Onderwerp:

Re: Super mooie collectie in IJzendoorn 12 jaren 2 maanden geleden #5800

  • Coen108
  • Coen108's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 122
  • Ontvangen bedankjes 6
Keek net op de link op Marktplaats en kreeg meteen weer t zelfde gevoel als toen ik dat voor het eerst zag....

Het het idee dat ze de markt een beetje verkloten door alles zo massaal op internet te zetten....

Blij te horen dat de shop er dus beter uit ziet...

Dicky: "De oplettende kijker zal daar kunnen zien dat bijna alle boompjes net verpot zijn en dat houd mij tegen om af te reizen naar IJzendoorn."

Wat is daar mis mee??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Super mooie collectie in IJzendoorn 12 jaren 2 maanden geleden #5801

  • Dicky
  • Dicky's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 209
  • Ontvangen bedankjes 40
Wat zou er mis kunnen zijn met een net verpot boompje? Heel veel als het niet op de juiste wijze is gebeurd. Veelal komen dit soort boompjes uit veel grotere bakken en worden ze op het laatste moment in de schaaltjes gepropt met alle gevolgen van dien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Super mooie collectie in IJzendoorn 12 jaren 2 maanden geleden #5802

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

Coen108 schreef : Het het idee dat ze de markt een beetje verkloten door alles zo massaal op internet te zetten....


Mwa, zo lang ze de prijzen hanteren die ze daar hanteren valt dat wel mee. Ze creeeren wel een beetje het idee dat alles wat het label bonsai geplakt krijgt, meteen duur is...

ik bedoel: 140 euro voor een potje met boompjes die ze waarschijnlijk gestekt hebben, 2 jaar in vollegrond, dan getopt en een jaar in een bakje..: link.marktplaats.nl/522044645

Of een geënte blauwe regen: link.marktplaats.nl/517143397 voor maar liefst 80 euro..

Of neem een serissa 'bonsai': een stammetje met 6 lange sprieten waaraan een pad zit. 100 euro.. link.marktplaats.nl/517140730

Vooral potentie wat je koopt, en bij veel bomen van onder de 50 euro hier is zelfs die niet echt aanwezig.

Een leuk boompje met -in mijn ogen- potentie is deze Durantha: link.marktplaats.nl/515139704 . Die is wellicht de 90 euro waard; hoewel ik het er zelf niet voor over zou hebben :|

Ben ik de enige die dit behoorlijk opgeblazen prijzen vind, enmoe tik mijn prijsbeeld wellicht aanpassen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by leatherback.

Re: Super mooie collectie in IJzendoorn 12 jaren 2 maanden geleden #5803

  • Bert80
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 17
  • Ontvangen bedankjes 0
Nou kan nu uit mijn eigen ervaring spreken. Het gebeurt daar goed.
Alles staat netjes vast en gebruiken alle juiste materialen. Over boompjes in potten proppen is geen sprake.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Super mooie collectie in IJzendoorn 12 jaren 2 maanden geleden #5804

  • Bert80
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 17
  • Ontvangen bedankjes 0
Gaat al weer aardig hier,wat een negatief gezeur alweer.
Weet niet of dat je ook wel elders kom en de prijzen ziet?
Ik reis heel veel en zie overal bomen, kan alleen zeggen is wat je daar koopt het geld zeker waard is. Heb zelfs met dat bosje in mijn handen gestaan. Zeer mooi vertakt en heeft het helemaal, maar ja mijn saldo groeit net zo snel als een Bonsai:):)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Super mooie collectie in IJzendoorn 12 jaren 2 maanden geleden #5805

  • Dicky
  • Dicky's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 209
  • Ontvangen bedankjes 40
Nee leatherback je hoeft je brijsbeeld zeker niet aan te passen, voor wat er aangeboden wordt durven ze nogal force prijzen te vragen. Alleen al de schreeuwerige manier waarop ze hun boompjes aanbieden zou je al te denken moeten geven. Ik heb al genoeg ellende gezien van dergelijk soort handelaren, ben zelf ook al eens door schade en schande wijs geworden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Super mooie collectie in IJzendoorn 12 jaren 2 maanden geleden #5806

  • Bert80
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 17
  • Ontvangen bedankjes 0
He Dicky, ben je er geweest?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Super mooie collectie in IJzendoorn 12 jaren 2 maanden geleden #5807

  • Bert80
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 17
  • Ontvangen bedankjes 0
Prunus kerel:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Super mooie collectie in IJzendoorn 12 jaren 2 maanden geleden #5809

  • j0hner
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 24
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik weet het zo net nog niet met die winkel, die prijzen zijn behoorlijk hoog hoor. En wees nou eerlijk zo speciaal is het allemaal ook weer niet.
Er zijn duidelijk te zien dan ook niet super veel manuren in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Super mooie collectie in IJzendoorn 12 jaren 2 maanden geleden #5812

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

Bert80 schreef : Gaat al weer aardig hier,wat een negatief gezeur alweer.
Weet niet of dat je ook wel elders kom en de prijzen ziet?


Ik probeer winkels zoveel mogelijk te vermijden, omdat ik daar vaak echt het gevoel krijg dat je gewoon opgelicht wordt waar je bij staat. Gisteren in een tuincentrum waar ze 9 euro vroegen voor 5 tomaten zaadjes. Helaas letterlijk.

Maar het gaat mij er niet om wat je 'ergens anders' betaalt. ik vroeg me alleen af 'Ben ik de enige die dit behoorlijk opgeblazen prijzen vind, en moet ik mijn prijsbeeld wellicht aanpassen?'.

Blijkbaar zijn de meningen verdeelt en zijn er mensen die dit normale prijzen vinden, maar ook mensen die dit aan de prijzige kant vinden. Maar als ik zie wat je krijgt voor 50 euro, dan moet ik echt mijn malus pootgoed nu een vorm geven, 1 1/2 jaar in een verloren hoekje in de tuin zetten. dat wat snoeien en een seizoen in een potje laten groeien terwijl de plant getopt wordt waarna de plant op marktplaats zetten. Dat is een makkelijke 50 euro.

Wat betreft potten.. Ik heb ongeveer 90 van dat soort potjes tweedehands voor 50 euro gekocht vorig jaar. Dat is massawerk uit china wat ook nieuw in de import niet zo veel kost. Wat ik zo kan zien staat het gros van de planten niet in super potten.

Bert80 schreef : Heb zelfs met dat bosje in mijn handen gestaan. Zeer mooi vertakt en heeft het helemaal


Uit interesse: Wat maakt dat jij dat 140 euro waard vind? Het ziet er namelijk nogal jong uit (Bomen hebben nauwelijks secundaire, laat staat tertiaire vertakkingen), de plaatsing van de bomen is erg geclustert voor de grootte van de schaal en de planten zelf hebben nauwelijks taper. Voor mij zou dat niet echt een ideale groep zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren