Onderwerp:

Vreeken's zaden - Aanschaf verschillende bomen, geen levering.. 4 jaren 2 maanden geleden #83360

  • Richard_F96
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 8
  • Ontvangen bedankjes 0
Geachte lezer,

Begin december afgelopen jaar heb ik een bestelling geplaatst bij Ton Vreeken's zaden. Een geweldige prijs/product verhouding zoals de website laat blijken. Echter komt het niet tot het uitleveren van de bestelling. Ik heb nu, inmiddels een maand later nog steeds niets ontvangen en twee van de drie e-mails die verstuurd zijn, blijven onbeantwoord. Ik raad dan ook niet aan hier een bestelling te plaatsen.

De drie zaden die ik besteld heb zijn:
www.vreeken.nl/651300-celtis-sinensis
www.vreeken.nl/652730-ulmus-parvifolia
www.vreeken.nl/652800-zelkova-serrata

Alle drie de bomen uit te kweken tot een prachtig exemplaar. Alleen lukt dit niet zonder de zaden..
Heeft iemand van hier goede ervaring met een leverancier die mij hieraan kan helpen? Ik ben nieuw in deze wereld en heb al meerdere websites zien vertellen dat het niet vanzelfsprekend is dat er een volledige kiemkans bestaat. Daarom leek het zo mooi dat ik 25, 120 en 250 zaden voor de verschillende bomen ontving. Op overige websites die ik bezoek zie ik dat er een veel lagere levering qua hoeveelheid van toepassing is.

Graag zie ik uw reactie tegenmoet.

Groet,

Richard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Vreeken's zaden - Aanschaf verschillende bomen, geen levering.. 4 jaren 2 maanden geleden #83361

  • Boomsma
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi Richard,

Ik heb op 1 december een bestelling gedaan (4 soorten), deze heb ik na 2 weken kunnen afhalen in de winkel in Dordrecht.
Op 10 december heb ik een tweede bestelling gedaan (7 soorten), deze bestelling hebben ze nog niet compleet.

Kennelijk hadden ze niet alles op voorraad en wachten ze nog op een levering.

Ik denk dat je geen zorgen hoeft te maken, maar gewoon nog even geduld moet hebben :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Vreeken's zaden - Aanschaf verschillende bomen, geen levering.. 4 jaren 2 maanden geleden #83362

  • rorror
  • rorror's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1125
  • Ontvangen bedankjes 307
Bestellen bij Vreeken staat bekend als langzame levering. Geldt ook voor alle zaden van de moestuin.
Uiteindelijk wordt het wel geleverd.

Hier 52 pagina's met ervaringen en klachten bij vreeken.
www.moestuinforum.nl/post9376.html?hilit=Vreeken#p9376

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Vreeken's zaden - Aanschaf verschillende bomen, geen levering.. 4 jaren 2 maanden geleden #83363

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Afwezig
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2406
  • Ontvangen bedankjes 930
ik zou zeggen: vraag na bij de bron, en ga niet klagen hier. Zeker niet over een bestelling van een paar euro..
Maak je trouwens maar geen illusie; bonsai opkweken is niet even een paar zaadjes laten ontkiemen, laten groeien, en klaar is je bonsai.. Er komt iets meer bij kijken.
Welkom trouwens! ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Vreeken's zaden - Aanschaf verschillende bomen, geen levering.. 4 jaren 2 maanden geleden #83366

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Ik heb geen slechte ervaringen met hun.

BEste is hun even zelf te benaderen. Ze zitten niet op het forum!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Vreeken's zaden - Aanschaf verschillende bomen, geen levering.. 4 jaren 2 maanden geleden #83369

  • Richard_F96
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 8
  • Ontvangen bedankjes 0
Bedankt allen.

Ik ben hier ook zeker niet om ze aan de schandpaal te nagelen. Ik ben hier alleen om mijn ervaring te delen en te hopen op anders, zo blijkt. Ik ben blij om te horen dan ze normaliter wel gewoon uitleveren dus dan zal dat bij mij ook het geval zijn. Naast alleen informatie betreffende deze verkoper was ik benieuwd of er andere partijen waren die mij hetzelfde kunnen leveren.

Het gaat mij dan ook niet om een bestelling van inderdaad maar een paar euro maar wel om het feit dat ik een start wil maken maken het proces.

Ja, ik ben me ervan bewust dat het een kostbaar, tijdrovend maar vooral lang proces zal zijn. Dat is juist wat mij zo aantrekt, dat het niet 1-2-3 klaar is maar je er altijd werk in zult moeten steken totdat je een mooi resultaat hebt behaald en zelfs dan nog niet klaar bent.

Bedankt voor jullie informatie! :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Vreeken's zaden - Aanschaf verschillende bomen, geen levering.. 4 jaren 2 maanden geleden #83375

  • KobusKoops
  • KobusKoops's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 594
  • Ontvangen bedankjes 133
Je kan ze gewoon contacteren, heb ik ook wel eens gedaan. Bellen en mailen. https://www.vreeken.nl/contact

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Vreeken's zaden - Aanschaf verschillende bomen, geen levering.. 4 jaren 2 maanden geleden #83377

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4713
  • Ontvangen bedankjes 1159

Richard_F96 schreef : Bedankt allen.

Ik ben hier ook zeker niet om ze aan de schandpaal te nagelen. Ik ben hier alleen om mijn ervaring te delen en te hopen op anders, zo blijkt. Ik ben blij om te horen dan ze normaliter wel gewoon uitleveren dus dan zal dat bij mij ook het geval zijn. Naast alleen informatie betreffende deze verkoper was ik benieuwd of er andere partijen waren die mij hetzelfde kunnen leveren.

Het gaat mij dan ook niet om een bestelling van inderdaad maar een paar euro maar wel om het feit dat ik een start wil maken maken het proces.

Ja, ik ben me ervan bewust dat het een kostbaar, tijdrovend maar vooral lang proces zal zijn. Dat is juist wat mij zo aantrekt, dat het niet 1-2-3 klaar is maar je er altijd werk in zult moeten steken totdat je een mooi resultaat hebt behaald en zelfs dan nog niet klaar bent.

Bedankt voor jullie informatie! :)


Tijdrovend, niet echt. Je moet er in de eerste jaren vooral kunnen vanaf blijven.
Ik hoop wel dat ze geleverd worden voor je, een paar euro's of niet, als je ze betaald hoor je ze te krijgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Vreeken's zaden - Aanschaf verschillende bomen, geen levering.. 4 jaren 2 maanden geleden #83407

  • Richard_F96
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 8
  • Ontvangen bedankjes 0
Inmiddels een reactie gekregen vanuit Vreeken's.

Blijkt dat men kampte met ernstig personeel te kort. Hierdoor zijn orders niet correct afgehandeld. Ik ben benieuwd of ik aankomend week mijn zaadjes mag ontvangen. En dan kan het proces eindelijk beginnen.. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Vreeken's zaden - Aanschaf verschillende bomen, geen levering.. 4 jaren 2 maanden geleden #83414

  • Diluca
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 793
  • Ontvangen bedankjes 295
Hey Richard, hopelijk ben je nog jong, want als je uit zaad bonsai wil kweken heb je heel wat jaren nodig. De eerste 10-15 jaar moet je al niet echt iets verwachten wat kan verder uitrgroeien tot een goed bonsai. Op die tijd kan je misschien iets opkweken naar een startplant voor shohin. Ik werk ook wel met zaad van sommige soorten, maar ik kweek daar alleen ent materiaal van. Als ze driejarig zijn kan ik ze dan gebruiken voor wortelverbetering of om sommige minder geschikte soorten ander loof te geven.
Verder moet je ook in volle grond de boom juist opvolgen, juiste snoei, of net laten doorgroeien, wortels schikken, penwortel vermijden.
In een tuincentrum kan je al gemakkelijk 5-jarige plantjes of oudere kopen, als je die dan in volle grond zet spaar je dat toch al uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts