Onderwerp:

Tom Poes Foetsie-Ba 5 jaren 2 maanden geleden #79005

  • tinusje
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 77
  • Ontvangen bedankjes 29

Palmertje schreef : Foetsie-Ba schijnt helemaal uit de productie te gaan. Bij zowel Jumper als PetsPlace is het niet meer te bestellen. Ik lees over alternatief Belmondos Basic. Wie heeft ervaring met Belmondo Basic? Is dit precies hetzelfde als Foetsie-Ba?


Ik heb daar laatst een zak van gekocht maar nog niet gebruikt. Nu is de FB op dus binnenkort ga ik ermee aan de gang. Hier las ik dat het een goed alternatief is voor FB.

FB gebruikte ik ongeveer 10-15 jaar geleden voor de kattenbak. Toen was het de helft goedkoper. Het zullen goede ondernemers zijn in Denemarken denk ik, plak er 'geschikt voor bonsai' op en de prijs kan keer 5. Zou me dus niet verbazen als ze van kattegrid naar substraat gaan. Oude wijn in nieuwe zakken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tom Poes Foetsie-Ba 5 jaren 2 maanden geleden #79008

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
Ook de Ranzijn hier heeft het niet meer
Wel een nieuw merk van Linda zelfde prijs ook blauw gele zakken lijkt hetzelfde als fb te zijn enkel staat op de verpakking dat het roze zou zijn, zal wel eens een zak halen en kijken wat het is

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tom Poes Foetsie-Ba 5 jaren 2 maanden geleden #79070

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
Even een zak gehaald van vermoedelijk het nieuwe merk wat voorheen fb was



Het is exact hetzelfde, zelfde prijs zelfde spul zelfde geurtje ben nu begonnen met zeven maar tot zover lijkt de korrel iets kleiner te zijn maar kan dat pas met zekerheid zeggen als ik de hele zak gedaan heb heb nu 1/4e gezeefd.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tom Poes Foetsie-Ba 5 jaren 2 maanden geleden #79071

  • Palmertje
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 71
  • Ontvangen bedankjes 24
Ik heb wat kiryu ingeslagen. Wil wat gaan experimenteren met een mengsel van akadama/kiryu.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tom Poes Foetsie-Ba 5 jaren 2 maanden geleden #79075

  • Stephan1991
  • Stephan1991's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 244
  • Ontvangen bedankjes 32

dennisfranx schreef : Even een zak gehaald van vermoedelijk het nieuwe merk wat voorheen fb was



Het is exact hetzelfde, zelfde prijs zelfde spul zelfde geurtje ben nu begonnen met zeven maar tot zover lijkt de korrel iets kleiner te zijn maar kan dat pas met zekerheid zeggen als ik de hele zak gedaan heb heb nu 1/4e gezeefd.


Afgaande op onderstaande website is het niet precies hetzelfde als FB. Want FB was 100% Terramol toch?

degooisediersuper.nl/linda-moler-20-lite...orberende-kattengrit

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tom Poes Foetsie-Ba 5 jaren 2 maanden geleden #79077

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939

Stephan1991 schreef :

dennisfranx schreef : Even een zak gehaald van vermoedelijk het nieuwe merk wat voorheen fb was



Het is exact hetzelfde, zelfde prijs zelfde spul zelfde geurtje ben nu begonnen met zeven maar tot zover lijkt de korrel iets kleiner te zijn maar kan dat pas met zekerheid zeggen als ik de hele zak gedaan heb heb nu 1/4e gezeefd.


Afgaande op onderstaande website is het niet precies hetzelfde als FB. Want FB was 100% Terramol toch?

degooisediersuper.nl/linda-moler-20-lite...orberende-kattengrit


Terramol
Terramol can be effectively used as soil improvement agent for sporting grounds, golf courses, lawns, parks as well as indoor and outdoor plant cultures. Terramol is also advantageously used in hydroponics, e.g. bonsai trees and orchids.


Terramol based on the unique moler, an amorphous silicate and a harmless natural product that is only found and mined on the islands of Fur, Mors and Nordsalling in Denmark. Moler is comprised of approximately 1/3 clay and approx. 2/3 diatoms.

Terramol is burned at high temperatures and it is therefore a sterile product. Terramol, which has a pH value of 5.5 gives the soil a loose structure and allows the air to penetrate down to the roots.

Terramol extends the wilting point through absorption and encapsulation of water and nutrients that are released as needed.

100% terramol bestaat uit klei, diatomeeën en vulkanische as dus het is hetzelfde.

Wel heb ik nu de hele zak gezeefd en ben ik van mening dat de korrels iets kleiner waren bij deze zak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tom Poes Foetsie-Ba 5 jaren 2 maanden geleden #79076

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939

Stephan1991 schreef :

dennisfranx schreef : Even een zak gehaald van vermoedelijk het nieuwe merk wat voorheen fb was



Het is exact hetzelfde, zelfde prijs zelfde spul zelfde geurtje ben nu begonnen met zeven maar tot zover lijkt de korrel iets kleiner te zijn maar kan dat pas met zekerheid zeggen als ik de hele zak gedaan heb heb nu 1/4e gezeefd.


Afgaande op onderstaande website is het niet precies hetzelfde als FB. Want FB was 100% Terramol toch?

degooisediersuper.nl/linda-moler-20-lite...orberende-kattengrit


Terramol
Terramol can be effectively used as soil improvement agent for sporting grounds, golf courses, lawns, parks as well as indoor and outdoor plant cultures. Terramol is also advantageously used in hydroponics, e.g. bonsai trees and orchids.


Terramol based on the unique moler, an amorphous silicate and a harmless natural product that is only found and mined on the islands of Fur, Mors and Nordsalling in Denmark. Moler is comprised of approximately 1/3 clay and approx. 2/3 diatoms.

Terramol is burned at high temperatures and it is therefore a sterile product. Terramol, which has a pH value of 5.5 gives the soil a loose structure and allows the air to penetrate down to the roots.

Terramol extends the wilting point through absorption and encapsulation of water and nutrients that are released as needed.

100% terramol bestaat uit klei, diatomeeën en vulkanische as dus het is hetzelfde.

Wel heb ik nu de hele zak gezeefd en ben ik van mening dat de korrels iets kleiner waren bij deze zak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tom Poes Foetsie-Ba 5 jaren 2 maanden geleden #79083

  • Stephan1991
  • Stephan1991's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 244
  • Ontvangen bedankjes 32
Duidelijk!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tom Poes Foetsie-Ba 5 jaren 2 maanden geleden #79086

  • SchoenmakersChristian
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 277
  • Ontvangen bedankjes 36
Vraagje:
Ik heb vernomen (ja daarom vraag ik het dus) dat terramol minder snel vergaat dan akadama. Is dit waar of een fabeltje?

Zou met het verpotten na een paar jaar eenvoudiger zijn aangezien een losse korrel makkelijker te verwijderen is dan vergane klei/smurrie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tom Poes Foetsie-Ba 5 jaren 2 maanden geleden #79087

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1166

SchoenmakersChristian schreef : Vraagje:
Ik heb vernomen (ja daarom vraag ik het dus) dat terramol minder snel vergaat dan akadama. Is dit waar of een fabeltje?

Zou met het verpotten na een paar jaar eenvoudiger zijn aangezien een losse korrel makkelijker te verwijderen is dan vergane klei/smurrie


Dat is zo. Terramol valt niet uit elkaar zoals akadama.
Ja, het is dan makkelijker te verwijderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren