Onderwerp:

Schild/dopluis 5 jaren 4 maanden geleden #77951

  • Gijs.A
  • Gijs.A's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 146
  • Ontvangen bedankjes 18
Dennis houdt je ons op de hoogte of het middel heeft geholpen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Gijs.A.

Schild/dopluis 5 jaren 4 maanden geleden #77953

  • BPost
  • BPost's Profielfoto
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 61
  • Ontvangen bedankjes 14
Maar beste Dennis het gaat hier toch alleen maar om deze ene boom die naar mijn bescheiden mening door onoplettendheid of misschien wel onervarenheid last heeft van veel te veel beestjes en de bestrijding daarvan. Daarbij komt nog dat bonsailiefhebbers in het algemeen maar een vader van drie jonge kinderen in het bijzonder naar mijn bescheiden mening maar al te gemakkelijk naar de gifspuit grijpen is iets waar ik mij veel meer zorgen over maak. Begrijp me goed mijn kritiek is opbouwend bedoeld, mocht dat niet zo over komen dan spijt me dat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Schild/dopluis 5 jaren 4 maanden geleden #77955

  • Gijs.A
  • Gijs.A's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 146
  • Ontvangen bedankjes 18

BPost schreef : Maar beste Dennis het gaat hier toch alleen maar om deze ene boom die naar mijn bescheiden mening door onoplettendheid of misschien wel onervarenheid last heeft van veel te veel beestjes en de bestrijding daarvan. Daarbij komt nog dat bonsailiefhebbers in het algemeen maar een vader van drie jonge kinderen in het bijzonder naar mijn bescheiden mening maar al te gemakkelijk naar de gifspuit grijpen is iets waar ik mij veel meer zorgen over maak. Begrijp me goed mijn kritiek is opbouwend bedoeld, mocht dat niet zo over komen dan spijt me dat.

En een appel of die banaan die je eet, die zijn wel helemaal gifvrij? Wat ik hier mee bedoel te zeggen is dat je hoe dan ook in aanraking komt met gifstoffen. Is het niet zo dan krijg je het wel op een andere manier binnen.... Verder houd ik me hier buiten
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tom Haest

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Schild/dopluis 5 jaren 4 maanden geleden #77957

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932
ik moet trouwens zeggen dat ik die schildluizen ook gewoon kapot druk ....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Schild/dopluis 5 jaren 4 maanden geleden #77960

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1166

Marco buijsman schreef : ik moet trouwens zeggen dat ik die schildluizen ook gewoon kapot druk ....


Ik heb eens gelezen dat ze dan hun eitjes afzetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Schild/dopluis 5 jaren 4 maanden geleden #77961

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939

BPost schreef : Maar beste Dennis het gaat hier toch alleen maar om deze ene boom die naar mijn bescheiden mening door onoplettendheid of misschien wel onervarenheid last heeft van veel te veel beestjes en de bestrijding daarvan. Daarbij komt nog dat bonsailiefhebbers in het algemeen maar een vader van drie jonge kinderen in het bijzonder naar mijn bescheiden mening maar al te gemakkelijk naar de gifspuit grijpen is iets waar ik mij veel meer zorgen over maak. Begrijp me goed mijn kritiek is opbouwend bedoeld, mocht dat niet zo over komen dan spijt me dat.


Nou ik kan best tegen kritiek hoor anders had ik mijzelf wel weg gehouden van fora of andere sociaal media
enkel gaat het leven nou niet altijd volgens planning...

Daarnaast neem je nu aan dat ik makkelijk de gifspuit pak.... foute aanname....
zoals ik eerder berichte heb ik nu een biologisch middel gehaald van ecokuur wat volledig uit natuurlijke extracten bestaat.

Daarnaast is mijn tuin net als de uwe vogel vriendelijk veel bijen en vlinders, spinnen en vele andere nuttige beesies aanwezig in de zomer en zelfs een egel die mij helpt de slakken weg te houden.

Verder behandel ik alleen mijn bomen enkel waneer andere oplossingen (onder andere succes gehad met mijn zelfgemaakte water spuit om ongedierte simpelweg uit de boom te spuiten) niet werken en dan ook gaat mijn voorkeur uit naar biologische producten zoals een ander middel van ecokuur tegen blad ziekten of ook al eens taxus kever larven bestreden met nemathoden dus uw beeld van mij zit er best wel een eind naast u stelt nu eigenlijk dat vaders snel naar de gifspuit grijpen terwijl een vader vaak zelfs dat probeert te vermijden ivm loslopende kinderen in de tuin aldus in iedergeval u
Is dat iets waar ik ook aan denk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by dennisfranx.

Schild/dopluis 5 jaren 4 maanden geleden #77962

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

dennisfranx schreef :

BPost schreef : Daarnaast is mijn tuin net als de uwe vogel vriendelijk veel bijen en vlinders, spinnen en vele andere nuttige beesies aanwezig in de zomer en zelfs een egel die mij helpt de slakken weg te houden.


Lol. Ik vond de opmerking ook opmerkelijk snel veroordelend.
Misschien leuk; Tuinplaatjes? Ik vind mijn tuin nl ook wel redelijk natuur integrerend.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Schild/dopluis 5 jaren 4 maanden geleden #77963

  • BPost
  • BPost's Profielfoto
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 61
  • Ontvangen bedankjes 14
Nog even voor alle duidelijkheid en dan hou ik er voor wat deze discussie betreft mee op. Met een gifspuit in de tuin rondlopen is voor mij ten alle tijden uit den boze en het gebruik ervan is naar mijn mening nooit en met geen enkel argument te rechtvaardigen. Wie dat wel wil doen is daarvoor niet alleen aan zichzelf maar ook aan onze toekomstige generaties verantwoording verschuldigd. Kom nu niet met het argument van dat kleine beetje wat ik gebruik stelt niets voor, ook vele kleine beetjes belasten het milieu vele malen erger en langduriger dan u denkt.
Te denken dat alle zogenaamde biologische middelen ongevaarlijk zijn is een grote misvatting. Ook daar zitten maar al te vaak gevaarlijke stoffen voor mens en dier in. Zelfs in de natuur is het oppassen geblazen, denk daarbij b.v. maar eens aan het jonge groen en de pitten van de taxus.
Geen tijd hebben, anders krijg ik die plaaggeesten niet weg en ik waag mijn dure bomen er niet aan zijn naar mijn bescheiden mening hele domme argumenten, het zijn simpelweg de keuzes die jezelf gemaakt hebt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by BPost.

Schild/dopluis 5 jaren 4 maanden geleden #77965

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
Nogmaals Ik heb gekozen voor een middel van ecokuur, 100% gemaakt uit planten en kruiden extracten.... 100% veilig voor mens en dier, op de te behandelen beesies na dan...
Behandelen doe ik in mijn schuur zodat ik er verder niets of niemand mee lastig val :)

Je zou ook kunnen zeggen goede keuze dennis kwa product hoop dat je op deze manier van de plaag afkomt en dat je het in het in de toekomst door het NOG beter in de gaten te houden het kunt voorkomen!
Ik ga het hier ook bij laten ik zal over ongeveer een week laten weten of het product zijn werk heeft gedaan!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Schild/dopluis 5 jaren 4 maanden geleden #77969

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1166

BPost schreef : Nog even voor alle duidelijkheid en dan hou ik er voor wat deze discussie betreft mee op. Met een gifspuit in de tuin rondlopen is voor mij ten alle tijden uit den boze en het gebruik ervan is naar mijn mening nooit en met geen enkel argument te rechtvaardigen. Wie dat wel wil doen is daarvoor niet alleen aan zichzelf maar ook aan onze toekomstige generaties verantwoording verschuldigd. Kom nu niet met het argument van dat kleine beetje wat ik gebruik stelt niets voor, ook vele kleine beetjes belasten het milieu vele malen erger en langduriger dan u denkt.
Te denken dat alle zogenaamde biologische middelen ongevaarlijk zijn is een grote misvatting. Ook daar zitten maar al te vaak gevaarlijke stoffen voor mens en dier in. Zelfs in de natuur is het oppassen geblazen, denk daarbij b.v. maar eens aan het jonge groen en de pitten van de taxus.
Geen tijd hebben, anders krijg ik die plaaggeesten niet weg en ik waag mijn dure bomen er niet aan zijn naar mijn bescheiden mening hele domme argumenten, het zijn simpelweg de keuzes die jezelf gemaakt hebt.


Alsjeblieft, hou er inderdaad maar mee op.
We weten het nu wel dat jij in je eentje de wereld zal redden.

Het is toevallig wel de vorige generaties die al die gifproducten gemaakt en veelvuldig gebruikt heeft. En dan moeten wij maar direct weer in de pas lopen nadat ook uw generatie het voor ons al op veel vlakken verpest heeft.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: boom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren
Cron Job Starts