Onderwerp:

Voor degene die een mooie prunus wil... 8 jaren 1 maand geleden #45665

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718
En deze dan voor €3500 ??!!

Ik hou niet eens van jeneverbes maar deze zou me zomaar kunnen bekeren :ohmy:


www.ebay.de/itm/RARITAT-Juniperus-Phoeni...8:g:bk4AAOSwv9hW1wAI
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Richard Baas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Voor degene die een mooie prunus wil... 8 jaren 1 maand geleden #45673

  • Richard Baas
  • Richard Baas's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 233
  • Ontvangen bedankjes 47
Dat is idd een mooie boom. En €3500,- zou het best waard kunnen zijn maar ik leg dat voor geeneen boom neer. Zou maar eens een winter niet door komen. Zag vorig jaar in Enger dld meerdere bomen met nog een nulletje erachter. Die werden door grote bedrijven wel geleasd met onderhoudscontract. Nog nooit door particulieren aangekocht.

Richard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Voor degene die een mooie prunus wil... 8 jaren 1 maand geleden #45675

  • hercules
  • hercules's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 864
  • Ontvangen bedankjes 56
Beste mensen,
Mooie en oude bonsai is big buisness.Werk voor landschap beheer heb veel te doen met bomen.Welnu als wij een boom zien in deze staat.kost opknappen te duur.Ik vind een aantal zaken fout aan deze boom. Ik kijk naar feitenTen eerste Heeft japan de traditie om bladverliezende bomen niet te vormen met dood hout.
De wortels :twee ervan [bij de nabari]gaan de gromd in de derde niet raar.of het moet een mangrove zijn.Deze boom is waarschijlijk een stomp opgegravende meeste takken is hetzelfde bij zo.n boom is het dik van onder en dun van boven.Veel primair.Vind de beschadigingen mislukt waarschijnlijk is dat proces niet goed gegaan Weet mischien waarom hij hem snel kwijt wil.En jhoe raak je zo,n boom kwijt het veel te duur maken en op die wijze de tekortkomingen van de boom te masceren.Denk dat de boom hem weinig plezier gaat geven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Voor degene die een mooie prunus wil... 8 jaren 1 maand geleden #45676

  • hercules
  • hercules's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 864
  • Ontvangen bedankjes 56
helemaal met u eens meneer ik zie dezelfde mankementen en weet zeker dat hij het niet verkocht krijgt kenners zullen onze mening delen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Voor degene die een mooie prunus wil... 8 jaren 1 maand geleden #45679

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

hercules schreef : helemaal met u eens meneer ik zie dezelfde mankementen en weet zeker dat hij het niet verkocht krijgt kenners zullen onze mening delen


Ah, u bent nu een kenner, maar krijgt een azalea niet uit een pot :whistle: ?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: MartijnBosgraaf

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Voor degene die een mooie prunus wil... 8 jaren 1 maand geleden #45681

  • Tom vinken
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 185
  • Ontvangen bedankjes 49
Hercules, geen dood hout bij prunus??? :woohoo:

Grote kenner ben jij :evil:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Voor degene die een mooie prunus wil... 8 jaren 1 maand geleden #45683

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718
Ik vermoed dat het een grap was van hercules. ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Voor degene die een mooie prunus wil... 8 jaren 1 maand geleden #45687

  • hercules
  • hercules's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 864
  • Ontvangen bedankjes 56
Aha, ik concludeer dus, dat als ik een vraag stel over een zestig jaar oude azalea welke ik uit een erfenis verkregen
heb, ik diirect als bonsai-noob neergezet wordt. Alsof jullie alle wijsheid in pacht hebben, Oud afrikaans gezegde: Alleen een dwaas weet alles ;) De reden dat ik op de hoogte ben van de prunis is dat ik in de groenvoorziening werkzaam ben in de regio Gouda, waar extreem veel met deze bomensoort gewerkt wordt. Oók opgekweekte bomen (kwekerijen), welke er vaak niet uitzien als zij binnenkomen, en dan door mij en collegae in een fatsoenlijke vorm gebogen en gesnoeid moeten worden. U zult het toch met mij eens zijn, dat ik de vinger op de zere plek heb gelegd, oftewel de manco's bij de boom goed heb genoemd?

Een zeer fijn weekeind verder :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Voor degene die een mooie prunus wil... 8 jaren 1 maand geleden #45690

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

hercules schreef : Aha, ik concludeer dus, dat als ik een vraag stel over een zestig jaar oude azalea welke ik uit een erfenis verkregen
heb, ik diirect als bonsai-noob neergezet wordt. Alsof jullie alle wijsheid in pacht hebben, Oud afrikaans gezegde: Alleen een dwaas weet alles ;) De reden dat ik op de hoogte ben van de prunis is dat ik in de groenvoorziening werkzaam ben in de regio Gouda, waar extreem veel met deze bomensoort gewerkt wordt. Oók opgekweekte bomen (kwekerijen), welke er vaak niet uitzien als zij binnenkomen, en dan door mij en collegae in een fatsoenlijke vorm gebogen en gesnoeid moeten worden. U zult het toch met mij eens zijn, dat ik de vinger op de zere plek heb gelegd, oftewel de manco's bij de boom goed heb genoemd?

Ik denk dat niemand je een bonsai noob heeft genoem Hercules. Maar om de meningen van diverse posters af te doen als komende van mensen die geen kenners zijn, dan vraag je m wat irritatie bij desbetreffende personen.

Om met het einde te beginnen: Ik ben het met de punten niet eens die je noemt. Dat het in Japan wellicht niet gebruikelijk is (Wat dat met groenvoorziening in Gouda te maken heeft snap ik even niet), betekent niet dat het niet gebruikelijk is in de wereld. Prunus is nl een van de hoofd loofbomen waarbij doodhout geaccepteerd wordt. Deze boom is duidelijk nog in opbouw, wat zo eendecennium kan duren. Dus commentaar op de dikte van de takken is een beetje onnodig. De boom staat immers niet klaar voor tentoonstellingen..

Volgens mij was de conclusie van velen al dat jouw azalea waarschijnlijk geen 60 jaar oud is. Maar goed.

Ik zou trouwens verwachten dat iemand in de groenvoorziening het verschil tussen een vuurdoorn en een berberis zou weten, en zich geen zorgen zou maken over het snoeien van een azalea.

Ik wens je ook een fijn weekend. Doe de groeten aan gouda. Ik heb 17 jaar in de hoevenwijk gewoond.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Voor degene die een mooie prunus wil... 8 jaren 1 maand geleden #45691

  • Tom vinken
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 185
  • Ontvangen bedankjes 49
:woohoo: :woohoo: :woohoo:

Jou azalea is echt geen 60 hoor. Maar goed als jij dat wil denken is dat goed :silly:

Vinger op een zere plek?
Doet mij echt niks hoor, wat kan mij dat nu schelen?
Ik vind gewoon dat jij wel plots veel weet over bonsai terwijl je niet weet hoe je een azalea moet snoeien :sick:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: leatherback

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren
Cron Job Starts