In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Re: ik wil beginnen met een binnenbonsai. 12 jaren 5 maanden geleden #4751

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
moet wat echt?

En nee. Ik ben GEEN 20 jaar bezig. Wederom: Lezen is het key word. Ik ben 20 jaar geleden, maar heb na een paar jaar de hobbie laten varen, waarna ik aan succulenten ben begonnen. Ik heb de hobbie een goed jaar geleden weer opgepakt. Wel heb ik inmiddels het geluk dat ik behoorlijk wat professionele ervaring met planten en fysiologie heb opgedaan.

Welke praat bedoel je? Als je vind dat ik onzinnige dingen post, dan ben je van harte welkom om mij -inhoudelijk- te corrigeren. Maar het mensen aanvallen over aannames is een beetje flauw.
Discussie gesloten.

Re: ik wil beginnen met een binnenbonsai. 12 jaren 5 maanden geleden #4752

  • tukker
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 19
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik zal binnenkort wel een foto uploaden waarvan je wow zegt. Ik ga van het weekend de tuincentrums wel even af. Iedereen heeft toch zijn eigen mening vann wat hij/zij mooi vind. Over smaak valt niet te twisten
Discussie gesloten.

Re: ik wil beginnen met een binnenbonsai. 12 jaren 5 maanden geleden #4754

  • Hank
  • Hank's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 929
  • Ontvangen bedankjes 130
Leatherback ik weet niet waar jij woont maar hier in Noord-Drenthe is het van een uur of 8 s'morgens tot zeg maar en uur of 4 in de middag gewoon licht in de winter. :)
Laast bewerkt: Post by Hank.
Discussie gesloten.

Re: ik wil beginnen met een binnenbonsai. 12 jaren 5 maanden geleden #4755

  • pukkkie
  • pukkkie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 262
  • Ontvangen bedankjes 0
wel over qualiteit :)

veel succes met je zoektocht in een tuincenter :sick:

en hier is het van 8 tot 5 licht
Laast bewerkt: Post by pukkkie.
Discussie gesloten.

Re: ik wil beginnen met een binnenbonsai. 12 jaren 5 maanden geleden #4757

  • Oscar
  • Oscar's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Berichten: 749
  • Ontvangen bedankjes 377
Ok, tot zo ver de niet inhoudelijke praat. Dit soort 'uitdagingen' zijn hier niet nodig vind ik zelf.

Inhoudelijk reageren of het topic wordt gesloten.
Discussie gesloten.

Re: ik wil beginnen met een binnenbonsai. 12 jaren 5 maanden geleden #4759

  • pukkkie
  • pukkkie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 262
  • Ontvangen bedankjes 0
goed idee oscar

laat de bomen maar spreken :cheer:
Discussie gesloten.

Re: ik wil beginnen met een binnenbonsai. 12 jaren 5 maanden geleden #4762

  • tukker
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 19
  • Ontvangen bedankjes 0
Oke pukkie, misshien snapte je me niet, ik wil gewoon een simpel beginnend boompje vooor binnen hhebben. Dus je kan wel een walg poppetje maken of iets maar daar word ik niet anders van. En er zijn nu al 4 pagina's discussie over wat wel oof niet een geschikte boom ervoor is. Terwijl ooveral op internet plaatjes etc te vinden zijn van ficus bomen die ervoor gebruikt worden. Liegen al die mensen. Die die plaatjes posten dan?
Discussie gesloten.

Re: ik wil beginnen met een binnenbonsai. 12 jaren 5 maanden geleden #4763

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Hank: Die acht uur die je noemt zijn wel heel krap hoor. December en Januari zijn heel donkere maanden, waarbij zowel de zon kort boven de horizon komt (rond de acht uur, een deel van de maand duidelijk minder dan 8 uur) maar ook nog eens heel laag staat. Dat is voor tropische planten waar de meeste ficussen toe horen, aan de krappe kant. Het is niet alleen hoe lang, maar ook hoe intensief het licht is, om goede groei te krijgen. Daarom is bijlichten geen overbodige luxa als je ze als bonsai op kweekt. Anders krijg je weinig groeipunten, en lange dunne takken. Natuurlijk, als je zoals tukker hier, aan het beginnen bent, is dat niet zo heel erg: Je doet vooral ervaring op, en daar leer je van.

grtz,

J.
Discussie gesloten.

Re: ik wil beginnen met een binnenbonsai. 12 jaren 5 maanden geleden #4764

  • Oscar
  • Oscar's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Berichten: 749
  • Ontvangen bedankjes 377
Klopt, met name het argument dat bij weinig (intensief) licht groei wordt verspreid naar de toppen is een belangrijke.

Ik ga het topic hier sluiten. Tukker; volgens mij heb je fantastische input gekregen; ga beginnen en houd ons op de hoogte!!
Discussie gesloten.
Inloggen Registreren