Onderwerp:

Juniperus Chinensis Hachi-uye maat 4 jaren 3 weken geleden #84408

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932
Hallo Joop, welkom hier op t forum en bedankt voor het meedenken.
Als ik het goed begrijp is jouw optie om al het loof van de boom op te bouwen met allen de linker eerste tak? En daarbij de stam mee dubbelvouwen? Mocht je wat anders bedoelen, kun je daar en tekening van maken?
Mocht je dat wel bedoelen: de stam is onderin zeker een cm of 20 dik, hoger op de zal ie tegen de 15 cm dik zijn. Dat zal niet meevallen om dat dubbel te vouwen. Ik ga dat in ieder geval niet redden. De levenslijn aan de rechterkant zou inderdaad ingezaagd kunnen worden, aangezien er dan niets meer aan vast zit wat voorzien moet worden van vocht... Ik denk wel dat als de boom deze vorm zou krijgen, het deel na de eerste bocht veel rechter over gaat komen, en er veel elegantie zal verdwijnen in de boom die hij nu wel heeft..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Juniperus Chinensis Hachi-uye maat 4 jaren 3 weken geleden #84418

  • Griekse bonsai
  • Afwezig
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 389
  • Ontvangen bedankjes 162
Hallo Marco, op de foto kwam hij zeker minder fors over qua dikte. Zal te moeilijk worden om dat te buigen. Blijft er zeker een mooie tuinbonsai over!!
Bonsaigroeten van Joop

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Juniperus Chinensis Hachi-uye maat 4 jaren 3 weken geleden #84432

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932

Griekse bonsai schreef : Hallo Marco, op de foto kwam hij zeker minder fors over qua dikte. Zal te moeilijk worden om dat te buigen. Blijft er zeker een mooie tuinbonsai over!!
Bonsaigroeten van Joop

ik heb hem eens gemeten en wat overdreven met de maten: de voet is wel 20 cm, een stukje boven de voet is de stam 15 cm en bij de twee bochten een cm of 8, 9. Maar evengoed is daar met de hand geen beweging in de krijgen. Mijn idee is om er zelf een pot voor de maken dit jaar... Waar ie dan volgend jaar in mag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts