Onderwerp:

Abrakas en Biogold 10 jaren 11 maanden geleden #20706

  • Niels88
  • Niels88's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 320
  • Ontvangen bedankjes 7
Dit is iig een interessant onderwerp ik was gister bij lodder en had het ook over bemesten en toen zijden ze dat ik het beste abrakas of biogold kan kopen ik vind de prijzen hiervan vrij prijzig dus heb alleen vloeibare mest stoffen erbij gekocht fish-emulsion en bio-alg...en had nog vaste meststoffen thuis, van deze site vrij goedkoop en ze werken goed voor zover ik weet

toen ik het bij me boompje strooide begon die een week later volop nieuwe knoppe te maken en schoten ze met 10 tegelijk uit per dag . (Meststoffen van deze site)

Verder las ik dat als je een blokje biogold laat oplossen in water je dat kunt gebruiken als bladbemesting is ook wel handig

Voorzover ze me ook vertelde is dat het slim is als je een beetje afwisseld met mest soorten zodat je boom niet altijd een en dezelfde krijgt hier word die nog sterker van.

Verder heb ik nog een vraagje over bio-alg....dit zijn meer vitamine, spoor elementen, mineralen, enzymen, plantaardige groeihormonen en amino zuren voor je boompje verder zijn de npk waarden 0,1-0,1-0,1

Nu komt me vraagje weet niet of iemand er ervaring met heeft maar zodra ik me boompje verpot heb is het dan slim om deze vloeistof toe te voegen aan het dompelbadje waar me boompje in gaat na het verpotten???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Abrakas en Biogold 10 jaren 11 maanden geleden #20708

  • Niels88
  • Niels88's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 320
  • Ontvangen bedankjes 7
Dat boompje is een pinus mugo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Abrakas en Biogold 10 jaren 11 maanden geleden #20714

  • ChrisV
  • ChrisV's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1133
  • Ontvangen bedankjes 266
Mijn pa strooit ook koeienmest in zijn tuin en had voorgaande jaren bij mijn uitgegraven eik ook wat koemest gestrooid. Het was een stam met knoppen en in / seizoenen knalde die overal takken en knoppen eruit. Werkt goed zijn tuin is altijd heel mooi groen en gezond. Over die Abrakas inhoud het voorlopig maar bij mijn normale mestschema en producten.

En die visemulsie en dat algenspul heb ik ook als extra en zelfs al woon ik vlakbij zee en de geur redelijk hetzelfde is als de wind uit zee staat, is het geen pretje om lekker in de tuin te zitten als er net gespoten is haha.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Abrakas en Biogold 10 jaren 11 maanden geleden #20755

  • Kokedama
  • Kokedama's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 390
  • Ontvangen bedankjes 165
De bio alg is zoals gezegd een extraatje voor de bomen. Zoals wij af en toe een keer extra vitamines slikken hebben de bomen dat ook eens graag. Ookal hebben ze genoeg eten. :)

Niels, na het verpotten van de bomen geef je altijd water van bovenop zodat al de stofdeeltjes uit het grondmengsel loopt.
Dit uiteraard het beste als er gebruik wordt gemaakt van akadama of kiryu.
Maar de eerste 3 weken na verpotten de bomen laten rusten en geen meststoffen geven.

Als we zelf herstellend zijn van een zware operatie ga je ook niet direct een stevige steak met frieten eten. :D

Groeten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Abrakas en Biogold 10 jaren 10 maanden geleden #20767

  • Tiger313
  • Tiger313's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 351
  • Ontvangen bedankjes 59

Kokedama schreef : Als we zelf herstellend zijn van een zware operatie ga je ook niet direct een stevige steak met frieten eten. :D


Nou... voor een goede steak kan je mij altijd wakker maken, hoor! :silly:

Verder klopt het natuurlijk wel, wat je zegt. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Abrakas en Biogold 10 jaren 10 maanden geleden #20840

  • alpine
  • alpine's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 486
  • Ontvangen bedankjes 84
Ik heb abrakas en vond dat daar een reukje aanwas, gebruik nu biogold en vloeibare mestof van DCM + bladmest en mijn bomen doen het goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Abrakas en Biogold 10 jaren 10 maanden geleden #20846

  • mighty mouse
  • mighty mouse's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 314
  • Ontvangen bedankjes 78

alpine schreef : Ik heb abrakas en vond dat daar een reukje aanwas, gebruik nu biogold en vloeibare mestof van DCM + bladmest en mijn bomen doen het goed.

blijft abrakas dan altijd stinken Andre of gaat de geur na een paar dagen weg zoals bij biogold?
Grtz Tom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Abrakas en Biogold 10 jaren 10 maanden geleden #20847

  • knoep
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1136
  • Ontvangen bedankjes 348
Bij mijn weten stinkt het niet. Gebruik het nu al ff en vindt het en grote verbetering tenopzichte van biogold. Zit ook minder kalk in dan in biogold.

Ik denk dat alpine het eerder bedoeld in de richting van dat er iets mis bij is.

Het hele mestverhaal is zoals grondkeuze enz. Zolang je bomen het goed doen moet je voral gebruiken wat je gewend bent.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: mighty mouse

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Abrakas en Biogold 10 jaren 10 maanden geleden #20850

  • alpine
  • alpine's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 486
  • Ontvangen bedankjes 84
Ik heb Abrakas enkele jaren terug gebruikt , ik vond dat het stonk de eerste dagen zeker na regenval. Ik ken meerdere mensen die gewoon opganische mest van DCM gebruiken en daar zeer tevreden over zijn. er is mij ook gezegd dat er in biogold, dolfijn zou in verwerkt zijn. Maar dat is van horen zeggen he, ik weet niet dat het waar is

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Abrakas en Biogold 10 jaren 10 maanden geleden #20851

  • knoep
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1136
  • Ontvangen bedankjes 348
Ah alpine toch letterlijk :)
Heb er nog geen last van gehad

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren