niet helemaal af.
Voorlopig is het de basisvormgeving en zoals ik al eerder schreef zal er in de nabije toekomst nog 1 en ander gewijzigd moeten worden. De finishing touch komt nog.

Ik denk ook dat van de hoofdstam de 1e tak linksonder er aan zal moeten geloven, zeker als de dochter iets naar rechts wordt geplaatst (en aangepast waar ik eerder al over schreef, evenals de jins bij de nebari)

Maar ik denk ook dat je eerst niet te veel moet weghalen en dat je later als je nog een aantal keren naar een boom kijkt en niet helemaal tevreden bent, dan pas verdere aktie onderneemt. Als je een tak er afknipt, kun je hem niet meer terugplakken.

De dochter staat in RL een stukje achter de moederboom, maar op de foto is het inderdaad net of ze bijna tegen elkaar aan komen.
Over tegengestelde ritmes gesproken, in de hoofdboom zitten precies dezelfde bewegingen als in de dochter. Die bewegingen zaten er van nature al in.

Bonsaigroet, Joop

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

juniperus, welk ontwerp? 1 jaar 7 maanden geleden #95278

  • Griekse bonsai
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 389
  • Ontvangen bedankjes 162
Hallo allemaal,

weer een paar veranderingen gedaan aan deze jeneverbes.

Zoals ik al van plan was, de 1e tak links-onder van de hoofdstam weggenomen en een kleine jin van gemaakt.
Ook werd van de dochter het stammetje een beetje meer naar rechts gespannen en de bovenste tak rechts daarvan ingekort en ook een stuk gejind.

In real-life komt de positie van de dochter veel beter uit dan zo op foto, zeker omdat dochter een stukje achter de moeder staat. Het 3d ontbreekt nu.
Ik ben er gelukkig achter gekomen hoe ik nu foto's moet bewerken, zodat de nieuw gemaakte niet meer dwars of op z'n kop staan.

Als ik de boom in het voorjaar ga verpotten, zal ik proberen een 360 graden vieuw te maken.

Bonsaigroet, Joop

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

juniperus, welk ontwerp? 1 jaar 7 maanden geleden #95279

  • RvV
  • RvV's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 567
  • Ontvangen bedankjes 173
Ziet er al mooi uit en pas een maand bezig!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Griekse bonsai

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts