Onderwerp:

Bijhouden bonsai boom 4 jaren 8 maanden geleden #81648

  • Lieke1980
  • Lieke1980's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Hii

Ik heb sinds 2 dagen een bonsai boom een Chinese peperboom. 85 cm hoog inclusief pot. Nou is mijn vraag, Hoe kan ik deze boom het beste bijhouden, Hoe moet de bo okm gesnoeid worden. Welke takken haal ik weg?
Bedankt alvast!

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bijhouden bonsai boom 4 jaren 8 maanden geleden #81666

  • Ivan
  • Ivan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1163
  • Ontvangen bedankjes 415
www.bonsaiempire.nl/boomsoorten/chinese-peper
Lees de info die je bovenaan de bladzijde en op andere sites kan vinden. Dat zet je al een eind op weg. Stel dan vragen over wat je nog niet duidelijk is. Zeg dan wat je wil doen vóór je erin vliegt. Dat zal beginnersfouten voorkomen, want je kennis lijkt niet zo groot. En het is zonde onherstelbare, foute ingrepen te maken. Deze boom heeft 'iets' dat hem uniek maakt.
De boom is nu blijkbaar heel gezond, zodat verpotten en grote ingrepen nog even kunnen wachten. De boom komt waarschijnlijk uit een serre, maar mag op een beschutte plaats buiten staan, zal dat beter vinden dan een standplaats binnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bijhouden bonsai boom 4 jaren 8 maanden geleden #81667

  • Lieke1980
  • Lieke1980's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Hi
Bedankt voor je antwoord. De boom heb ik bij een tuincentrum gekocht. Hij staat binnen voor de schuifpui, veel licht en zonlicht, op de foto staat hij in mijn achtertuin daar krijgt hij een douche, verwatering. Ik heb al heel veel info opgezocht over het snoeien naar kom er niet uit welke takjes ik eraf zou moeten halen om de boom zijn vorm te laten houden. Voor nu is de vorm goed bijgehouden door de medewerker van het tuincentrum. Ik heb erg weinig kennis en ik hoop dat deze beter wordt en dat de boom zo mooi blijft, het is een kado voor mijn verjaardag geweest van mijn man en kind ik was op slag verliefd op de bonsai.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren