Onderwerp:

Nieuw product op de markt. 2 jaren 6 maanden geleden #92867

  • Sakadama
  • Sakadama's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 33
  • Ontvangen bedankjes 6
Momenteel ben ik aan het promoten met een nieuw vervangend product voor Akadama. Dit product heet Sakadama (SA in deze naam staat voor South African). Sakadama is qua samenstelling van de grond nagenoeg hetzelfde als Akadama, maar doordat de grond verhit wordt tot 600 graden krijgt het een aantal eigenschappen die erg interessant zijn voor Bonsai. Ik ben op zoek naar bedrijven in heel Europa die op grote schaal Akadama inkopen voor eigen gebruik of wederverkoop en voor wie Sakadama interessant zou kunnen zijn. Wie kan mij doorverwijzen naar één of meerdere bedrijven die interessant om te contacten zouden kunnen zijn.



In het kort de voordelen van Sakadama:

Net als Akadama heeft deze grond een vulkanische oorsprong. Het heeft nagenoeg delfde samenstelling als Akadama.

Sakadama wordt verhit tot 600 graden Celcius. Het product verliest tijdens het verhittingsproces zo'n 40% in massa. Door de verhitting tot 600 graden Celcius wordt Sakadama een stuk harder dan het standaard Akadama en is daardoor langer houdbaar (1 tot 2x zolang zijn de huidige prognoses).

Sakadama houdt 20% meer vocht vast en bevordert wortelgroei en ontwikkeling van de Bonsai boom.

Een ander groot voordeel is dat omdat Sakadama harder is, men niet de hele kluit hoeft te verwijderen bij herpotten. Het zorgt ervoor dat het substraat langer in de kluit kan blijven om de microbiële activiteit te bevorderen.

Doordat Sakadama harder is heeft het minder breuk bij het vervoer.

Voor de mensen die de cijfers achter dit nieuwe product willen weten heb ik de productsheet toegevoegd.


Ik hoor graag van jullie. Alvast bedankt.
Discussie gesloten.

Nieuw product op de markt. 2 jaren 6 maanden geleden #92903

  • Zatoichi
  • Zatoichi's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 512
  • Ontvangen bedankjes 109
Als ik het op internet zo lees wordt dit product vermengd met perliet, turf, puimsteen en lava. Is het ook in de pure vorm te verkrijgen vraag ik mij dan af?

Gr. David
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Sakadama
Discussie gesloten.

Nieuw product op de markt. 2 jaren 6 maanden geleden #92910

  • Sakadama
  • Sakadama's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 33
  • Ontvangen bedankjes 6
Goedemiddag,

Ja dit product zal in zakken van 10 kg in pure vorm op de markt komen. Het word echter in bulk verkocht aan distributerurs en wederverkopers die het dan weer zullen verspreiden op de markt. Foto's van de verpakking heb ik bijgevoegd aan dit bericht als bijlagen.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.

Nieuw product op de markt. 2 jaren 6 maanden geleden #92912

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
is het nu wel of geen akadama?
Discussie gesloten.

Nieuw product op de markt. 2 jaren 6 maanden geleden #92915

  • Sakadama
  • Sakadama's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 33
  • Ontvangen bedankjes 6
Hallo,

Nee het is zeker geen Akadama maar wel een gelijkend product , maar dan één dat beter presteert. De letters SA in Sakadama staan voor South Africa. Sakadama is een plaatsvervanger voor Akadama met een aantal interessante voordelen over Akadama. Net als Akadama heeft deze Zuid Afrikaanse grond een vulkanische oorsprong en het heeft het nagenoeg delfde samenstelling als Akadama. In de basis dus nagenoeg hetzelfde product, alleen niet uit Japan. In tegenstelling tot Akadama wordt Sakadama verhit tot 600 graden Celcius en dat maakt het grote verschil. Omdat Sakadama wordt gecalcineerd tot 600 graden Celsius ondergaat de grond chemische veranderingen in de structuur terwijl het porievocht tussen de kleideeltjes door de hitte wordt verwijderd. Door de verhitting tot 600 graden Celcius wordt Sakadama een stuk harder dan het standaard Akadama en is daardoor langer houdbaar (1 tot 2x zolang zijn de huidige prognoses). Sakadama houdt door de calcinatie tot 600 graden Celcius 20% meer vocht vast en bevordert wortelgroei en ontwikkeling van de Bonsai boom.


De voordelen van Sakadama op een rij

• Hogere waterretentie dan standaard Akadama (65% versus 45%).

• Neutrale pH.

• Behoud voedingsstoffen voor wortels.

• Handhaaft CEC (Cation Exchange Capacity).

• Blijft structureel stabiel over een lange tijd.

• Gestookt op hoge temperatuur om afbraak van het substraat en verdichting te voorkomen.

• Vrij van onkruid en ziekteverwekkers.

• Houdt voldoende vocht vast om te helpen bij de ontwikkeling.

• Creëert een balans tussen water en waterdamp in het medium.

• Verbetert en verlengt de efficiëntie van de meststof.

• Doordat Sakadama harder is heeft het minder breuk dan Akadama tijdens vervoer.


Als u nog vragen heeft beantwoord ik ze graag.
Discussie gesloten.

Nieuw product op de markt. 2 jaren 6 maanden geleden #92917

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Ik zie toch echt op de verpakkig staan dat het akadama is.
Sorry, maar ik hou er niet van hoe commercie verwarring schept om uit onwetenden een slaatje te slaan.
Discussie gesloten.

Nieuw product op de markt. 2 jaren 6 maanden geleden #92918

  • Sakadama
  • Sakadama's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 33
  • Ontvangen bedankjes 6
Ik zie niet hoe ik hier een slaatje sla uit onwetendheid. Ik ben heel duidelijk in elke post dat het om 2 verschillende producten bestaat, maar geef wel aan dat de samenstelling nagenoeg hetzelfde is en dat is gewoon een feit. Er staat ook geen Akadama op de zak, maar Sakadama. Ik heb niet het gevoel dat ik mensen probeer te misleiden. Ik geef juist telkens aan dat we ons onderscheiden van Akadama, maar inderdaad het is een product dat hetzelfde doet, maar dan beter en langer.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: rayholland
Discussie gesloten.

Nieuw product op de markt. 2 jaren 6 maanden geleden #92920

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: devriesman, rorror
Discussie gesloten.

Nieuw product op de markt. 2 jaren 6 maanden geleden #92921

  • Zatoichi
  • Zatoichi's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 512
  • Ontvangen bedankjes 109
Ik ben er wel benieuwd naar. Wanner en waar is verkrijgbaar?
Discussie gesloten.

Nieuw product op de markt. 2 jaren 6 maanden geleden #92928

  • devriesman
  • devriesman's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 265
  • Ontvangen bedankjes 67
Ze spreken nu ook al Japans in Zuid-Afrika?
Discussie gesloten.
Inloggen Registreren
Cron Job Starts