In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

taxus bacatta 10 jaren 7 maanden geleden #25763

  • Dicky
  • Dicky's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 209
  • Ontvangen bedankjes 40

pvdb schreef : Schiet mij maar af, het zal mij in mijn reet roesten maar ik weiger om al deze activiteiten onder bonsai te noemen. Komaan mijn heren moderators... ???????????????


Een oude vos verliest wel zijn haren maar nooit zijn streken. In sommige gevallen zou afschieten (symbolisch dan) een optie kunnen zijn. ;)

@ Niels, ik zou me van dit gezever niets aantrekken en gewoon mijn eigen ding blijven doen.
Laast bewerkt: Post by Dicky.
Discussie gesloten.

taxus bacatta 10 jaren 7 maanden geleden #25764

  • knoep
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1136
  • Ontvangen bedankjes 348
@dicky: en waarom moet hij dan zo voort doen?

om nooit te verbeteren, geen vooruitgang te boeken en uiteindelijk te stoppen met deze hobby, omdat hij nog geen duidelijke kijk heeft in startmateriaal en daardoor geen gevormd boompje heeft waar hij de potentie en vooruitgang in ziet.

jij verteld wel altijd veel en hangt graag de man uit, maar motiveer je mening dan maar eens of laat eens jou bonsai kunnen zien door een gevormde boom te tonen en dan kunne we wel iets van je aannemen.

het is wel altijd super makkelijk om een reactie te geven zonder die te verduidelijken. deze tak moet weg, deze boom is niet mooi.... enzo, maar zonder motivatie heeft de eigenaar van de plant er niks aan, en kan je beter zwijgen in mijn ogen.
Discussie gesloten.

taxus bacatta 10 jaren 7 maanden geleden #25767

  • Dicky
  • Dicky's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 209
  • Ontvangen bedankjes 40
Een ieder beleeft deze hobby op zijn eigen manier, waar de één nog bezig is met meer of minder geschikt startmateriaal is de ander al ver gevorderd. Maar allen zijn we eens begonnen, op onze eigen manier en met de middelen die voorhanden en mogelijk waren. Door zo je eigen ding te blijven doen, veel te lezen, advies te vragen op een forum e.d. wat veel beginners hier doen, leer je veel en kom je er gaande weg achter of deze hobby echt iets voor je is en hoe ver je er in wil gaan.
Gelukkig kan een ieder op welk niveau dan ook hier met vragen terecht en krijgt er vrijwel altijd leerzame antwoorden op. Helaas bemerk ik ook dat er hier de laatste tijd een paar mensen actief zijn die zelden een goed advies geven maar vooral bezig zijn beginners af te zeiken, waarschijnlijk enkel om hun toch al te grote ego nog eens te strelen.
Schijnbaar moet je voor sommigen hier eerst wat laten zien voor je recht van spreken hebt, maar ook ik ben nog maar een beginner die nog weinig te tonen heeft. Ook ik ben nog bezig om mij allerlei technieken eigen te maken en ja dat doe ik soms ook op materiaal wat nooit ook maar in de buurt komt van een bonsai. Mijn motto is dan ook: Blijf lekker je eigen ding doen op jou manier en op jou tempo zolang je er maar plezier in hebt, maar hou je verre van die mensen waarvan je door hun neerbuigendheid weinig tot niets te verwachten hebt.
Discussie gesloten.

taxus bacatta 10 jaren 7 maanden geleden #25768

  • adje
  • adje's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 106
  • Ontvangen bedankjes 19
ben het volkomen eens met je dicky.teveel zuiden wind en promoten van materiaal.ben er voor dat een bedrijf (bonsai)reclame maakt en groeit,maar om hier de beginner af te kraken en zelf bomen te laten zien die al geconteenertt zijn is een beetje???
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dicky
Laast bewerkt: Post by adje. Reden: naam verkeerd
Discussie gesloten.

taxus bacatta 10 jaren 7 maanden geleden #25771

  • knoep
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1136
  • Ontvangen bedankjes 348
mss eerst eens eerst naar school gaan en leren lezen adje.
en dan terug komen en dit topic doorlezen.

dan zul je zien dat er zelfs aan niels wordt verteld dat je voor diezelfde 5€ wel een mooi startboompje kan kopen en daar op oefenen.
niemand heeft hier iest gezegt van dure bomen.
Discussie gesloten.
Inloggen Registreren
Cron Job Starts