Onderwerp:

Re: Review H&H Bonsai in Ijzendoorn 12 jaren 2 maanden geleden #5829

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901
idd, ieder zn mening over prijzen etc.

Ik ben er ook eens geweest, en idd ze hebben wel mooi uitziende boompjes, voor de beginner althans.
ben je wat verder met bonsai en heb je echt veel topstukken gezien, dan ga je ook heel anders naar alle bomen, waaronder die bij H&H kijken:

meestal niet een indrukwekkende nebari (wortelvoet), vaak niet heel erg mooi en goed vertakt, sommige stammen niet heel taps lopend etc.

als je zulke zaken bekijkt en dan de prijs erbij, dan valt het ineens weer enorm tegen.

Persoonlijk vind ik de (meeste, niet alle) bomen bij Lodder dan weer beter, vanwege bovengenoemde zaken, maar nogmaals dat is persoonlijke smaak en voorkeur, ieder zn ding.

ben igg blij dat Bert80 zeer tevreden is met zn aankopen !!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Review H&H Bonsai in Ijzendoorn 12 jaren 2 maanden geleden #5830

  • Bert80
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 17
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik ben het ook wel eens, alleen spreken we nu over de echte top. Deze is voor 99 va de 100 liefhebbers niet haalbaar. Als ik een boom koop wil ik import er moet iets liggen uit het land van herkomst. Met al het respect voor het kweken hier, maar het is nooit zoals een mooie Japanse boom.
Heb vernomen dat H&H nu anders is als vorig jaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Review H&H Bonsai in Ijzendoorn 12 jaren 2 maanden geleden #5831

  • Coen108
  • Coen108's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 122
  • Ontvangen bedankjes 6
Lodder, ach, ook veel meningen...

Een gedeelte met duren mooie kwalitatief hoge bomen, maar ook een groot gedeelte dat puur voor de export is. Je kan duidelijk het verschil zien.....

Werd er goed geholpen en kreeg antwoord op iedere vraag, uiteindelijke wat goedkopen bonsai gekocht voor experiment, helaas alleen de pottjes aan overgehouden....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Review H&H Bonsai in Ijzendoorn 12 jaren 1 week geleden #7278

  • bonsly
  • bonsly's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 137
  • Ontvangen bedankjes 22
Ik heb goede ervaringen met H&H bonsai.
Ik kom er nu 2 jaar om te kijken en af en toe wat te kopen.
Ze hebben een boel pre-bonsai en starters-planten,maar er staan ook echte toppers tussen tegenwoordig.
Voor een goed oordeel volstaat de blik op marktplaats alleen natuurlijk niet, dus voor iedereen die er nog niet geweest is.... ga er maar eens kijken en vel dan een oordeel :)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: YouriVanPinxteren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Review H&H Bonsai in Ijzendoorn 11 jaren 11 maanden geleden #8031

  • Rennie
  • Rennie's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 303
  • Ontvangen bedankjes 46
Ook goeie ervaring, erg blij met mijn Serissa die daar vandaan komt (al heeft ie het nu wat lastig maar da's meer aan mezelf te danken denk ik). Goeie levering en communicatie en een (naar mijn mening) een leuke prijs.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Super mooie collectie in IJzendoorn 11 jaren 11 maanden geleden #8045

  • alpine
  • alpine's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 486
  • Ontvangen bedankjes 84
Als je nu de prijzen van bonsai ziet heb je zeker niet te veel betaald en hij heeft potentie, dit is één van de betere dat ik hier op het forum gezien heb

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Super mooie collectie in IJzendoorn 11 jaren 11 maanden geleden #8061

  • Jan-Luuk
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 5
  • Ontvangen bedankjes 2
Het Paasweekend waren we voor het eerst bij H & H in IJzendoorn. Wàt een schitterende en uitgebreide bonsaicollectie, zowel voor binnen als buiten, nog nooit gezien. En zoals ze zèlf zeggen, ook voor elke beurs. Beginnersboompjes voor een paar euro, een heel scala aan soorten en maten tussen 25 en 100 euro, en ook veel soorten daar (soms ver) boven. Voor elk wat wils dus.

Daarnaast een uitgebreide en vakkundige uitleg, en heel veel geduld voor een tussen twee exemplaren twijfelende koper. (ik dus) Dit gepaard aan een uitermate vriendelijke ontvangst, we gaan daar bij ons volgende bezoek aan Nederland (we komen uiit België) zeker weer heen. Inmiddels staan onze aldaar aangeschafte (grote) Carmona en de Duranta Erectum Variegata hier heel mooi te wezen. We zijn er zeer blij mee. Een absolute aanrader!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: bonsly

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Super mooie collectie in IJzendoorn 11 jaren 11 maanden geleden #8083

  • Eelco
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 164
  • Ontvangen bedankjes 13

Jan-Luuk schreef : Het Paasweekend waren we voor het eerst bij H & H in IJzendoorn. Wàt een schitterende en uitgebreide bonsaicollectie, zowel voor binnen als buiten, nog nooit gezien. En zoals ze zèlf zeggen, ook voor elke beurs. Beginnersboompjes voor een paar euro, een heel scala aan soorten en maten tussen 25 en 100 euro, en ook veel soorten daar (soms ver) boven. Voor elk wat wils dus.

Daarnaast een uitgebreide en vakkundige uitleg, en heel veel geduld voor een tussen twee exemplaren twijfelende koper. (ik dus) Dit gepaard aan een uitermate vriendelijke ontvangst, we gaan daar bij ons volgende bezoek aan Nederland (we komen uiit België) zeker weer heen. Inmiddels staan onze aldaar aangeschafte (grote) Carmona en de Duranta Erectum Variegata hier heel mooi te wezen. We zijn er zeer blij mee. Een absolute aanrader!


Heb je een paar foto's van de bomen? Ben beniewd! Ook naar de prijs uiteraard, want op het forum verschilt men nogal van mening over de prijs/kwaliteit verhouding. Zo kunnen we misschien beter een indruk krijgen.

Alvast bedankt en veel plezier van de boompjes natuurlijk!
Gr Eelco
De volgende gebruiker (s) zei dank u: YouriVanPinxteren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Review H&H Bonsai in Ijzendoorn 10 jaren 6 maanden geleden #24943

  • RickD87
  • RickD87's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 115
  • Ontvangen bedankjes 21
Ik heb er 2 weken terug, online, een starters buxus gekocht a 13euro.
Alles is netje verlopen, vanaf bestellen tot aan bezorgen en ben ook zeker te spreken om hun manier van verpakken!

Gr,
Rick

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Review H&H Bonsai in Ijzendoorn 10 jaren 6 maanden geleden #24946

  • wouterg
  • wouterg's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 165
  • Ontvangen bedankjes 18
Na het lezen van al deze goede ervaringen ga ik ook maar eens die kant op denk ik.

Ik zal mijn ervaringen met jullie delen..
Bedankt voor de reviews allen.

Gegroet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren