In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Re: acer 11 jaren 8 maanden geleden #11635

  • Oenes
  • Oenes's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 464
  • Ontvangen bedankjes 122
Mauro,

Vooral niet doen.

Nu vooral met rust laten de komende weken. Als het goed gaat, heb je binnen 6 weken een boom vol met nieuw blad.

Maar laat hem zelf zijn gang gaan. Dit kost de boom nl enorm veel van zijn reserves. Als de boom het haalt. Daarna mag je hem de winterin helpen door een juiste manier van bemesten.

Mauro, ik hoop dat je boom het haalt.

Groet,

Oenes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: acer 11 jaren 8 maanden geleden #11637

  • alpine
  • alpine's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 486
  • Ontvangen bedankjes 84
een boom die niet optimaal is geen mestoffen geven, wel vitamientjes of Asperine en indien je HB101 hebt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: acer 11 jaren 8 maanden geleden #11642

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188

alpine schreef : een boom die niet optimaal is geen mestoffen geven, wel vitamientjes of Asperine en indien je HB101 hebt


bij iemand die er nog niet veel van kent zou ik wel iets specifieker zijn, vooralleer ie er aspegic of dafalgan bijdoet.. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: acer 11 jaren 8 maanden geleden #11643

  • alpine
  • alpine's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 486
  • Ontvangen bedankjes 84
gaat niet afsterven als je een dafalgan geeft Alex, Mij is steeds gezegd als je een asperine geeft aan een plant dit een helende werking heeft Het hoofdbestandeel van Asperine is Acetylsalicylzuur

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: acer 11 jaren 8 maanden geleden #11646

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901
André,
Ik denk dat Alex bedoelt, dat je aan beginners of mensen met nog een beperkte kennis een wat duidelijker antwoord of tip kan geven.
Dus bijvoorbeeld uitleggen wat de stof precies is, wat het met je boom doet, waarom je dit toedient en iets anders niet, waar je het kunt krijgen etc.

als je enkel zegt: asperine geven, het hoofdbestanddeel hiervan is Acetylsalicylzuur,
dan geeft dat niet echt veel duidelijkheid aan de vraagsteller.

We leren door zaken te begrijpen en niet door enkel het voorbeeld van anderen te volgen. Althans dat is mijn mening.
Ik hoop dat je dit niet verkeerd opvat, maar het is enkel bedoeld om te te zorgen dat de kennis en ervaring die jij hebt, dat die goed wordt ontvangen door overige forumleden zodat ze hun eigen kennis kunnen uitbreiden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: acer 11 jaren 8 maanden geleden #11647

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188

dea schreef : André,
Ik denk dat Alex bedoelt, dat je aan beginners of mensen met nog een beperkte kennis een wat duidelijker antwoord of tip kan geven.
Dus bijvoorbeeld uitleggen wat de stof precies is, wat het met je boom doet, waarom je dit toedient en iets anders niet, waar je het kunt krijgen etc.

als je enkel zegt: asperine geven, het hoofdbestanddeel hiervan is Acetylsalicylzuur,
dan geeft dat niet echt veel duidelijkheid aan de vraagsteller.

We leren door zaken te begrijpen en niet door enkel het voorbeeld van anderen te volgen. Althans dat is mijn mening.
Ik hoop dat je dit niet verkeerd opvat, maar het is enkel bedoeld om te te zorgen dat de kennis en ervaring die jij hebt, dat die goed wordt ontvangen door overige forumleden zodat ze hun eigen kennis kunnen uitbreiden.


inderdaad

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: acer 11 jaren 8 maanden geleden #11656

  • Rennie
  • Rennie's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 303
  • Ontvangen bedankjes 46

dea schreef : André,
Ik denk dat Alex bedoelt, dat je aan beginners of mensen met nog een beperkte kennis een wat duidelijker antwoord of tip kan geven.
Dus bijvoorbeeld uitleggen wat de stof precies is, wat het met je boom doet, waarom je dit toedient en iets anders niet, waar je het kunt krijgen etc.

als je enkel zegt: asperine geven, het hoofdbestanddeel hiervan is Acetylsalicylzuur,
dan geeft dat niet echt veel duidelijkheid aan de vraagsteller.

We leren door zaken te begrijpen en niet door enkel het voorbeeld van anderen te volgen. Althans dat is mijn mening.
Ik hoop dat je dit niet verkeerd opvat, maar het is enkel bedoeld om te te zorgen dat de kennis en ervaring die jij hebt, dat die goed wordt ontvangen door overige forumleden zodat ze hun eigen kennis kunnen uitbreiden.


hm, ben ik het maar ten dele mee eens; als ik hoofdpijn heb wil ik dat het over gaat; hoe het precies werkt vind ik minder belangrijk. Zelfde geldt, zeker als je misschien net begint met planten te begrijpen, voor het technische gedeelte van de werking van heilzame stoffen in medicatie. Maar goed, zoals je zegt is dat leerproces voor iedereen verschillend. De een wil alles weten tot in de details; de ander wil gewoon dat z'n plant het goed doet. :) Of moeten we hier langzamerhand een nieuw topic over openen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: acer 11 jaren 8 maanden geleden #11657

  • Oenes
  • Oenes's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 464
  • Ontvangen bedankjes 122
Ben ook wel benieuwd naar de uitleg van Alpine mbt de aspirine!!!!!

Oh ja zou een Rennie misschien ook werken? :P :P :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: acer 11 jaren 8 maanden geleden #11658

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188

Oenes schreef : Ben ook wel benieuwd naar de uitleg van Alpine mbt de aspirine!!!!!


idem.
lijkt me toch dat er naast plantaardige onderdelen toch ook heel wat chemische rommel in medicamenten zit...

Oenes schreef : Oh ja zou een Rennie misschien ook werken? :P :P :P

hehe :p
misschien wil die enkel helpen als het plantje maagklachten heeft.. wie weet helpt praten tegen het boompje dan :p

als je boom het heel slecht doet, geef je dan prosac?
en voor wilde groei en zotte vorming een beetje canabis misschien? :p

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by AlexW.

Re: acer 11 jaren 8 maanden geleden #11663

  • Oscar
  • Oscar's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Berichten: 749
  • Ontvangen bedankjes 377
Ok, zo kan 'ie wel weer.

Vanaf hier ontopic graag, zonder al teveel bijzaken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren
Cron Job Starts