Onderwerp:

Grondsoort Acer disectum 6 jaren 11 maanden geleden #66802

  • alpine
  • alpine's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 486
  • Ontvangen bedankjes 84

leatherback schreef : Alpine, als je geen ervaring met een bepaald product hebt en zonder enige wens om.het te proberen bent, kan je je dan gewoon buiten de discussie houden? Niemand zit op dergelijke vooroordelen te wachten.

Ik heb dat nog niet gebruikt, maar de meeste bonsaimeesters waar ik mee gepraat heb en les bijgevolg heb raden het af.
Discussie gesloten.

Grondsoort Acer disectum 6 jaren 11 maanden geleden #66808

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
Om welke reden raden ze het dan af ?
Discussie gesloten.

Grondsoort Acer disectum 6 jaren 11 maanden geleden #66809

  • cetinel
  • cetinel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1600
  • Ontvangen bedankjes 118
Als het werkt/goed is, is het feit dat het goedkoop is toch mooi meegenomen??
De opmerking dat men het gebruikt Omdat het goedkoop is vind ik maar Vreemd hoor..... Nou en?
Als het nu echt slecht spul was, denk ik dat zoveel Bonsai liefhebbers het niet zouden gebruiken, goedkoop of niet.
Discussie gesloten.

Grondsoort Acer disectum 6 jaren 11 maanden geleden #66810

  • PvLaar
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 17
  • Ontvangen bedankjes 7

alpine schreef :

leatherback schreef : Alpine, als je geen ervaring met een bepaald product hebt en zonder enige wens om.het te proberen bent, kan je je dan gewoon buiten de discussie houden? Niemand zit op dergelijke vooroordelen te wachten.

Ik heb dat nog niet gebruikt, maar de meeste bonsaimeesters waar ik mee gepraat heb en les bijgevolg heb raden het af.

Bravo alpine, met dit bericht maak je wel heel erg duidelijk hoe dom en zinloos deze discussie is.
Die "leermeesters" van tegenwoordig zijn vrijwel allemaal commercieel bezig, niets mis mee maar bepaalde adviezen worden dan al snel gekleurd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: KobusKoops
Discussie gesloten.

Grondsoort Acer disectum 6 jaren 11 maanden geleden #66811

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1165

alpine schreef : Dat het het wordt gebruikt heeft te maken dat het goedkoop is, maar dat gaat geen enkele Nederlander toegeven. Ik ga mijn bomen waar ik al meer dan 30 jaar mee bezig zijn zeker niet in kattenvulling zetten, dat de substraten waar men bomen zetten veranderen ( aangepast worden ) grof grind, bims, gekuiste lava ben ik akkoord.


Die kattenbakkorrels zijn gewoon gebakken kleikorrels, terramol genoemd, maar dan geparfumeerd.
Ik heb contact gehad met een ontginner in denemarken en hij zei me dat het over hetzelfde product gaat. Fb word gemaakt van terramol, gebakken kleikorrels.

Ik heb na enige tijd zoeken de terramol gekocht omdat ik het geurtje niet wilde Tot nu toe geen probleem.
Zoals akadama klei is, is terramol ook klei. Het verschil is dat het ene zon gedroogd is en het andere gebakken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: dennisfranx, DannydeGraaf
Discussie gesloten.

Grondsoort Acer disectum 6 jaren 11 maanden geleden #66838

  • alpine
  • alpine's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 486
  • Ontvangen bedankjes 84
Normaal antwoord ik niet als het gaat om die kattenkorrels, maar zeggen dat het meer en meer gebruikt wordt in bonsai middens is niet waar en dat is de reden van mijn reactie. dat leermeesters meer met commercie bezig zijn is ook niet waar. Als je les volgt is het normaal dat je daarvoor betaalt en ga je die ook niet in twijfel trekken als hij je iets zegt. B)
Discussie gesloten.

Grondsoort Acer disectum 6 jaren 11 maanden geleden #66849

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1165

alpine schreef : Normaal antwoord ik niet als het gaat om die kattenkorrels, maar zeggen dat het meer en meer gebruikt wordt in bonsai middens is niet waar en dat is de reden van mijn reactie. dat leermeesters meer met commercie bezig zijn is ook niet waar. Als je les volgt is het normaal dat je daarvoor betaalt en ga je die ook niet in twijfel trekken als hij je iets zegt. B)


kattenbakkorrels = terramol = gebakken kleikorrels.
als het eerst had gebruikt geweest als substraat was het zeker al meer aanvaard.

Graham potter verkoopt het, toch ook geen kleine naam in bonsaimiddens?
Discussie gesloten.

Grondsoort Acer disectum 6 jaren 11 maanden geleden #66928

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

Tom Haest schreef :

alpine schreef : Normaal antwoord ik niet als het gaat om die kattenkorrels, maar zeggen dat het meer en meer gebruikt wordt in bonsai middens is niet waar en dat is de reden van mijn reactie. dat leermeesters meer met commercie bezig zijn is ook niet waar. Als je les volgt is het normaal dat je daarvoor betaalt en ga je die ook niet in twijfel trekken als hij je iets zegt. B)


kattenbakkorrels = terramol = gebakken kleikorrels.
als het eerst had gebruikt geweest als substraat was het zeker al meer aanvaard.

Graham potter verkoopt het, toch ook geen kleine naam in bonsaimiddens?

Tom, soommige mensen willen gewoon niet overwegen dat dit kan werken. Laat ze gewoon.
Discussie gesloten.

Grondsoort Acer disectum 6 jaren 11 maanden geleden #66931

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1165

leatherback schreef :

Tom Haest schreef :

alpine schreef : Normaal antwoord ik niet als het gaat om die kattenkorrels, maar zeggen dat het meer en meer gebruikt wordt in bonsai middens is niet waar en dat is de reden van mijn reactie. dat leermeesters meer met commercie bezig zijn is ook niet waar. Als je les volgt is het normaal dat je daarvoor betaalt en ga je die ook niet in twijfel trekken als hij je iets zegt. B)


kattenbakkorrels = terramol = gebakken kleikorrels.
als het eerst had gebruikt geweest als substraat was het zeker al meer aanvaard.

Graham potter verkoopt het, toch ook geen kleine naam in bonsaimiddens?

Tom, soommige mensen willen gewoon niet overwegen dat dit kan werken. Laat ze gewoon.


Spijtig genoeg is dat zo.
Discussie gesloten.

Grondsoort Acer disectum 6 jaren 11 maanden geleden #66934

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718
Makkers, het begint op fundamentalisme te lijken :sick: Vanwaar die zendingsdrang van terramoladepten!? Ik weet niet of het jullie opvalt maar zo gauw iemand maar durft te zeggen dat hij akadama gebruikt komen de terramolterroristen weer naar voren!


Ik reageer over het algemeen al lang niet meer op substraat"discussies" maar nu was ik het weer beu.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: alpine
Laast bewerkt: Post by marcellucas.
Discussie gesloten.
Inloggen Registreren