Onderwerp:

Bonsai acer op Marktplaats 10 jaren 10 maanden geleden #22954

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
OPen duimstok inderdaad. Maar ook het potlood wat er naast ligt was even zeer illustratief.
Discussie gesloten.

Bonsai acer op Marktplaats 10 jaren 10 maanden geleden #22968

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901

knoep schreef : heb het hier ook niet bij de verkoop gezet omdat ik weet dat de meeste hier dit budget niet overheeft voor een boom.

@chris: pinus is natuurlijk ook ruimte voor onderhandeling he


het moet wel redelijk blijven, ook al denk je dat mensen hier niet het budget ervoor hebben, of ervoor over hebben.
Bijv de pinus die je te koop hebt staan.
mooie goede boom, maar voor die prijs? nee, niet voor mij weggelegd.

ter vergelijking,
een hele goede bonsai vriend van me heeft ook een Pinus Parv te koop staan in een Peter Krebs pot,
voor rond de €1300/€1500. dus iets minder dan de jouwe.
Persoonlijk vind ik die boom wel dat bedrag waard, helemaal als je hem vergelijkt met de pinus van jou die je voor ongeveer dezelfde prijs aanbiedt:








Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.

Bonsai acer op Marktplaats 10 jaren 10 maanden geleden #22975

  • Ollandos
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Het is vanaf een foto natuurlijk moeilijk te zien maar wat ik aan dit bosje mis is diepte en harmonie. En de aanschafprijs gezien de kwaliteit van die boompjes lijkt me toch wat overdreven, heb ze in deze kwaliteit voor veel minder zien staan. Ik denk dat er aan dit bosje nog jaren gewerkt moet worden wil het ook maar enigszins in de buurt komen van deze vraagprijs. Door enkel een rekensommetje van de investering te maken lijkt mij wat te simpel gedacht, lang niet iedere investering verdiend zich terug. Voor mij is dit een leuke starter met een zeer fors prijskaartje.
Discussie gesloten.

Bonsai acer op Marktplaats 10 jaren 10 maanden geleden #22978

  • ChrisV
  • ChrisV's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1133
  • Ontvangen bedankjes 266
Over het algemeen word de waarde van bonsai berekend door te kijken hoeveel werk en training er in zit.
En hoever deze ontwikkeld is.

Aanschafprijs is idd geen goede richtlijn omdat veel bomen voor een klein bedrag bij kwekers vandaan komen en van handelaar tot handelaar duurder gemaakt worden.
Als er naar leeftijd alleen gekeken zou worden zou iedere oudere Yamadori niet te betalen zijn.

Ik weet ook waarom dit bos aan de prijs is, maar dan nog zou ik het er niet voor betalen omdat beter ontwikkelde dergelijke bossen goedkoper worden aangeboden.
Maar ik denk dat knoep dat ondertussen wel weet. ;)
Discussie gesloten.

Bonsai acer op Marktplaats 10 jaren 10 maanden geleden #22986

  • knoep
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1136
  • Ontvangen bedankjes 348
Alskiets te duur vind reageer ik er niet
Op. Vind je het te duur laat je het staan.

Ik heb het hier niet te koop aangeboden omdat ik wist dat er hier niemand is die het geld geeft eraan.
Vind je ergens anders beter en goedkoper materiaal moet je dat zeker gaan halen daar. WanT buiten Chris zijn bomen heb il nog niet veel bonsai Waardig zien passeren.dus jullie hebbe zeker recht van spreken over kwaliteit. Meer woorden maak ik er niet meer aan vuil.

@oscar: Van mij mag dit topic dicht. WanT ik vrees dat ik anders grof ga worden
Discussie gesloten.

Bonsai acer op Marktplaats 10 jaren 10 maanden geleden #22991

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

knoep schreef : WanT buiten Chris zijn bomen heb ik nog niet veel bonsai Waardig zien passeren.dus jullie hebben zeker recht van spreken over kwaliteit. Meer woorden maak ik er niet meer aan vuil.


Sorry, maar nu ga je te ver. Het feit dat mensen geen bomen van een bepaald niveau bezitten, zegt niets over de kennis of inzichten over wat welke kwaliteit heeft, lijkt me zo.

Om heel eerlijk te zijn: Ik weet dat ik materiaal heb staan wat bonsai waardig is. De planten zijn nog geen bonsai, maar in de toekomst zeker wel. Dat is voor mij de hobby. De boom in basis materiaal herkennen, en dan naar niveau brengen. Maar misschien herken je dergelijke potentie alleen als je een keer zelf een boom van niets tot pre-bonsai hebt gebracht.

Andere mensen beleven de hobbie anders. Die geven misschien liever 1000-en euro's uit voor een boom die door iemand anders tot bonsai gevormd is. Dat is natuurlijk ook wel fijn, want dan kan je al snel claimen een expert te zijn.

knoep schreef : @oscar: Van mij mag dit topic dicht. WanT ik vrees dat ik anders grof ga worden

Om in lijn te blijven met je eigen opmerking: Als iets je niet bevalt, reageer er dan niet op. Het is geen draadje van jou, dus ik denk niet dat het ana jou is om een draadje af te sluiten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Ollandos
Discussie gesloten.

Bonsai acer op Marktplaats 10 jaren 10 maanden geleden #22992

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188

knoep schreef : buiten Chris zijn bomen heb il nog niet veel bonsai Waardig zien passeren.dus jullie hebbe zeker recht van spreken over kwaliteit.


nou ja.. niet iedereen heeft zin om meteen enkele azalea's van 1000€ te gaan kopen hee.. maar dat zegt helemaal niets over je kennis..

maar toon anders je bos eens aan een pro en dan zullen we zien wat die als richtprijs geeft..

het is:
a) een hele grote bos, wat zeker niet voor iedereen is.. de meeste mensen verkiezen max 10 bomen..
b) een rode acer soort, welke op zich ook al niet zo gewild is
c) nog niet zo heel goed gevormd

dit maakt dit geheel heel moeilijk verkoopbaar... en als je hem verkocht krijgt vrees ik dat de koper deze bos zal halveren en de restbomen misschien wel appart zou doorverkopen..
ik denk dat, hoe sneller je je neerlegt bij het feit dat je hierop verlies gaat maken, hoe beter..

maar alleszins veel succes met de verkoop..

en nog veel succes met je ego in training..
Laast bewerkt: Post by AlexW.
Discussie gesloten.

Bonsai acer op Marktplaats 10 jaren 10 maanden geleden #22993

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188
en gewoon om nog toe te voegen..

Knoep, ik dacht dat je veel wijzer was dan zomaar even 95% van de actieve forumleden aan te vallen over de (al dan niet in jouw ogen voldoende) kwaliteit van hun collectie.. gewoon omdat je je gekrengd voelt in de commentaar over je bos..
Laast bewerkt: Post by AlexW.
Discussie gesloten.

Bonsai acer op Marktplaats 10 jaren 10 maanden geleden #22994

  • knoep
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1136
  • Ontvangen bedankjes 348
Heb niks tegen mensen die met stekjes en zaadjes enz bezig zijn. Ieder zijn ding en ieder zijn manier om deze hobby uit te oefenen.

Maar dat diegene die beweerd dat ze beter materiaal voor minder geld vinden het dan ook laten zien. Dan zak ik direct in prijs. Maar dat gebeurt niet. Nee direct mensen afschieten omdat ze veel vragen.

Maar ik laat het zo. En ik trek mijn conclusie net zoals jullie dat zullen doen. Veel succes nog met jullie forum
Discussie gesloten.

Bonsai acer op Marktplaats 10 jaren 10 maanden geleden #22995

  • Ollandos
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Nee Oscar, dit lijntje mag zeker niet dicht, deze discussie mag best wel eens gevoerd worden. Mensen die al iets meer thuis zijn in de bonsaiwereld zien in één oogopslag dat dit bosje veel en veel te zwaar geprijsd is en zullen het dan zeer waarschijnlijk ook niet kopen. Tot zover geen enkel probleem dus zult u denken, totdat een prille beginner deze advertentie onder ogen krijgt. Die zou maar al te snel kunnen denken iets heel exclusiefs te kunnen kopen wat het in feite totaal niet is. Ik ken mensen die op deze wijze benadeeld zijn en er hun vakantie er voor opgeofferd hebben, je zal het maar op je geweten hebben. Dat de verkoper nu toevallig iemand is die ook actief is op dit forum hoeft niet te betekenen dat er hier niet over gediscussieerd mag worden, juist wel.
Verder ben ik het volledig eens met de strekking van leatherback.
En sorry Knoep maar veel grover dan je neerbuigendheid jegens de overgrote meerderheid van de leden kun je denk ik niet worden.
Discussie gesloten.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren
Cron Job Starts