Onderwerp:

Acer Buergerianum 4 jaren 9 maanden geleden #81336

  • ybonsai
  • ybonsai's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 694
  • Ontvangen bedankjes 387
stap voor stap begint deze aardig te verbeteren!!
Leuke progressie!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Acer Buergerianum 4 jaren 7 maanden geleden #81875

  • Stephan1991
  • Stephan1991's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 244
  • Ontvangen bedankjes 32
Heel erg mooi! Staat deze in de volle zon? Ik heb 2 Buergerianum zaailingen van 2 jaar oud en merk dat uitlopers verbranden als hij in de volle zon staat. Ook lijkt het dat ze erg gevoelig zijn voor teveel bemesting bij mij met verbrande blaadjes tot gevolg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Acer Buergerianum 4 jaren 7 maanden geleden #81877

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
hm.. Eigenlijk zou Ab volle zon moeiteloos aan moeten kunnen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Acer Buergerianum 4 jaren 7 maanden geleden #81879

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2410
  • Ontvangen bedankjes 931

Stephan1991 schreef : Heel erg mooi! Staat deze in de volle zon? Ik heb 2 Buergerianum zaailingen van 2 jaar oud en merk dat uitlopers verbranden als hij in de volle zon staat. Ook lijkt het dat ze erg gevoelig zijn voor teveel bemesting bij mij met verbrande blaadjes tot gevolg.

ja volle zon...verdroogde bladpunten kan inderdaad het gevolg zijn van verzouting..
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Stephan1991

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Acer Buergerianum 4 jaren 7 maanden geleden #81880

  • Stephan1991
  • Stephan1991's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 244
  • Ontvangen bedankjes 32

Marco buijsman schreef :

Stephan1991 schreef : Heel erg mooi! Staat deze in de volle zon? Ik heb 2 Buergerianum zaailingen van 2 jaar oud en merk dat uitlopers verbranden als hij in de volle zon staat. Ook lijkt het dat ze erg gevoelig zijn voor teveel bemesting bij mij met verbrande blaadjes tot gevolg.

ja volle zon...verdroogde bladpunten kan inderdaad het gevolg zijn van verzouting..


Je reactie zet me aan het denken. Het zou dan volle zon in combinatie met bemesting moeten zijn geweest. Ik ga proberen om hem weer in de volle zon te zetten, bemesting heb ik afgelopen maand niet toegevoegd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Acer Buergerianum 4 jaren 7 maanden geleden #81885

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4718
  • Ontvangen bedankjes 1162

Stephan1991 schreef :

Marco buijsman schreef :

Stephan1991 schreef : Heel erg mooi! Staat deze in de volle zon? Ik heb 2 Buergerianum zaailingen van 2 jaar oud en merk dat uitlopers verbranden als hij in de volle zon staat. Ook lijkt het dat ze erg gevoelig zijn voor teveel bemesting bij mij met verbrande blaadjes tot gevolg.

ja volle zon...verdroogde bladpunten kan inderdaad het gevolg zijn van verzouting..


Je reactie zet me aan het denken. Het zou dan volle zon in combinatie met bemesting moeten zijn geweest. Ik ga proberen om hem weer in de volle zon te zetten, bemesting heb ik afgelopen maand niet toegevoegd.


Het kan ook door teveel water komen als het substraat niet goed is. Bij de mijne komt het door vorstschade van een 2 tal jaar geleden.

Wat geef je van bemesting en hoeveel?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Acer Buergerianum 4 jaren 7 maanden geleden #81890

  • Stephan1991
  • Stephan1991's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 244
  • Ontvangen bedankjes 32
Ik heb nu een zak van deze staan: www.welkoop.nl/winkel/tuin/plant-zorg/ka...verseel-10kg_1177872

Ik had mijn mestkorfjes op en heb toen een aantal korrels direct op het substraat gegooid. Ik zag wel dat de korrels snel uit elkaar vielen. Misschien is er door de snelle afbreekbaarheid een te hoge concentratie tegelijkertijd in de bodem gekomen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Acer Buergerianum 4 jaren 7 maanden geleden #81891

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2410
  • Ontvangen bedankjes 931
Heb je de specificaties van dat product gelezen Stephan? Op basis van wat daar staat zou ik het nooit aan potplanten geven. (Dat staat er ook letterlijk in)

Wat anders: ik gebruik dit topic om de progressie van mijn boom bij te houden. Zou je het daarom in dit topic alleen over mijn boom willen hebben? Mocht je andere vragen hebben dan kun je het beste even een nieuw topic aanmaken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Stephan1991

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Acer Buergerianum 4 jaren 7 maanden geleden #81913

  • Stephan1991
  • Stephan1991's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 244
  • Ontvangen bedankjes 32

Marco buijsman schreef : Heb je de specificaties van dat product gelezen Stephan? Op basis van wat daar staat zou ik het nooit aan potplanten geven. (Dat staat er ook letterlijk in)

Wat anders: ik gebruik dit topic om de progressie van mijn boom bij te houden. Zou je het daarom in dit topic alleen over mijn boom willen hebben? Mocht je andere vragen hebben dan kun je het beste even een nieuw topic aanmaken.


Sorry het liep wat uit de hand, ik snap het helemaal. Ik ga in elk geval heel snel nieuwe mest kopen. Staat inderdaad gewoon dat het niet geschikt is, erg dom van me.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Acer Buergerianum 4 jaren 7 maanden geleden #81914

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2410
  • Ontvangen bedankjes 931

Stephan1991 schreef :

Marco buijsman schreef : Heb je de specificaties van dat product gelezen Stephan? Op basis van wat daar staat zou ik het nooit aan potplanten geven. (Dat staat er ook letterlijk in)

Wat anders: ik gebruik dit topic om de progressie van mijn boom bij te houden. Zou je het daarom in dit topic alleen over mijn boom willen hebben? Mocht je andere vragen hebben dan kun je het beste even een nieuw topic aanmaken.


Sorry het liep wat uit de hand, ik snap het helemaal. Ik ga in elk geval heel snel nieuwe mest kopen. Staat inderdaad gewoon dat het niet geschikt is, erg dom van me.

Je hoeft jezelf niet naar beneden te halen hoor...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren
Cron Job Starts