Onderwerp:

Re: Acerpalm tot bonsai? 13 jaren 2 maanden geleden #783

  • Rennie
  • Rennie's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 303
  • Ontvangen bedankjes 46
Die stam ziet er wel goed uit, ook met die wortelvoet. Doe je dat gewoon door hem bij het verpotten iets hoger te plaatsen? Dat de wortels dus uiteindelijk zichtbaar deel gaan uitmaken van de stam?
Wel jammer van de takken, zouden toch al wat mooie stevige takken aan moeten zitten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Acerpalm tot bonsai? 13 jaren 2 maanden geleden #792

  • davids
  • davids's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 461
  • Ontvangen bedankjes 55
die heb ik er steeds weer afgesnoeid. Nu ga ik beginnen met de takopbouw.
De wortels geven de boom een stabiel uiterlijk. Een must bij bonsai. Je moet daar inderdaad rekening mee houden bij het in de pot zetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Acerpalm tot bonsai? 13 jaren 1 maand geleden #939

  • luco23
  • luco23's Profielfoto
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 0
En zeker wel met beleid doen ,acers zijn zeer kwetsbaar vooral als je nog niet zo lang bezich bent met bonsai.
Het beste is van te voren goed kijken naar de boom desnoods maak eerst een schets van hoe de boom er in de toekomst uit moet zien veel bonsai-isten werken op deze manier ik heb het dan wel over die al veel langer bezich zijn met bonsai.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Acerpalm tot bonsai? 13 jaren 1 maand geleden #941

  • Rennie
  • Rennie's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 303
  • Ontvangen bedankjes 46
Wel een goed idee om eerst een schetst te maken, scheelt me denk ik toch een paar miskleunen in de takken. De Acer lijkt al wel weer nieuwe knoppen te krijgen dus ik hoop dat ik gewoon gaat uitlopen, ondanks dat ik verschillende takken al bedraad heb moet ik er nog een stuk of wat weghalen.

Hieronder een paar van mijn beginnersprojecten. De eerste is een standaard intratuin/praxis boompje die meer tot struik geevolueerd was omdat mijn schoonouders er nooit in gesnoeid hadden. Hij maakt wel de nodige nieuwe uitlopers maar ik vrees dat het even duurt voordat hij weer wat ogelijker is. Om het geheel wat aan te kleden heb ik wel wat mos uit de tuin gehaald en om het boompje gelegd.

Verder las ik onlangs van een deelnemer aan het forum dat er op Marktplaats ook nog wel het een en ander te vinden was. Na een boel geklik (er werd echt wel veel aangeboden) heb ik voor deze Serissa gekozen. Leuk prijsje (zeker met winkelprijzen in het achterhoofd) een het boompje staat er leuk bij zegt mijn lekenblik. Nu op zolder want hij moet koel overwinteren, dat is wel jammer natuurlijk maar anders is ie waarschijnlijk binnen de korste keren kassiewijle.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Rennie.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts