Onderwerp:

Levende maquette levend huis 2 jaren 5 maanden geleden #93133

  • Ron Avontuur
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi allemaal,
Mijn naam is Ron en een van mijn hobby’s is bouwen met levende bomen. Dat is bomen laten vergroeien(inoculatie) tot een functioneel object of kunst object.

Mijn droom is om een huis te bouwen van levende bomen. Nu wil ik eerst proberen of het lukt om een levende maquette van een levend huis te maken. Hiervoor wil ik bonsai technieken gebruiken.


Nu zou ik graag een buiten en een binnen variant maken.

- Voor de buitenvariant dacht ik aan Salix. Ik weet dat er bonsai boompjes worden gemaakt van de treurwilg maar zou het ook kunnen van een schietwilg? Ik denk dat salix fijn is omdat je deze kan stekken.

- Voor de binnen variant dacht ik aan Ficus. Klopt het dat je ficus kan stekken en laten vergroeien met elkaar? Dus zou ficus een goede optie zijn en zo ja, welke heb ik dan nodig? Om te beginnen heb ik zo veel mogelijk rechte boompjes nodig. Hoe zou ik het makkelijkst aan deze boompjes kunnen komen?


Hebben jullie misschien nog andere tips?


Groetjes,
Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Levende maquette levend huis 2 jaren 5 maanden geleden #93143

  • RvV
  • RvV's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 567
  • Ontvangen bedankjes 174
Ron, leuk project, ik ben benieuwd.
Voor buiten kan salie denk ik wel, groot hard en kan vergroeien, nadeel met salie is wel dat er in de winter spontaan takken kunnen afsterven.
Ik weet niet veel van binnen bonsai, maar ficus kan je wel stekken en die kan ook vergroeien. Mogelijk kun je bij een kwekerij terecht voor niet al te dure stekken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Ron Avontuur

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts