In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

hebben bonsai artiesten een notitie boek of computer log van hun bonsai bomen? 1 jaar 9 maanden geleden #95031

  • stef wal
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 8
  • Ontvangen bedankjes 0
Misschien een rare vraag, maar hebben jullie een notitie boekje of een logfile waarin jullie alle informatie over jullie bomen bijhouden. Ik kan me inbeelden dat bijvoorbeeld 200 bonsais wel eens voor problemen kan zorgen betreffende het geheugen.
Anderzijds heb ik nog nergens informatie gevonden over notitieboekjes van bonsai enthousiastelingen.
Wat is jullie mening hierover en hoe doen jullie het zelf?

Hoe meer antwoorden ik krijg, hoe liever want ik ben zelf op zoek naar een handige oplossing want ik heb nu een 20 tal boompjes en zie door bos de bomen al niet meer (of zoiets).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

hebben bonsai artiesten een notitie boek of computer log van hun bonsai bomen? 1 jaar 9 maanden geleden #95033

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932
Het enige wat ik doe is foto's maken om de progressies bij te houden. Verder hou ik niets bij, zoals bijvoorbeeld wanneer er verpot is. Ik kijk ook niet naar de kalender, maar naar de bomen om te zien waar het tijd voor is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: stef wal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

hebben bonsai artiesten een notitie boek of computer log van hun bonsai bomen? 1 jaar 9 maanden geleden #95034

  • RvV
  • RvV's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 567
  • Ontvangen bedankjes 175
Stef,
Ik probeer geregeld en zeker bij de grote werkzaamheden foto’s te maken zodat je de vorderingen kan terug zien.
Bij startbomen probeer ik wel een schets te maken of een voorbeeld foto te zoeken van waar ik met de boom naar toe wil werken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: stef wal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

hebben bonsai artiesten een notitie boek of computer log van hun bonsai bomen? 1 jaar 9 maanden geleden #95036

  • Zatoichi
  • Zatoichi's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 513
  • Ontvangen bedankjes 109
Ik hou wel een kalender bij op mijn telefoon wanneer welke boom bemest moet worden en verder inderdaad voortgang foto's.

Gr. David
De volgende gebruiker (s) zei dank u: stef wal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

hebben bonsai artiesten een notitie boek of computer log van hun bonsai bomen? 1 jaar 9 maanden geleden #95038

  • LucRoux
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 968
  • Ontvangen bedankjes 295
Ik heb een excel file gemaakt: alle bomen met naam of nummer in de kolommen, en de werkzaamheden, bijzonderheden, wanneer aangeschaft, verpot ,... in de kolommen en dit alles per jaar ( een tabblad per jaar). Eenvoudig en doet wat het moet
De volgende gebruiker (s) zei dank u: stef wal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

hebben bonsai artiesten een notitie boek of computer log van hun bonsai bomen? 1 jaar 9 maanden geleden #95040

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1166
Ik probeer om nu en dan ook eens wat foto's te trekken, maar om alles te noteren heb ik geen tijd.
Ik hou wel een lijst bij van wanneer ik een boom kocht en voor hoeveel en wanneer verpot. Eigenlijk enkel om de reden dat als er iets met mij gebeurd dat mijn vriendin ook de waarde van de bomen weet, want ik heb al enkele verhalen gehoord...
De volgende gebruiker (s) zei dank u: stef wal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

hebben bonsai artiesten een notitie boek of computer log van hun bonsai bomen? 1 jaar 9 maanden geleden #95045

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932

Tom Haest schreef : Ik probeer om nu en dan ook eens wat foto's te trekken, maar om alles te noteren heb ik geen tijd.
Ik hou wel een lijst bij van wanneer ik een boom kocht en voor hoeveel en wanneer verpot. Eigenlijk enkel om de reden dat als er iets met mij gebeurd dat mijn vriendin ook de waarde van de bomen weet, want ik heb al enkele verhalen gehoord...

Dat is inderdaad wel n ding, de waarde van de bomen. Mijn vrouw vraagt daar ook naar, maar de meeste bomen heb ik al zo lang, of zelf gevormd. Ik heb geen flauw benul welke waardes aan mijn bomen te hangen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

hebben bonsai artiesten een notitie boek of computer log van hun bonsai bomen? 1 jaar 9 maanden geleden #95049

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1166

Marco buijsman schreef :

Tom Haest schreef : Ik probeer om nu en dan ook eens wat foto's te trekken, maar om alles te noteren heb ik geen tijd.
Ik hou wel een lijst bij van wanneer ik een boom kocht en voor hoeveel en wanneer verpot. Eigenlijk enkel om de reden dat als er iets met mij gebeurd dat mijn vriendin ook de waarde van de bomen weet, want ik heb al enkele verhalen gehoord...

Dat is inderdaad wel n ding, de waarde van de bomen. Mijn vrouw vraagt daar ook naar, maar de meeste bomen heb ik al zo lang, of zelf gevormd. Ik heb geen flauw benul welke waardes aan mijn bomen te hangen..


Mja, das natuurlijk iets anders als je zo lang bezig bent.
Bij mij gaat het over de aankoopwaarde en de waarde van de pot. Er zullen er ook wel bij zijn die al meer waarde hebben. Maar moest er nu iets gebeuren met mij kan ze daar al op voortgaan om toch dat als minimum te vragen. Maar hopelijk word ik zo oud dat ik ze zelf nog kan verkopen omdat het niet meer lukt om eraan te werken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

hebben bonsai artiesten een notitie boek of computer log van hun bonsai bomen? 1 jaar 9 maanden geleden #95050

  • Linn01
  • Linn01's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 217
  • Ontvangen bedankjes 26
Ik ben allesbehalve een artiest maar hou in word een overzicht bij van datum, locatie en prijs aankoop/plaats vondst.

Dat vul ik dan aan met foto's en uitgevoerde werkzaamheden, ontvangen tips, handleidingen en to do's.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: stef wal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Linn01.

hebben bonsai artiesten een notitie boek of computer log van hun bonsai bomen? 1 jaar 9 maanden geleden #95051

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932

Tom Haest schreef :

Marco buijsman schreef :

Tom Haest schreef : Ik probeer om nu en dan ook eens wat foto's te trekken, maar om alles te noteren heb ik geen tijd.
Ik hou wel een lijst bij van wanneer ik een boom kocht en voor hoeveel en wanneer verpot. Eigenlijk enkel om de reden dat als er iets met mij gebeurd dat mijn vriendin ook de waarde van de bomen weet, want ik heb al enkele verhalen gehoord...

Dat is inderdaad wel n ding, de waarde van de bomen. Mijn vrouw vraagt daar ook naar, maar de meeste bomen heb ik al zo lang, of zelf gevormd. Ik heb geen flauw benul welke waardes aan mijn bomen te hangen..


Mja, das natuurlijk iets anders als je zo lang bezig bent.
Bij mij gaat het over de aankoopwaarde en de waarde van de pot. Er zullen er ook wel bij zijn die al meer waarde hebben. Maar moest er nu iets gebeuren met mij kan ze daar al op voortgaan om toch dat als minimum te vragen. Maar hopelijk word ik zo oud dat ik ze zelf nog kan verkopen omdat het niet meer lukt om eraan te werken.

Niet zo bescheiden Tom!
… het probleem is denk ik dst,als je ze gedwongen mowt verkopen er niet meer dan handelaarsprijzen voor krijgt. Een fractie van de waarde dus.
…Ik heb trouwens ooit n zelf opgekweekte eik naar een andere eigenaar laten , die heeft gem dood laten gaan. Dat doet best pijn…. Vandaar dat mijn bomen eigenljk maar zelden de deur weer uitgaan..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren