Onderwerp:

Bemesten nieuwe boompjes 1 jaar 8 maanden geleden #95192

  • Marco 49
  • Marco  49's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik heb twee nieuwe boompjes gekocht Pinus pinea en ik ben nog nieuw in de bonsai wereld
Nu zit ik te denken kan ik gelijk de nieuwe boompjes bemesten of moet dat in het naar jaar en ook het plukken van de naalden kan de nu of later als ze wat gegroeid zijn ik heb een al een beetje bedraad.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bemesten nieuwe boompjes 1 jaar 8 maanden geleden #95193

  • Zatoichi
  • Zatoichi's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 513
  • Ontvangen bedankjes 109
Hoi Marco,

Je moet jezelf eerst afvragen wat je wilt bereiken met de boom. Vindt je de stamomvang dik genoeg dan kun je je focussen op de vertakking. Zo niet zul je het boompje eerst een aantal jaar vrije loop geven om verdikking te krijgen.

Bemesten kan nu direct al maar als ik het zo op de foto zie heb je hem nog niet in een doorlatend substraat staan. Dit heeft weer gevolgen op de hoeveelheid mest die je geeft. De Pinus pinea is overigens het minst geschikt voor bonsai vanwege zijn lange naalden. Maar om mee te oefenen is het een prima soort. ( Heb er zelf ook een)

Het beste wat je kunt doen is jezelf in te lezen rondom de verzorging van bonsai en de specifieke soorten waar je mee wilt werken. Op internet is hier voldoende in te vinden en ook YouTube heeft genoeg informatieve video's.

Hier een link van een meneer uit Spanje die met de Pinus pinea mooie resultaten heeft behaalt.

carthago2009.blogspot.com/search/label/Pino%20pi%C3%B1onero?m=1

Maar wederom bepaal eerst 'wat' je wilt bereiken met de boom en ga van hieruit verder.

Gr. David