Onderwerp:

Quercus Pubescens 7 jaren 3 maanden geleden #59356

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4718
  • Ontvangen bedankjes 1163

Jellevanlooy schreef : Mooi schorske Marco.

Ik zou de top proberen meer richting te geven in de richting van de boom?


Zal de boom dan niet wat leeg overkomen aan die kant?
Hoe zou je dat dan oplossen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Quercus Pubescens 7 jaren 3 maanden geleden #59357

  • DavidRoussel
  • DavidRoussel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1669
  • Ontvangen bedankjes 504
Ik zou de diepte tak, zoveel mogelijk laten doorgroeien naar links.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Quercus Pubescens 7 jaren 3 maanden geleden #59358

  • LucRoux
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 968
  • Ontvangen bedankjes 295

Marco buijsman schreef :

LucRoux schreef : een beginnersvraag: voor mijn ongetrainde oog lijkt de vorming op die van een naaldboom. Indien dit zo is, waarom, en indien ik dat verkeerd zie kan je mij uitleggen waarom de vorming zo gedaan is?

Goeie vraag Luc....
Bij het vormen van de boom heb ik me laten leiden door de boom.. de vallende tak bijvoorbeeld, die zat er al. Hij is nu veel te lang. Het uitstekende deel is ook niet bedraad. Deze heb ik laten zitten omdat deze tak veel zwaarder moet worden, maar in de toekomst gaat deze dus veel korter worden.
Ik heb voor ogen dat de tertaire vertakking (die er nog niet op zit) meer opgaand zal gaan, zoals een loofboom groeit.

Hoe zou jij de vorming doen?


Ik ben geen referentie, ben nog maar een dik jaar "bezig".
Hetgeen ik ( tot nu toe) het mooist vind is de naturalistische manier van walter Pall. Hoe hiertoe te komen is een ander paar mouwen, en zeker nog niet voor mij weggelegd, daarvoor ben ik nog niet lang genoeg bezig...Ik kijk nu ( in de winter) zoveel mogelijk naar de takstructuur van de kale bomen om te zien hoe ze natuurlijk groeien, vandaar mijn vraag naar de vorming van je eik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Quercus Pubescens 7 jaren 3 maanden geleden #59359

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2410
  • Ontvangen bedankjes 931
vond nog een virt die ik een tijd terug gemaakt heb voor deze boom..

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Quercus Pubescens 7 jaren 3 maanden geleden #59360

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2410
  • Ontvangen bedankjes 931

LucRoux schreef :

Marco buijsman schreef :

LucRoux schreef : een beginnersvraag: voor mijn ongetrainde oog lijkt de vorming op die van een naaldboom. Indien dit zo is, waarom, en indien ik dat verkeerd zie kan je mij uitleggen waarom de vorming zo gedaan is?

Goeie vraag Luc....
Bij het vormen van de boom heb ik me laten leiden door de boom.. de vallende tak bijvoorbeeld, die zat er al. Hij is nu veel te lang. Het uitstekende deel is ook niet bedraad. Deze heb ik laten zitten omdat deze tak veel zwaarder moet worden, maar in de toekomst gaat deze dus veel korter worden.
Ik heb voor ogen dat de tertaire vertakking (die er nog niet op zit) meer opgaand zal gaan, zoals een loofboom groeit.

Hoe zou jij de vorming doen?


Ik ben geen referentie, ben nog maar een dik jaar "bezig".
Hetgeen ik ( tot nu toe) het mooist vind is de naturalistische manier van walter Pall. Hoe hiertoe te komen is een ander paar mouwen, en zeker nog niet voor mij weggelegd, daarvoor ben ik nog niet lang genoeg bezig...Ik kijk nu ( in de winter) zoveel mogelijk naar de takstructuur van de kale bomen om te zien hoe ze natuurlijk groeien, vandaar mijn vraag naar de vorming van je eik.

toekomstperspcetief nu. Zoals ik al zei de tertiaire vertakking zal meer opgaand worden..

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Quercus Pubescens 7 jaren 3 maanden geleden #59362

  • RubenvandeWorp
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 110
  • Ontvangen bedankjes 9
Mooi materiaal en schitterende boom.
Chapeau!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marco buijsman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Quercus Pubescens 7 jaren 3 maanden geleden #59363

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2410
  • Ontvangen bedankjes 931

Jellevanlooy schreef : Ga je de grote snoeiwond natuurlijk laten inrotten?

ik weet nog niet wat ik daar mee ga doen. Ik kwam pas een paar weken geleden erachter (toen alles nog met schors bedekt zat) dat een deel van de schors wel erg veerkrachtig was. daar bleek rot hout onder te zitten, was gewoon turfmolm. ik heb de schors voor een deel verwijderd en het verrotte deel schoongemaakt. Het zou best kunnen zijn dat er nog veel meer onaangenaams onder de schors zit.
Waarschijnlijk in een later stadium ga ik me hier in verdiepen, maar houtbewerking heb ik (nog) niet veel ervaring mee, dus nog ff uitstellen. Ik ben wel van mening dat er niet teveel aan moet gebeuren, dat leidt alleen maar af bij deze boom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Quercus Pubescens 7 jaren 3 maanden geleden #59367

  • LucRoux
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 968
  • Ontvangen bedankjes 295

Marco buijsman schreef :

LucRoux schreef :

Marco buijsman schreef :

LucRoux schreef : een beginnersvraag: voor mijn ongetrainde oog lijkt de vorming op die van een naaldboom. Indien dit zo is, waarom, en indien ik dat verkeerd zie kan je mij uitleggen waarom de vorming zo gedaan is?

Goeie vraag Luc....
Bij het vormen van de boom heb ik me laten leiden door de boom.. de vallende tak bijvoorbeeld, die zat er al. Hij is nu veel te lang. Het uitstekende deel is ook niet bedraad. Deze heb ik laten zitten omdat deze tak veel zwaarder moet worden, maar in de toekomst gaat deze dus veel korter worden.
Ik heb voor ogen dat de tertaire vertakking (die er nog niet op zit) meer opgaand zal gaan, zoals een loofboom groeit.

Hoe zou jij de vorming doen?


Ik ben geen referentie, ben nog maar een dik jaar "bezig".
Hetgeen ik ( tot nu toe) het mooist vind is de naturalistische manier van walter Pall. Hoe hiertoe te komen is een ander paar mouwen, en zeker nog niet voor mij weggelegd, daarvoor ben ik nog niet lang genoeg bezig...Ik kijk nu ( in de winter) zoveel mogelijk naar de takstructuur van de kale bomen om te zien hoe ze natuurlijk groeien, vandaar mijn vraag naar de vorming van je eik.

toekomstperspcetief nu. Zoals ik al zei de tertiaire vertakking zal meer opgaand worden..


Ok,weeral wat bijgeleerd: verder ( in de toekomst) kijken. Je virt en het toekomstpersectief zien er idd niet meer "naaldboomachtig" uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Quercus Pubescens 7 jaren 3 maanden geleden #59368

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2410
  • Ontvangen bedankjes 931

LucRoux schreef :
Ok,weeral wat bijgeleerd: verder ( in de toekomst) kijken. Je virt en het toekomstpersectief zien er idd niet meer "naaldboomachtig" uit.

you're welcome! :cheer:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Quercus Pubescens 7 jaren 3 maanden geleden #59370

  • DavidRoussel
  • DavidRoussel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1669
  • Ontvangen bedankjes 504
Lijkt sterk op een den maar de stamlijn is nu eenmaal niet als een doorsnee loofboom.
Het mag zijn wat het wil ik vind het een mooie stam en zal zeker een mooie boom worden ;)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marco buijsman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by DavidRoussel.
Inloggen Registreren
Cron Job Starts