In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

bonsai verliest bladeren (carmona en zelkova en ligustrum sinense) 4 jaren 2 maanden geleden #83797

  • gunter
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
hey, ben helemaal nieuw in de wereld van de bonsai....
Heb er een 2 maand geleden 3 gekocht, maar ondertussen zijn alle bladeren er bijna af
Heb hier ook gelezen dat je de krastest kan doen en stam van alle 3 is mooi lichtgroen...
Grond van alle drie is kurkdroog wel, terwijl we ze wel elke week het nodige wazer geven (denk ik)

Wat doe ik op dit moment het beste?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

bonsai verliest bladeren (carmona en zelkova en ligustrum sinense) 4 jaren 2 maanden geleden #83799

  • rorror
  • rorror's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1125
  • Ontvangen bedankjes 307
Camona info: www.bonsaiempire.nl/boomsoorten/carmona tropische plant, kan alleen naar buiten in de zomer.
In de winter zou je goed licht moeten hebben voor groei (b.v. groeilamp)

Benieuwd naar de zelkova of dit niet toevallig een ulmus is, heb je daar een foto van? Als het een ulmus is, hoort deze buiten.

Ligustrum info: www.bonsaiempire.nl/boomsoorten/ligustrum Zou ook buiten moeten staan, of binnen met de ideale condities, dus groeilamp etc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

bonsai verliest bladeren (carmona en zelkova en ligustrum sinense) 4 jaren 2 maanden geleden #83802

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1166
Ik denk water geven. :dry:
Je houd ze best vochtig en niet kurkdroog.
Elke week zal te weinig zijn.

Ze staan dan waarschijnlijk nog binnen in een living ook?

Ik zou beginnen met ze een kwartier in een kom met water zetten dat de kluit goed nat is en over water krijgt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren