In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

beginnersvragen. 10 jaren 9 maanden geleden #23752

  • Seels
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 6
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi,
Ik ben Kevin en ben nieuw hier.

Graag had ik gestart met deze hobby, maar heb wel wat vragen voor jullie.

Kan ik het beste een binnen of buitenbonzai kiezen?
Ik vind persoonlijk de acer een van de mooiste bomen die er is en heb in mijn tuin reeds een volwassen exemplaaar staan.

Dus lijkt het mij mooi om deze in het klein ook te hebben. is dit een boom om aan te raden als starter?
of hebben jullie betere boompjes in gedachten om mee te starten? en welke vorm koop je dan (scheut, al verder gegroeid...)

Als ik buiten denk denk ik ook aan regen hoe zit dat, kunnen ze daar een beetje tegen?

Ik heb waarschijnlijk nog zoveel vragen maar zal eerst eens een boompje kiezen en hier nog verder lezen.

Groeten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

beginnersvragen. 10 jaren 9 maanden geleden #23753

  • RubenBouwmeester
  • RubenBouwmeester's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 363
  • Ontvangen bedankjes 40
Welkom op BE (bonsai empire) Kevin,

Bonsai's kunnen van veel verschillende soorten bomen en heesters gemaakt worden.

Mijn ervaring met binnenbonsai is niet zo goed, vooral lastig kwa luchtvochtigheid watergifte etc etc dit zijn (sub) tropische planten.
die naar mijn mening niet in nederland thuis horen, of je moet er een speciale leefomgeving voor creeren.

Heb je dit al gelezen.
www.bonsaiempire.nl/basis

groet ruben

p.s. netjes niet?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

beginnersvragen. 10 jaren 9 maanden geleden #23754

  • ChrisV
  • ChrisV's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1133
  • Ontvangen bedankjes 266
Welkom Kevin
@ruben zeer netje hoor! ;)

Zoals ruben al zegt veel mensen hebben idd moeite met binnenbonsai in leven en gezond houden om de redenen die hij ook aangeeft.

Natuurlijk is het super een mini exemplaar van je Acer te hebben en ikzelf vind Acers prima bomen om mee te beginnen.
Er is een hoop informatie over te vinden bijvoorbeeld; www.bonsaiempire.nl/boomsoorten/acer
Veel mensen (ook hier) hebben er 1 en kunnen je er veel over vertellen.
Bonsai houden van regenwater, de hoeveelheid hangt echter wel af van de soort die je kiest deze info is ook makkelijk te vinden voor alle soorten.

De Iep ofwel Ulmus Parvifolia www.bonsaiempire.nl/boomsoorten/chinese-iep-ulmus is ook een goede beginners boom en zijn overal makkelijk verkrijgbaar.

Even een paar kleine tips: Lees je eerst goed in over de soort die je wilt en ga eens bij een echte bonsai kweker langs die kan je precies vertellen hoe en wat en heeft ook vast wel iets moois voor je staan.
Oh en ik weet niet waar je woont, maar er is vast ook wel een bonsai vereniging in de buurt.
Ben zelf ook laatst lid geworden en er zitten daar ook een hoop mensen die je kunnen helpen met van alles.

Veel plezier met je nieuwe hobby en hopelijk zien we snel foto's van je nieuwe boom. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

beginnersvragen. 10 jaren 9 maanden geleden #23756

  • Mazzel
  • Mazzel's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 197
  • Ontvangen bedankjes 17

ChrisV schreef : Welkom Kevin
@ruben zeer netje hoor! ;)

Zoals ruben al zegt veel mensen hebben idd moeite met binnenbonsai in leven en gezond houden om de redenen die hij ook aangeeft.

Natuurlijk is het super een mini exemplaar van je Acer te hebben en ikzelf vind Acers prima bomen om mee te beginnen.
Er is een hoop informatie over te vinden bijvoorbeeld; www.bonsaiempire.nl/boomsoorten/acer
Veel mensen (ook hier) hebben er 1 en kunnen je er veel over vertellen.
Bonsai houden van regenwater, de hoeveelheid hangt echter wel af van de soort die je kiest deze info is ook makkelijk te vinden voor alle soorten.

De Iep ofwel Ulmus Parvifolia www.bonsaiempire.nl/boomsoorten/chinese-iep-ulmus is ook een goede beginners boom en zijn overal makkelijk verkrijgbaar.

Even een paar kleine tips: Lees je eerst goed in over de soort die je wilt en ga eens bij een echte bonsai kweker langs die kan je precies vertellen hoe en wat en heeft ook vast wel iets moois voor je staan.
Oh en ik weet niet waar je woont, maar er is vast ook wel een bonsai vereniging in de buurt.
Ben zelf ook laatst lid geworden en er zitten daar ook een hoop mensen die je kunnen helpen met van alles.

Veel plezier met je nieuwe hobby en hopelijk zien we snel foto's van je nieuwe boom. ;)


Netjes ChrisV deze uitleg aan een nieuw kommer, zo zouden we het allemaal moeten doen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

beginnersvragen. 10 jaren 9 maanden geleden #23758

  • ChrisV
  • ChrisV's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1133
  • Ontvangen bedankjes 266
;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

beginnersvragen. 10 jaren 9 maanden geleden #23763

  • wouterg
  • wouterg's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 165
  • Ontvangen bedankjes 18
Hoi Kevin

Zoals Chris en Ruben al aangeven, binnen bonsai zijn niet altijd even gemakkelijk. Ik had een Liguster binnen staan die maar niet wilde groeien. Nu deze buiten staat gaat het stukken beter en gemakkelijker.
Mijn voorkeur gaat hierdoor uit naar buiten bonsai. Ik heb zelf geen tuin omdat ik midden in een stad op 10 hoog woon, maar toch groeit alles prima hier.

Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts