Onderwerp:

Grondsoort Acer disectum 6 jaren 11 maanden geleden #66941

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1166
Ik vind dat wij ook onze keuze mogen verdedigen zonder terrorist genoemd te worden.

Ik gebruik het alle 2 voor de moment. Akadama voor de in mijn ogen bomen die het verdienen en terramol, de pure vorm dan, voor zaailingen en pas uitgegraven bomen. Enkel omdat ik het beter vind dan aarde en goedkoper dan akadama om bomen in te zetten die je niet weet of het wat word.

Sommige moeten ook wel durven toegeven dat het kan werken, ik zeg niet dat het beter is, maar het werkt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: cetinel
Discussie gesloten.

Grondsoort Acer disectum 6 jaren 11 maanden geleden #66947

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

marcellucas schreef : Makkers, het begint op fundamentalisme te lijken :sick: Vanwaar die zendingsdrang van terramoladepten!? Ik weet niet of het jullie opvalt maar zo gauw iemand maar durft te zeggen dat hij akadama gebruikt komen de terramolterroristen weer naar voren!


Ehm..:

alpine schreef : Dat het het wordt gebruikt heeft te maken dat het goedkoop is, maar dat gaat geen enkele Nederlander toegeven. Ik ga mijn bomen waar ik al meer dan 30 jaar mee bezig zijn zeker niet in kattenvulling zetten, dat de substraten waar men bomen zetten veranderen ( aangepast worden ) grof grind, bims, gekuiste lava ben ik akkoord.


Sorry, maar ik geloof dat het hier echt de andere kant op is.
Discussie gesloten.

Grondsoort Acer disectum 6 jaren 11 maanden geleden #66948

  • Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272
Ik plant mijn bomen in cornflakes, zo zijn ze sneller op! Sneller op --> sneller nieuwe doos kopen --> sneller een nieuw geschenkje die erbij zit.

Voor mame-schalen gebruik ik kindersurprises --> ook weer een geschenkje

Ja ik weet het, ik barst van intelligentie! :dry: :lol:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: alpine, paulsteenaart, MartijnBosgraaf
Discussie gesloten.

Grondsoort Acer disectum 6 jaren 11 maanden geleden #66956

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718

leatherback schreef :

marcellucas schreef : Makkers, het begint op fundamentalisme te lijken :sick: Vanwaar die zendingsdrang van terramoladepten!? Ik weet niet of het jullie opvalt maar zo gauw iemand maar durft te zeggen dat hij akadama gebruikt komen de terramolterroristen weer naar voren!


Ehm..:

alpine schreef : Dat het het wordt gebruikt heeft te maken dat het goedkoop is, maar dat gaat geen enkele Nederlander toegeven. Ik ga mijn bomen waar ik al meer dan 30 jaar mee bezig zijn zeker niet in kattenvulling zetten, dat de substraten waar men bomen zetten veranderen ( aangepast worden ) grof grind, bims, gekuiste lava ben ik akkoord.


Sorry, maar ik geloof dat het hier echt de andere kant op is.


ok we komen hier dus nooit uit kennelijk. Dan ga ik me maar weer verder niet bemoeien met substraatdiscussies. Ga morgen denk ik maar weer eens een topic over een boom starten.

Maar geef toe het bekt goed: terramol terroristen :lol:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jellevanlooy
Laast bewerkt: Post by marcellucas.
Discussie gesloten.

Grondsoort Acer disectum 6 jaren 11 maanden geleden #66957

  • cetinel
  • cetinel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1600
  • Ontvangen bedankjes 118
Nu nog de akadama activisten :woohoo:
Discussie gesloten.

Grondsoort Acer disectum 6 jaren 11 maanden geleden #66958

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718

cetinel schreef : Nu nog de akadama activisten :woohoo:


;)
Discussie gesloten.

Grondsoort Acer disectum 6 jaren 11 maanden geleden #66961

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932

cetinel schreef : Nu nog de akadama activisten :woohoo:

of de kiryu klojo's!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: cetinel
Discussie gesloten.

Grondsoort Acer disectum 6 jaren 11 maanden geleden #66964

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
Weer een lariks marcel ? :p
Gelukkig is er nog humor !
Discussie gesloten.

Grondsoort Acer disectum 6 jaren 11 maanden geleden #66965

  • Matje
  • Matje's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 531
  • Ontvangen bedankjes 87
Sommige mensen zien de foetsie bah het liefst in een voor bonsai ontworpen verpakking met een sstuk duurder prijskaartje erop voor ze het gaan gebruiken.

Begrijp me niet verkeerd, ik gebruik het niet om de simpele reden dat ik makkelijker en niet al te duur akadama kan kopen. Foetsi bah wel un het verleden gebruikt en geen nadelen ondervonden
Discussie gesloten.

Grondsoort Acer disectum 6 jaren 11 maanden geleden #66969

  • cetinel
  • cetinel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1600
  • Ontvangen bedankjes 118
Mischien opdrukje"ook geschikt voor bonsai"opzetten B) :silly:

Gelukkig is er nog humor inderdaad!


Deze discussie doet me een beetje denken aan een discussie over vloeibare plantenvoeding.
Had fotos gezet op een tuinforum van terras en potplanten, fruit en groenten etc...... En kreeg Lof en vooral vragen over het Hoe en wat.... Verzorging mest etc..... En volledig buiten mij om ontstond er een discussie over het gebruik van "gekleurd water"
Uit "goedkope winkels" als mest stof...... Nu Wist ik dat de persoon die info vroeg heel veel van plantjes held, in een heel moeilijke situate zat, nog een gehandicapt kind Heeft.... En vooral financieel heel moeilijk.. En die kreeg nogal Kritiek voor haar gebruik van die producten...
Toen voelde ik me toch geroepen om in te springen want Toevallig gebruikte ik zelf dat " gekleurd water" dat volgens sommigen(die het zelf niet gebruikten en aangaven dat ze dat ook niet van plan waren) dus absoluut niet werkt....

Op mijn reactie dat ik dat gewoon gebruik naar volle tevredenheid , waarvan mijn fotos het bewijs zijn dat het wél werkt kwam plots heel veel reactie, Allen van mensen die ook tevreden waren, maar zwegen, juist Omdat ze niet voor "gierig of dom(Ja personen die dat gebruiken waren dom en wisten niet Waar ze mee bezig waren) wensten versleten te worden......

Kortom:als jij vind dat iets werkt voor jou, moet je dat vooral doen, anderen mogen een andere mening hebben, das hun goed recht.... Maar geef Dan je mening zonder aanvallend of kleinerend te doen,

Het is toch raar dat je je zou moeten verantwoorden voor het feit dat je prijs ook laat meespelen in je keuze?


Dat gezegd zijnde:de zon schijnt!!! Geniet van het weekend beste bonsaiwarriors allerhande !!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: MartijnBosgraaf, t.vanbeek, Tom Haest
Discussie gesloten.
Inloggen Registreren