In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

EBA 11 jaren 1 maand geleden #18079

  • Jeffrey van de pol
  • Jeffrey van de pol's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 439
  • Ontvangen bedankjes 58
Hoi heeft hier iemand foto,s of info hoe het in Frankrijk is gegaan bij de EBA en wat Nederland gedaan heeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

EBA 11 jaren 1 maand geleden #18081

  • YouriVanPinxteren
  • YouriVanPinxteren's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 169
Ben er zelf niet geweest, foto's heb ik al veel voorbij zien komen op blogs/facebook etc.

Nederland is 1e geworden! :) Runner-up is Marcus K. Watts uit de UK en daarna weet ik het niet meer.

Wie kwam ook alweer voor Nederland uit trouwens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by YouriVanPinxteren.

EBA 11 jaren 1 maand geleden #18082

  • Jeffrey van de pol
  • Jeffrey van de pol's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 439
  • Ontvangen bedankjes 58
ha mooi ik zat in de jury bij de NBV en daar maakte hij ook al een zeer mooie boom.

Toch een link gevonden met foto's bonsaieejit.com/2013/04/02/eba-2013-links/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Jeffrey van de pol.

EBA 11 jaren 4 weken geleden #18105

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901

Youri1995 schreef :
Wie kwam ook alweer voor Nederland uit trouwens?


martin bonvie


Jeffrey van de pol schreef : ...bij de NBV en daar maakte hij ook al een zeer mooie boom.


klopt, maar ik vraag me wel af of die boom nu nog leeft. Hij had echt enorm veel eraf gehaald en bewerkt. Ik vind persoonlijk dat ze bij een NBV en/of EBA daar ook op moeten jureren. de overlevingskans. Je kunt op zo'n dag een hele mooie boom neerzetten, maar als die enkele weken of maanden erna daardoor het loodje legt, dan vind ik niet dat zo iemand kan/mag winnen.

Het zou beter zijn, om een goede pre-bonsai neer te zetten. Die dus de jaren erop pas de naam bonsai zou kunnen dragen.
Maar ik weet, dat hierover de meningen zijn verdeeld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by dea.

EBA 11 jaren 4 weken geleden #18119

  • YouriVanPinxteren
  • YouriVanPinxteren's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 169

dea schreef : klopt, maar ik vraag me wel af of die boom nu nog leeft. Hij had echt enorm veel eraf gehaald en bewerkt. Ik vind persoonlijk dat ze bij een NBV en/of EBA daar ook op moeten jureren. de overlevingskans....


Thanks Dea, heb die boom trouwens wel gezien vorig jaar bij NBV als ik zo mijn foto's terugkijk. Ben ik ook helemaal mee eens, hetzelfde geldt voor demo's. Je kunt een demo geven waarbij je de hele boom meteen als 'af' maakt of je kunt een demo geven waarbij je hem styled zoals je normaal ook zou doen. Zo'n boom ziet er dan natuurlijk niet 'af' uit, maar zo hoort het wel. Meningen zijn daar ook erg over verdeeld (zowel hier als in Japan) en iedere artiest verschilt daar ook weer in. Ik las laatst nog in het BCI Magazine een artikel dat ging over wel of geen yamadori. Daar stond ook een stukje in over demo's waarbij yamadori materiaal werd gebruikt dat óf nog helemaal niet klaar was voor de ingreep óf dat teveel tijdens de demo werd gedaan waardoor hij het niet redt. Zonde natuurlijk..

Maarja, de meningen zullen daar wel over verdeeld blijven.
@Jeffrey, bedankt voor het filmpje! :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

EBA 11 jaren 4 weken geleden #18123

  • Jeffrey van de pol
  • Jeffrey van de pol's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 439
  • Ontvangen bedankjes 58
Ik ben er helemaal mee eens zeker met de demo's daar wordt best mooi materiaal gebruikt waarbij de overlevingskans gering is maar de ooooo en de aaaaaa factor hoog is en daar betalen de meeste voor, als er maar enkele takken bedraad worden is het voor de bezoeker niet interessant.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren