Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

nog enkele boompjes van mooizo 7 jaren 5 maanden geleden #57090

  • Mooizo
  • Mooizo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 218
  • Ontvangen bedankjes 23

hercules schreef : Tja Knoep jouw kritiek is niet mals, ik denk dat ik heel ver met jou mee kan gaan , maar gezien het hele totale plaatje heb ik ook wat vragen aan Mooizo.

En wat ik nu schrijf daar wil ik heel voorzichtig in zijn , maar ik vond de topic,s waarin M, zijn bomen liet zien wel heel fraai, dit waren en zijn bomen van tentoonstellingen.
Na gedegen onderzoek kreeg ik van mensen emails gezonden , waarin zij dachten dat hun bomen zijn gebruikt in Mooizo zijn topic,s.
Bomen die vanuit een tentoonstelling foto,s zijn gemaakt .
Ik heb geen oordeel maar vond het wel vreemd allemaal , want dit zijn allemaal tentoonstelling bomen en ik vraag mij af [gezien zijn verhaal bij kennismaking.En daarom [om eerlijk mijn vermoedens te uiten] de vraag aan Mooizo: zijn dit wel jouw bomen of gedeeltelijk?


Hallo Hercules

Dit zijn echt en heel echt mijn Bonsai bomen.
Die mensen die dat tegen u hebben gezegd moeten dan hun foto's van deze bomen maar eens naar u sturen dat het hun bomen zijn.
Deze bomen heb ik zelf allemaal gekweekt.
Je mag zelfs bij mij komen kijken dan zie jij ze allemaal bij mij staan en niet bij diegene die jou hebben gemaild.
maar afgunst is geen schone schijn en jalousie ook niet.

G Mooizo
Discussie gesloten.

nog enkele boompjes van mooizo 7 jaren 5 maanden geleden #57092

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718
Dapper als je zo je bomen blootstelt aan het kritisch oog van de forumleden, zeker als je nieuw bent. Respect daarvoor :)

Ik ben het grotendeels met de kritiek van knoep eens. Ik vind de meeste bomen nog lang niet klaar voor een bonsaipot en zeker niet voor een tentoonstellingsopstelling. Leuk om te doen natuurlijk, maar je moet je daarbij wel realiseren dat ze nog ver van dat niveau verwijderd zijn.

Ook vind ik dat je stappen overslaat: je werkt al aan detailvertakking terwijl de stammen vaak nog te dun zijn en verder ontwikkeld moeten worden.

Ik vind de japanse beuk (of is het haagbeuk?) En de veldesdoorn (is het dat?) zo op het eerste gezicht veelbelovend.

Mensen als knoep en jellevanlooij (en ik ook) zijn kritisch over de bomen van anderen, maar reken maar, ook op hun eigen bomen. En je komt alleen maar verder als je die kritiek open over ogen ziet. Ik begrijp dat je enigszins defensief opstelt...
De volgende gebruiker (s) zei dank u: knoep, Marco buijsman
Discussie gesloten.

nog enkele boompjes van mooizo 7 jaren 5 maanden geleden #57094

  • hercules
  • hercules's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 864
  • Ontvangen bedankjes 56
Ik meen als derde foto [op je topic] een vuurdoorn cascade te zien.Ziet er erg mooi uit alleen mist de vuurdoorn behoorlijk wat blad.Ben zelf [vuurdoorn marcot] bezig om die de cascade vorm te laten ontwikkelen.En mijn vraag aan jou is :is deze vuurdoorn gevormd [door jou] vanuit zaailing of pre bonsai materiaal?

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.

nog enkele boompjes van mooizo 7 jaren 5 maanden geleden #57096

  • hercules
  • hercules's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 864
  • Ontvangen bedankjes 56
Hoi M, goed jou reaktie te lezen en ik zal inderdaad de mensen die mij de mails stuurden er stevig over aanspreken.
En wat de kritiek van de forum leden betreft dat snap ik niet helemaal.
Want ik ben vol lof over [een aantal] van je bonsai.
Deze betweters vinden jouw bomen niet waard om in een bonsai pot te staan.
Dan ga je wel heel ver vind ik.
Want als voorbeeld de jouw ingezonden foto van de berk bonsai[de berk met dikke stam] vind ik heel mooi, en de meidoorn[ook met dikke oude stam] vind ik heel fraai en heb van jouw kritiek leden nog nooit zulke prachtige inzendingen gezien.Je weet M, dat ik een groot aantal van jouw ingezonden foto,s en de bonsai , ik heel vrolijk van wordt.Ik ben ervan overtuigt dat jij veel talent hebt en dat je meer positieve kritieken verdient
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Mooizo
Discussie gesloten.

nog enkele boompjes van mooizo 7 jaren 5 maanden geleden #57097

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
smaken verschillen idd mooizo ik vind het stuk voor stuk leuke boompjes !

maar ik zou mijzelf wel afvragen en op onderzoek uit gaan wat bijvoorbeeld jelle en knoep proberen te zeggen.

het is niet bedoeld om je bomen af te kraken maar om je op wat verbeter punten te wijzen om je bomen weer een stapje hoger te krijgen

en waar je bij toekomstige vormingen al eerder het iets anders zou kunnen doen om ze net dat extra's mee te geven

al met al een leuke collectie mijn boompjes zijn er niks bij :p
De volgende gebruiker (s) zei dank u: marcellucas, Mooizo
Discussie gesloten.

nog enkele boompjes van mooizo 7 jaren 5 maanden geleden #57098

  • Mooizo
  • Mooizo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 218
  • Ontvangen bedankjes 23

marcellucas schreef : Dapper als je zo je bomen blootstelt aan het kritisch oog van de forumleden, zeker als je nieuw bent. Respect daarvoor :)

Ik ben het grotendeels met de kritiek van knoep eens. Ik vind de meeste bomen nog lang niet klaar voor een bonsaipot en zeker niet voor een tentoonstellingsopstelling. Leuk om te doen natuurlijk, maar je moet je daarbij wel realiseren dat ze nog ver van dat niveau verwijderd zijn.

Ook vind ik dat je stappen overslaat: je werkt al aan detailvertakking terwijl de stammen vaak nog te dun zijn en verder ontwikkeld moeten worden.

Ik vind de japanse beuk (of is het haagbeuk?) En de veldesdoorn (is het dat?) zo op het eerste gezicht veelbelovend.

Mensen als knoep en jellevanlooij (en ik ook) zijn kritisch over de bomen van anderen, maar reken maar, ook op hun eigen bomen. En je komt alleen maar verder als je die kritiek open over ogen ziet. Ik begrijp dat je enigszins defensief opstelt...



Nou sorry hoor maar ik stel mij zeker niet defensief op.
iedereen mag en kan kritiek geven.
Maar je kunt al lezen dat ieder een ander mening heeft.
De een zegt dat het tentoonstelling bomen zijn, ( zie de beschrijving van hercules) en de ander zegt weer, dat ze van een ander zijn.
Nou ik zal ook nog even vermelden dat ik de bonsai tafeltjes ook allemaal zelf gemaakt heb.

G Mooizo
Discussie gesloten.

nog enkele boompjes van mooizo 7 jaren 5 maanden geleden #57099

  • hercules
  • hercules's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 864
  • Ontvangen bedankjes 56
Don,t worry be happy, ga zo door en ik ben erg benieuwd naar jouw boompjes en ps leg je me nog uit [betreft de cascade van vuurdoorn?]
Discussie gesloten.

nog enkele boompjes van mooizo 7 jaren 5 maanden geleden #57100

  • Mooizo
  • Mooizo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 218
  • Ontvangen bedankjes 23

hercules schreef : Ik meen als derde foto [op je topic] een vuurdoorn cascade te zien.Ziet er erg mooi uit alleen mist de vuurdoorn behoorlijk wat blad.Ben zelf [vuurdoorn marcot] bezig om die de cascade vorm te laten ontwikkelen.En mijn vraag aan jou is :is deze vuurdoorn gevormd [door jou] vanuit zaailing of pre bonsai materiaal?



Is een half cascade.
en deze is zo gevormd door mij uit zaailing.
En dat hij bijna geen blad heeft snap ik ook niet zo goed, misschien omdat ik hem afgelopen zomer verpot heb.
Wacht niet te lang met betraden ze kunnen nog al stug zijn om te buigen de takken.

G Mooizo
Discussie gesloten.

nog enkele boompjes van mooizo 7 jaren 5 maanden geleden #57101

  • Jellevanlooy
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 268
Ik moet mij hier serieus inhouden....

Wat hier allemaal vertelt wordt :ohmy:

Ik kan jullie maar 1 ding zeggen, hier is een grote kloof van het niveau.
Punt.
Laast bewerkt: Post by Jellevanlooy.
Discussie gesloten.

nog enkele boompjes van mooizo 7 jaren 5 maanden geleden #57102

  • hercules
  • hercules's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 864
  • Ontvangen bedankjes 56
Ach Jelle ,stel je niet aan en wees een vent , en wees duidelijker in je reaktie.
Want over welke kloof heb je het eigenlijk?
Discussie gesloten.
Inloggen Registreren
Cron Job Starts