Onderwerp:

vragen, vragen en nog meer vragen 12 jaren 9 maanden geleden #3314

  • Cedric
  • Cedric's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 12
  • Ontvangen bedankjes 0
hallo, ik heb lang geleden een bonsai aangekocht en ik wist er nog niet zo veel van, ik heb daarom een soort van vragenlijst aan de wat meer ervaren bonsai-fanaten :)

vraag 1. Ik geef mijn bonsai om de twee weken meststof, het is mestof dat ik in de brico heb gekocht en het is vloeibaar, er staat op dat het is voor een diepere bladgroen te verkrijgen is, maar nu is mijn vraag of dat wel goed is om dat alleen te geven, en het misschien niet beter is om over te gaan op vaste meststoffen, en daarbij dan een vraag, welke dat moet zijn, want als amateur weet je niet goed wat goed en/of niet goed is.

vraag 2. Ik heb mijn bonsai dus gekocht in een pot, zo'n oranje, en ik vind het maar een domme pot, zou ik dan niet eens die verpotten in een pot die wat mooier is... en dan een ander grond gebruiken want omdat ik de bonsai in de ikea :blush: heb aangekocht ben ik er niet zeker van of et wel een goede grondkeuze was van de leveranciers daar.

vraag 3. Ik verzet graag eens al de meubels op mijn kamers, hoewel ik wist dat het verplaatsen van bonsais niet goed is heb ik dan toch maar geprobeerd om mijn bonsai te verplaatsen, dit zijn de stappen; eerst heb ik de bonsai op mijn venstertablet gezet, daar kreegh hij toch wat zon te verduren dus zette ik hem op een kastje naast het raam, erna was ik al uitgekeken op die plaats, dus herzette ik mijn kast naar een hele schaduwkant aan de andere kant van mijn slaapkamer,en weet ik niet goed of ie daar nu echt wel goed staat :S

vraag 4. Ik probeer al vanaf ik de bonsai heb, en dat is bijna 9 a 10 maanden geleden, en ik vind maar niet de naam ' bonsai ficus gingseng ' het is wat lastig want ik weet eigenlijk niet of het een binnen- of buiten bonsai is :S

Kan iemand mij helpen op mijn vragen?
Dank u

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: vragen, vragen en nog meer vragen 12 jaren 9 maanden geleden #3319

  • Dicky
  • Dicky's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 209
  • Ontvangen bedankjes 40
Een Ficus is een kamerplant die soms in een soort van bonsaivorm gekweekt is.
Ikea en sommige tuincentra misbruiken nog wel eens de naam Bonsai om hun commercieel gekweekte kamerplanten aan de man te brengen. Gewoon behandelen als een ficus kamerplant dus, op het internet is van alles hierover te vinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: vragen, vragen en nog meer vragen 12 jaren 9 maanden geleden #3323

  • Cedric
  • Cedric's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 12
  • Ontvangen bedankjes 0
OK,
ik heb vandaag bij mijn opa eens in de kasten gekeken en heb daar een boekje gevonden dat zelf geschreven is door iemand die ze kenden en ik heb dat eens doorbladerd, er stond wel wat in over de ficus maar enkel over de benjamin, en nog twee andere. Kan ik die informatie meenemen naar mijn ficus gingseng of raadpleeg ik dan beter het internet voor info specifiek gericht op de gingseng :S ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: vragen, vragen en nog meer vragen 12 jaren 9 maanden geleden #3325

  • Dicky
  • Dicky's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 209
  • Ontvangen bedankjes 40
Met de wetenschap dat het om een ficus gingseng gaat lijkt het mij voor de hand liggen dat de plant ook als zodanig behandeld wordt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: vragen, vragen en nog meer vragen 12 jaren 9 maanden geleden #3338

  • Cedric
  • Cedric's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 12
  • Ontvangen bedankjes 0
jha, das waar maar ik kan het dan wel gebruiken om na te gaan om nieuwe bonsai boompjes te zaaien, dan doet dat boekje toch ook nog iets voor me :p

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: vragen, vragen en nog meer vragen 12 jaren 9 maanden geleden #3352

  • Hank
  • Hank's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 929
  • Ontvangen bedankjes 130

Cedric schreef : jha, das waar maar ik kan het dan wel gebruiken om na te gaan om nieuwe bonsai boompjes te zaaien, dan doet dat boekje toch ook nog iets voor me :p


Als er in dat boekje nuttige tips staan die je verder kunnen helpen in de bonsaihobby is het prima toch!!:cheer: Info voor de ficus ginseng is wel te vinden op het internet en eveneens voor de andere ficussoorten.
De Ficus ginseng die jij hebt, veel verkocht als "bonsai" in het bekende woonwarenhuis, kan echter gewoon als kamerplant worden behandeld. Gewone kamerplantenmest voldoet, trouwens ook voor veel andere bonsai!!;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts