In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

nieuwe met bonsai 11 jaren 11 maanden geleden #9053

  • newguy
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
ik heb voirge week een starter kit bestelt

ik kreeg erbij een bosai boompje, bedradeding, bakje voor de boompje, en een zakje met mest, en 2 filter dingen die me leken om als filter aan de onderkant te doen bij het bakje

volo verwachting had ik hem meteen overgezet in het bakje met de aarde wat uit een de plantebak kwam waar de boom in zat

maar ik zit nu met de bedrading en de mest, waar moet ik daar precies mee doen ?

ik dank jullie voor je tijd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by newguy.

Re: nieuwe met bonsai 11 jaren 11 maanden geleden #9055

  • Tolstreb
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 59
  • Ontvangen bedankjes 4
Die twee filterdingetjes zijn inderdaad om de gaten onderin (binnenin) de pot mee af te dekken. Meestal met bonsai wordt er door die roostertjes via de onderkant draad getrokken om de bonsai mee vast te zetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: nieuwe met bonsai 11 jaren 11 maanden geleden #9056

  • Mdevries
  • Mdevries's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 103
  • Ontvangen bedankjes 11
Ik denk dat dit filmpje je wel kan helpen wat betreft het vastzetten van de gaasjes en de boom met aluminium draad.



En aangezien ik niet weet wat voor soort boompje je hebt en of deze binnen of buiten moet staan kan ik niet met zekerheid zeggen hoe je moet bemesten. Dit hangt dus af van de soort van de boom, de staat van het wortelstelsel (hoeveelheid wortels) als hij veel fijne haarworteltjes heeft kan hij meer voedingsstoffen opnemen en zal je dus minder snel overbemesten, met weinig fijne wortels moet je uitkijken. Verder is ook het seizoen belangrijk. In de winter is er geen groei voor buitenplanten dus hoef je dan in principe niet te bemesten. Vooral in de lente, of wanneer de boom sterk aan het groeien is kan je het beste bemesten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: nieuwe met bonsai 11 jaren 11 maanden geleden #9063

  • newguy
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: nieuwe met bonsai 11 jaren 11 maanden geleden #9066

  • Mdevries
  • Mdevries's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 103
  • Ontvangen bedankjes 11
Ok heb je zelf al het PDF bestand gelezen dat op de link staat met extra informatie? Hier citeer ik het een en ander
" De Podocarpus is een conifeer met groenblijvende blaadjes. De cultivar lawrencei ‘Red Tip’ is een bij
uitstek geschikte bonsaikandidaat vanwege de zeer kleine blaadjes. Ook zijn de roodachtige topjes van de
nieuwe groei zeer atraktief. Na enige tijd word de roodachtige top weer mooi helder diepgroen.
De podocarpus macrophilla wordt vaak binnenshuis gehouden. Deze soort doet het buiten beter en kan
tegen vorst. Bescherm de boom echter tegen strenge vorst en gure droge vrieswind in de winter"

en

"Druk de (Biogold) mestkorrels bovenaan de zijkant lichtjes in de akadama. Is het winter, wacht dan met
mesten tot het begin van het voorjaar."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts