Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

Zaailingen Acer palmutum en Acer buergerianum 5 jaren 3 maanden geleden #78409

  • BPost
  • BPost's Profielfoto
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 61
  • Ontvangen bedankjes 14

Tom Haest schreef :

BPost schreef :

Tom Haest schreef :

BPost schreef :

Tom Haest schreef :

BPost schreef : Een mooi staaltje van toewijding en geduld. Het is mij ook vele malen gelukt maar dan met verschillende inlandse soorten. Die zijn inmiddels allemaal verkocht, ben behoorlijk aan het inkrimpen.


Foto's?
Tzou leuk zijn om er eens een paar van te zien.


Hahaha, ik had al een soortgelijke reactie van je verwacht, maar met alle respect er zit hier tegenwoordig te weinig ervaring om bomen op hun echte waarde te kunnen beoordelen. B.d.w. bomen beoordelen vanaf aan foto is zo wie zo al niet echt goed mogelijk. Ik zit hier trouwens niet om bomen te beoordelen of te laten beoordelen maar meer om mijn ervaringen te delen mocht men er iets aan hebben. Maar daar gaat het hier ook niet over, laten we ons bij het onderwerp houden.


Dat vind in een goeie. Ik zit wekelijks bij danny use tussen echte bonsai en dan kan ik geen bomen naar waarde schaten?
Het gaat me niet om ze te beoordelen, maar met jouw voorbeelden kun je mensen inspireren?
Vanop een foto heb je wel een een idee van hoe een boom is.

Wekelijks ergens zitten hoeft echt nog geen garanties te geven hoor. Van een Bonsai kun je wel een mooie foto maken maar dat is en blijft toch altijd een plat plaatje. Om een Bonsai te beoordelen of er enkel een goede indruk van te krijgen zal hij toch voor je moeten staan of je moet helderziende zijn.. Met te denken adviezen te kunnen geven of aanvaarden vanaf een foto geef je enkel maar je eigen niveau aan, niets meer en niets minder.


Dat het een plat plaatje is daar heb je gelijk in. Maar het geeft wel een idee. En met wat inlevingsvermogen kom je al een eindje.
Maar om nu van een ander zijn niveau te praten moet je zelf wel eerst eens tonen wat het jouwe is.
Zeggen dat je veel ervaring hebt, daar haal je het ook niet mee...
Maar verder laat ik jou voor wat het is. Er valt toch niet te praten met jou.

Als je niet echt wil horen wat anderen te zeggen hebben en je komt zonder argumenten te zitten is het misschien wel beter om de weg van de minste weerstand te kiezen en iemand laten voor wat hij is. Daar in tegen leer ik ere wie ere toekomt wel heel veel van jou.

Over tot de orde van de dag dan maar want het ging hier uiteindelijk over een paar hele mooie foto's van bomen die ik graag eens in levende lijve zou willen aanschouwen om een echt goede indruk te krijgen. Daarbij zou ik ook graag het verhaal van de eigenaar willen horen, want die heeft vast veel interessants te vertellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Zaailingen Acer palmutum en Acer buergerianum 5 jaren 3 maanden geleden #78410

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1165

BPost schreef :

Tom Haest schreef :

BPost schreef :

Tom Haest schreef :

BPost schreef :

Tom Haest schreef :

BPost schreef : Een mooi staaltje van toewijding en geduld. Het is mij ook vele malen gelukt maar dan met verschillende inlandse soorten. Die zijn inmiddels allemaal verkocht, ben behoorlijk aan het inkrimpen.


Foto's?
Tzou leuk zijn om er eens een paar van te zien.


Hahaha, ik had al een soortgelijke reactie van je verwacht, maar met alle respect er zit hier tegenwoordig te weinig ervaring om bomen op hun echte waarde te kunnen beoordelen. B.d.w. bomen beoordelen vanaf aan foto is zo wie zo al niet echt goed mogelijk. Ik zit hier trouwens niet om bomen te beoordelen of te laten beoordelen maar meer om mijn ervaringen te delen mocht men er iets aan hebben. Maar daar gaat het hier ook niet over, laten we ons bij het onderwerp houden.


Dat vind in een goeie. Ik zit wekelijks bij danny use tussen echte bonsai en dan kan ik geen bomen naar waarde schaten?
Het gaat me niet om ze te beoordelen, maar met jouw voorbeelden kun je mensen inspireren?
Vanop een foto heb je wel een een idee van hoe een boom is.

Wekelijks ergens zitten hoeft echt nog geen garanties te geven hoor. Van een Bonsai kun je wel een mooie foto maken maar dat is en blijft toch altijd een plat plaatje. Om een Bonsai te beoordelen of er enkel een goede indruk van te krijgen zal hij toch voor je moeten staan of je moet helderziende zijn.. Met te denken adviezen te kunnen geven of aanvaarden vanaf een foto geef je enkel maar je eigen niveau aan, niets meer en niets minder.


Dat het een plat plaatje is daar heb je gelijk in. Maar het geeft wel een idee. En met wat inlevingsvermogen kom je al een eindje.
Maar om nu van een ander zijn niveau te praten moet je zelf wel eerst eens tonen wat het jouwe is.
Zeggen dat je veel ervaring hebt, daar haal je het ook niet mee...
Maar verder laat ik jou voor wat het is. Er valt toch niet te praten met jou.

Als je niet echt wil horen wat anderen te zeggen hebben en je komt zonder argumenten te zitten is het misschien wel beter om de weg van de minste weerstand te kiezen en iemand laten voor wat hij is. Daar in tegen leer ik ere wie ere toekomt wel heel veel van jou.

Over tot de orde van de dag dan maar want het ging hier uiteindelijk over een paar hele mooie foto's van bomen die ik graag eens in levende lijve zou willen aanschouwen om een echt goede indruk te krijgen. Daarbij zou ik ook graag het verhaal van de eigenaar willen horen, want die heeft vast veel interessants te vertellen.


Wil je verder discussiëren?
Goed, laat het ons dan privé doen of in real life.
Een ander heeft daar niets aan.
Bij deze een uitnodiging...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Zaailingen Acer palmutum en Acer buergerianum 5 jaren 3 maanden geleden #78433

  • Bijlles
  • Bijlles's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 329
  • Ontvangen bedankjes 76
Zonder een hele cat fight te starten vind ik het erg jammer dat er eerst een posting komt met daarin de opmerking dat iemand inheems soorten heeft opgekweekt en tot bonsai heeftgestyled. Maar als er gevraagd word om foto's te delen dit niet wil doen omdat hij de kennis op deze site niet toereikend vind. Terwijl hij dit verzoek wel verwachte.

Daarbij vind ik het erg jammer dat er zo gekeken word naar mensen die net starten in deze hobbie (mezelf er bij inbegrepen) en dat er zo omgegaan word met nieuwe leden, wat dit forum ook weer niet te goede komt.

Maar dit zijn slechts mijn gedachte hierbij.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tom Haest, CBM

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Zaailingen Acer palmutum en Acer buergerianum 5 jaren 3 maanden geleden #78437

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Ik kan mij helemaal vinden in de opmerking van bijles.

Uiteindelijk wil ik advies van mensen kunnen inschatten op daadwerkelijke ervaring. En nu zegt een foto op een forum oko niet alles. Maar in dit draadje zijn twee mensen elkaar aan het afkatten. En van één ervan ken ik de bomen, deze worden regelmatig op het forum getoond en ook in werkelijkheid heb ik een deel hiervan gezien. De ander loopt alleen maar af te kraken wat er gezegd wordt en hefet nog nooit ook maar iets van eigen hand gezien.

Daarmee is voor mij duidelijk naar wie ik wel, en naar wie ik minder, luister.

Anderen mogen hun eigen route hierin kiezen. Maar iemand die niet wil laten zien wat zij/hij doet/gedaan heeft is voor mij niet veel meer dan een willekeurige voorbijganger.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Zaailingen Acer palmutum en Acer buergerianum 5 jaren 3 maanden geleden #78438

  • BPost
  • BPost's Profielfoto
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 61
  • Ontvangen bedankjes 14
Aha nu snap ik het, als ik het goed begrijp moet ik dus eerst aan de hand van wat foto’s worden beoordeeld of ik hier wel recht van spreken heb, of ik er wel bij mag horen. Dat wat er dan op die foto’s staat doet er schijnbaar niet helemaal toe want ik zie hier toch regelmatig bomen voorbij komen die niet door de eigenaran zelf maar hoofdzakelijk door hun leraren worden gevormd. Niets mis mee want als je zelf het talent niet of niet voldoende hebt kun je zo altijd nog wat bijleren. Dat je dan een beetje loopt te pronken met andermans veren vergeten we dan maar even. Waar ik dan wel veel moeite heb is dat er hier een klein groepje heren aan het bepalen is wie wel of niet bij de club mag horen. Mijn doel was hier alleen wat van mijn ervaringen te delen niet om andermans ego’s in de weg te staan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Zaailingen Acer palmutum en Acer buergerianum 5 jaren 3 maanden geleden #78439

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1165
Eigenlijk zie je het wat verkeerd.
Bij Danny is het de bedoeling om zelf je boom te maken, het enige wat hij doet is je een richting geven en mogelijkheden.
Hij helpt wat bij zware buigingen om aan te tonen hoe ver je kan gaan en de moeilijkere zaken.
En ja, soms laten mensen een boom vormen door een ander. Als ik dat doe is het er meestal wel bij vermeld.

Wij willen hier geen clubje, iedereen is hier welkom, maar we willen ook niemand die hier constant de boel komt verzuren.

En als het over beoordelen gaat, jij beoordeeld ook toch graag mensen terwijl je ze niet kent en niet weet wat ze doen om iets te leren omdat je eens iets leest en daar dan msh de juiste, msh de verkeerde conclusies uit trekt.

Ik begrijp echt het probleem niet om eens, al is het maar 1 iets te tonen.
Inspireer ons, toon ons wat je in 30 jaar kunt bereiken met de juiste kennis die jij blijkbaar wel hebt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Zaailingen Acer palmutum en Acer buergerianum 5 jaren 3 maanden geleden #78441

  • Orlando
  • Orlando's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 392
  • Ontvangen bedankjes 138
Ik denk dat de mensen die zich niet kunnen vinden in de berichtje van Bpost alias JJans alias JanDijk er verstandig aan doen het te negeren. Zo dat het weer over bonsai gaat.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: rravenho

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Orlando.

Zaailingen Acer palmutum en Acer buergerianum 5 jaren 3 maanden geleden #78442

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Afwezig
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932

Orlando schreef : Ik denk dat de mensen die zich niet kunnen vinden in de berichtje van Bpost alias JJans alias JanDijk er verstandig aan doen het te negeren. Zo dat het weer over bonsai gaat.

indd... ik hoop dat de topicstarter hier nog reageert op de vraag over meer foto's..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Zaailingen Acer palmutum en Acer buergerianum 5 jaren 3 maanden geleden #78444

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

Orlando schreef : Bpost alias JJans alias JanDijk

:blink: :ohmy: :pinch:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Zaailingen Acer palmutum en Acer buergerianum 5 jaren 3 maanden geleden #78453

  • Bijlles
  • Bijlles's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 329
  • Ontvangen bedankjes 76
Laten we inderdaad maar weer back on topic gaan en hopelijk ontvangen we nog wat foto's etc.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: CBM

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren
Cron Job Starts