In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Bonsai nog wennen of verkeerde standplaats? Bladuitval 4 jaren 6 maanden geleden #82395

  • Richardslewe
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 99
  • Ontvangen bedankjes 3
Ik zou zeker geen vitrage ervoor doen overdag nee. Maak nog is een foto hoe die nu staat.

Mijn bonsai staan op het noorden in de winter omdat ze anders in de tocht staan en dat gaat prima. In de lente staan ze tussen west en zuid in en half mei gaan ze naar buiten :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonsai nog wennen of verkeerde standplaats? Bladuitval 4 jaren 6 maanden geleden #82398

  • Nlkevin
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 24
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik ben zelf pas later thuis. Ik heb nu net om 6 uur foto's gemaakt. Terwijl het half bewolkt is.
Ik heb ook een foto gemaakt dat hij aan de andere kant op het meubel staat.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonsai nog wennen of verkeerde standplaats? Bladuitval 4 jaren 6 maanden geleden #82402

  • Nelis
  • Nelis's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 521
  • Ontvangen bedankjes 84
Volgens mij staat de plant ook vrij droog, of lijkt dat zo?

Nelis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonsai nog wennen of verkeerde standplaats? Bladuitval 4 jaren 6 maanden geleden #82403

  • Nelis
  • Nelis's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 521
  • Ontvangen bedankjes 84
Even vergeten te melden Ficus houden van vochtige lucht dus elke dag sproei zou die wel lekker vinden.

Nelis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonsai nog wennen of verkeerde standplaats? Bladuitval 4 jaren 6 maanden geleden #82404

  • Nlkevin
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 24
  • Ontvangen bedankjes 0
Het lijkt zo dat hij droog staat, ik laat de grond iets aandrogen alvorens weer water te geven. De plant heeft nu dus ook alweer water gehad.
Sproeien probeer ik iedere dag 1x te doen.
Ik heb hem ondertussen op de andere kant van het tv meubel gezet. Hier krijgt de plant iets meer licht. Ook heb ik de vitrage open. Ik zal proberen vandaag op tijd een foto te maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonsai nog wennen of verkeerde standplaats? Bladuitval 4 jaren 6 maanden geleden #82440

  • Nlkevin
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 24
  • Ontvangen bedankjes 0
Gister een paar goede foto's overdag gemaakt. Hij staat enkele uren in direct zonlicht.
Het is nog wel zo dat er iedere dag gemiddeld 5 bladeren vallen. Komt dit omdat hij nog moet wennen? Of komt dit door de herfst? Of staat hij in de verkeerde grond? Ik zie wel enkele nieuwe bladeren ontstaan maar dit gaat niet zo snel als het uitval.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonsai nog wennen of verkeerde standplaats? Bladuitval 4 jaren 6 maanden geleden #82441

  • Akker
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 41
  • Ontvangen bedankjes 4
mijn ficus staat nu ook binnen... en deze verliest geen enkel blad, maar is normaal dat een ficus wat bladeren laat vallen op het moment dat ze een andere standplaats hebben. mijn boom is absoluut geen bonsai is met zijn 2,5m hoog bijna een volledig oerwoud. naar mijn ervaring met ficus is dat deze graag en veel drinken, 2l/dag is geen uitzondering bij ons. kun je al eens een dagje overslaan. In jou geval zou ik deze elke dag water geven zorg er wel voor dat er geen water in je schaal blijft staan. liever dan 2x per dag en laten uitlekken en belachelijk veel licht dan word een ficus blij. heb de mijne nu een 16 jaar en was een redelijk schriel plantje van 1m.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonsai nog wennen of verkeerde standplaats? Bladuitval 4 jaren 6 maanden geleden #82454

  • Nlkevin
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 24
  • Ontvangen bedankjes 0
Bedankt! Ik ben enkel bang om te veel water te geven. De grond blijft vrij lang vochtig terwijl er wel 2 grote gaten onderin zitten.
Is de grond waar hij in staat te vast? Want ik weet ook niet precies wat het voor grond is. Er wordt wel gezegd dat je ze ook in normale potgrond kunt zetten?
Ik durf nu echt geen liter water per dag te geven dan is het net een zwembad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonsai nog wennen of verkeerde standplaats? Bladuitval 4 jaren 6 maanden geleden #82460

  • Bijlles
  • Bijlles's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 329
  • Ontvangen bedankjes 76
Ik geef mijn ficus niet zoveel water, de mijne krijgt 1 keer in de week (nu zelfs 1 keer in de 1,5 week) water. Ik kijk naar de grond alvorens ik besluit water te geven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonsai nog wennen of verkeerde standplaats? Bladuitval 4 jaren 6 maanden geleden #82471

  • Nlkevin
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 24
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik weet ook niet meer wat ik nog tegen het bladuitval kan doen. Hij ontvang overdag veel licht. De grond is vochtig. Maar er blijven bladeren vallen. Ongeveer 10 per dag. En dan vaak ook gewoon grote groene bladeren zonder geel te worden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren