Onderwerp:

Nieuw product op de markt. 2 jaren 6 maanden geleden #92964

  • Sakadama
  • Sakadama's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 33
  • Ontvangen bedankjes 6

Diluca schreef : Ik volg deze discussie al even, en ik vraag me af waarom er zo negatief en argwanend op een nieuw product moet gereageerd worden?
Blijkbaar zijn veel leden op dit forum wel erg conservatief ingesteld.
Misschien is dit product wel heel goed, misschien ook niet? Wie weet?
Maar ik oordeel zelf niet alvorens ik het geprobeerd heb.
Dat zal ik dan zeker ook doen.
Pas daarna ga ik positieve of negatieve posts zetten, en dan alleen nog maar uit mijn eigen persoonlijke naam en ervaring.
Als ik een nieuwe meststof ontdek op de markt probeer ik dat ook altijd, ik zal dan wel zelf uitmaken of het werkt voor mij of niet.
Alert zijn is goed, maar je mag niet op voorhand iets veroordelen zonder dat je essentie ervan kent.
Groeten Luc.


Goedemorgen Luc,

Dank je voor dit bericht. Hier ben ik erg blij mee. Ik snap enige terughoudendheid zeer zeker wel, maar alles wat ik vraag is eigenlijk precies wat jij aangeeft: Geef het een kans. Schiet het niet meteen af. We zijn hierin niet over één nacht ijs gegaan. Ik ben ervan overtuigd dat dit een product is dat de Bonsai kwaliteit alleen maar omhoog zal brengen en dat is toch een goed iets voor iedereen die van Bonsai houdt? Het heeft best tijd en geld gekost dit product samen met Antony Smith te ontwikkelen. Hij heeft dit gedaan vanwege de nadelen die toch ook aan Akadama kleven en omdat hij dacht dat het echt beter kon. Hoewel Antony zeker een kenner is, die op grote shows als UK National Bonsai 2019 in de jury zat samen met experts Bjorn Bjorholm (Amerika), Rafael Torres (Spanje) en Hugo Zamora (Mexico), realiseer ik me dat Antony (nog) geen wereldwijde bekendheid geniet. Daarom laten we Sakadama ook testen door grote namen als Bjorn Bjorholm. Als hij zijn oordeel velt legt dat gewoon gewicht in de schaal, positief of negatief. Ik had zeker wel gehoopt op meer enthousiasme, maar nieuw is niet altijd beter en kritische mensen moet ik dan maar gewoon overtuigen. Ik kan in ieder geval wel zeggen dat er zeer zeker wel serieuze interesse is vanuit verschillende hoeken en daar ben ik heel blij mee.
Discussie gesloten.

Nieuw product op de markt. 2 jaren 6 maanden geleden #92965

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932
ik ben ook wel nieuwsgierig naar het product moet ik bekennen....
Discussie gesloten.

Nieuw product op de markt. 2 jaren 6 maanden geleden #92968

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4718
  • Ontvangen bedankjes 1163
Voor en tegenstanders zullen er altijd zijn. Hoe goed een product ook moge zijn.
Eigenlijk moet je niemand overtuigen, als het werkt zal het product zichzelf wel verkopen.
Discussie gesloten.

Nieuw product op de markt. 2 jaren 6 maanden geleden #92969

  • Sakadama
  • Sakadama's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 33
  • Ontvangen bedankjes 6

Tom Haest schreef : Voor en tegenstanders zullen er altijd zijn. Hoe goed een product ook moge zijn.
Eigenlijk moet je niemand overtuigen, als het werkt zal het product zichzelf wel verkopen.


Daarvoor ben je toch echt wel een ingang nodig in de community. Als niemand het gaat proberen kan het nog zo goed zijn. Gelukkig tref ik voldoende openingen en daar ben ik blij mee.
Discussie gesloten.

Nieuw product op de markt. 2 jaren 6 maanden geleden #92970

  • LucRoux
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 968
  • Ontvangen bedankjes 295
Ibuki bonsai ( Polen) verkoopt ook enkele mengsels met semi-fired akadama. Ik heb een aantal zakken hiervan gekocht en ga dit komend verpotseizoen testen.
Discussie gesloten.

Nieuw product op de markt. 2 jaren 6 maanden geleden #92971

  • Kadebe
  • Kadebe's Profielfoto
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 53
  • Ontvangen bedankjes 14
Heeft niet elk continent zijn typische soort Akadama, welke onder ongeveer dezelfde vulkanische omstandigheden zijn gevormd?
Zo is er nu sprake van Bardula, gewonnen in Sardinië.
brosebonsai.com/tag/akadama/?lang=en
De volgende gebruiker (s) zei dank u: leatherback
Laast bewerkt: Post by Kadebe.
Discussie gesloten.

Nieuw product op de markt. 2 jaren 6 maanden geleden #92972

  • rorror
  • rorror's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1125
  • Ontvangen bedankjes 307
Komt er ook een plastic vrije variant?
Discussie gesloten.

Nieuw product op de markt. 2 jaren 6 maanden geleden #92984

  • Diluca
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 793
  • Ontvangen bedankjes 295

Sakadama schreef :

Tom Haest schreef : Voor en tegenstanders zullen er altijd zijn. Hoe goed een product ook moge zijn.
Eigenlijk moet je niemand overtuigen, als het werkt zal het product zichzelf wel verkopen.


Daarvoor ben je toch echt wel een ingang nodig in de community. Als niemand het gaat proberen kan het nog zo goed zijn. Gelukkig tref ik voldoende openingen en daar ben ik blij mee.

I heb je een persoonlijk bericht gestuurd.
Groeten Luc
Discussie gesloten.

Nieuw product op de markt. 2 jaren 5 maanden geleden #92994

  • TomCarbon
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 7
  • Ontvangen bedankjes 1
Best uw bericht richten aan Sint en Piet. Die komen rond die tijd uit dezelfde hoek. Want een gegeven paard hoeft u niet in de bek aan te kijken.

Er staan namelijk veel foutieve waarden op zowel de zak als in de specsheet. Ben er mee bekend het gaat uiteindelijk om het product zelf. En natuurlijk zijn de waarden positiever dan in de werkelijkheid. Maar kom op dit kan je zo toch niet in de markt zetten !

Wie ziet de fouten ?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: rravenho
Discussie gesloten.

Nieuw product op de markt. 2 jaren 5 maanden geleden #92996

  • Sakadama
  • Sakadama's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 33
  • Ontvangen bedankjes 6

TomCarbon schreef : Best uw bericht richten aan Sint en Piet. Die komen rond die tijd uit dezelfde hoek. Want een gegeven paard hoeft u niet in de bek aan te kijken.

Er staan namelijk veel foutieve waarden op zowel de zak als in de specsheet. Ben er mee bekend het gaat uiteindelijk om het product zelf. En natuurlijk zijn de waarden positiever dan in de werkelijkheid. Maar kom op dit kan je zo toch niet in de markt zetten !

Wie ziet de fouten ?


De waarden komen uit een professioneel lab en berusten op feiten. Mensen uit de top van de Bonsai industrie testen Sakadama en zijn tot op heden positief. Als ze zaken zien die voor verbetering vatbaar zijn melden ze het serieus en doen we daar iets mee. Dus als u fouten ontdekt heeft hoor ik dit graag. Dan wel graag serieuze input en niet een suggestief raadspelletje.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marco buijsman
Discussie gesloten.
Inloggen Registreren