In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: meidoorn stomp nieuw

meidoorn stomp nieuw 1 week 7 uren geleden #79284

leatherback schreef : De boom begint goed op weg te komen.
Ik zou de takken wel VEEL meer beweging geven. Je verliest een boel van de bochten bij verdere verdikking en op dit moment lijken ze nagenoeg recht.

Daar zit wat in, misschien wat te veel enkel in het horizontale vlak gebogen. Zal er morgen nog wat extra bochten inleggen, tx voor de tip!
  • LucRoux
  • LucRoux's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 117

meidoorn stomp nieuw 6 dagen 8 uren geleden #79290

Jou plan vind ik goed!
Opletten dat je de top niet te fel laat uitlopen zodat de takken niet te zwaar worden daar maar dat zal je zelf ook al wel weten.
Wat leatherback zegt omtrent beweging in de takken klopt wel
Mijn ondervinding is dat wanneer je lange uitlopers laat komen op meidoorn het best werkt deze tijdens het groeiseizoen te bedraden, dat gaat heel goed en tegen eind van de zomer zijn ze dan reeds gefixeerd.

Kleine tip, moet je eens proberen, als je graag ergen een slapend knop wil activeren, de tak licht beschadigen in het najaar kneedwonden pasta opdoen en wedden dat je daar een nieuwe uitloper hebt?! Blijkbaar reageren meidoorn bijzonder goed op het groeihormoon die daarin zit. Eigen ondervinding.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: LucRoux
  • Tom Vink
  • Tom Vink's Profielfoto
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Ontvangen bedankjes 16

meidoorn stomp nieuw 5 dagen 18 uren geleden #79296

Klopt Tom,
Nieuwe uitlopers komen gewoon door de pasta heen.
groet,
Oenes
  • Oenes
  • Oenes's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 108
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren