Onderwerp:

Bonsai acer op Marktplaats 10 jaren 10 maanden geleden #22926

  • Ollandos
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Ik kwam net op Marktplaats dit in mijn ogen nogal stevig geprijsde Acer bos tegen. Wat ik mij nu afvraag is, is deze prijs wel gerechtvaardigd of zit ik er met mijn beperkte bonsai-kennis helemaal naast.

www.marktplaats.nl/a/tuin-en-terras/bome...0c1b&previousPage=lr
Discussie gesloten.

Bonsai acer op Marktplaats 10 jaren 10 maanden geleden #22927

  • Timo
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 28
  • Ontvangen bedankjes 2
Ik ben ook geen expert, maar aan de grootte van de bladeren te zien lijken mij het vrij jonge, slecht vertakte boompjes, maar ja, moeilijk te zeggen met die bladerpracht. Ik zou het er in ieder geval niet voor betalen, heb veel mooiere dingen voor veel minder gezien.

Het zou kunnen dat het in een zeer exclusieve pot staat ofzo?
Discussie gesloten.

Bonsai acer op Marktplaats 10 jaren 10 maanden geleden #22929

  • ChrisV
  • ChrisV's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1133
  • Ontvangen bedankjes 266
Tja redelijk aan de prijs. Zou zelf niet zoveel uitgeven aan een bosje acers. In de handel zijn ze een stuk goedkoper iig Maarre KNOEP het scherm erachter lijkt erg op die van jou... Ben jij je collectie aan t uitdunnen?
Oh die parv is ook vrij prijzig naar mijn mening zijn ze vergelijkbaar zelfs een stuk goedkoper te vinden.
Discussie gesloten.

Bonsai acer op Marktplaats 10 jaren 10 maanden geleden #22933

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
De acers zijn geen jonge zaailingen, maar ook geen zeer oude planten. Dit soort boompjes zijn waarschijnlijk tussen de 10 en 20 jaar oude acer palmatum atropurpureum. Als je dan bij bonsai.de in de winkel kijkt ( www.bonsai.de/shop/bonsai-ahorne-a007-c-51_52_169.htm ), kosten die elk 78 euro. Dat keer 18 en je komt uit op rond de 1400 euro voor de boompjes alleen. En dan zit er ook een schaaal van formaat bij, die ook wel rond de 100 euro gekost moet hebben.

Persoonlijk vind ik het het geld niet waard (Of ik zal het anders formuleren: Ik zou het er nooit voor uitgeven). Maar extreem hoog is het niet als je kijkt naar wat er in zit qua materiaal.

Oh, ja.. Dit moet wel een bosje van Knoep zijn. de tafel & de windschut ziende.
Laast bewerkt: Post by leatherback.
Discussie gesloten.

Bonsai acer op Marktplaats 10 jaren 10 maanden geleden #22935

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188
ik heb die bos al ergens gezien op een forum.. weet niet van buiten of het hier was of elders.. 2000 is wel veel..

hoeveel bomen staan er in? 15?

als je dan rekent aan 15*100€/boom zit je toch al aan 1500

ik neem 100/boom omdat het toch geen zaailingen zijn, hoewel je bv bij ginkgo voor minder dan 100€ toch wel net iets dikkere bloodgood hebt..

maar is wel moeilijk om een rode bos acers van de hand te doen voor dat bedrag.. moest het nu een bos Deshojo zijn zou 2000€ wel gerechtvaardigd zijn..

succes met de verkoop
Discussie gesloten.

Bonsai acer op Marktplaats 10 jaren 10 maanden geleden #22936

  • Timo
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 28
  • Ontvangen bedankjes 2
Je moet natuurlijk ook wat onderhandelingsruimte overhouden op marktplaats, dus ik snap het dan wel.
Discussie gesloten.

Bonsai acer op Marktplaats 10 jaren 10 maanden geleden #22937

  • knoep
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1136
  • Ontvangen bedankjes 348
is idd van mij. lb zit goed in de buurt. dit zijn allemaal boompjes van rond de 80 a 90euro, het zijn er 18.
dus tussen de 1500 en 1600euro voor de boompjes. met de schaal erbij een goei 1700euro.

er is altijd ruimnte voor onderhandelen. heb het hier ook niet bij de verkoop gezet omdat ik weet dat de meeste hier dit budget niet overheeft voor een boom. het moet niet weg maar mag weg natuurlijk. als hij verkocht raakt heb ik weer budget voor andere porojecten he.

miskijk je ook niet op de grote, want we moeten ze met 2 man binne zetten in de winter, omdat het zo groot en zwaar is, foto's bedriegen nogal.

@chris: pinus is natuurlijk ook ruimte voor onderhandeling he
Laast bewerkt: Post by knoep.
Discussie gesloten.

Bonsai acer op Marktplaats 10 jaren 10 maanden geleden #22938

  • knoep
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1136
  • Ontvangen bedankjes 348
en alex als het deshojo's waren kwam je niet toe met dit bedrag, want deze kosten bijna dubbel zoveel
Discussie gesloten.

Bonsai acer op Marktplaats 10 jaren 10 maanden geleden #22942

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

Auk schreef : zeer hoge prijs voor dit bosje :ohmy:

Wat zou in jouw ogen een goede prijs zijn?
Discussie gesloten.

Bonsai acer op Marktplaats 10 jaren 10 maanden geleden #22948

  • Janes
  • Janes's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 125
  • Ontvangen bedankjes 10
Leg er een opengevouwen duimstok bij, ter ilustratie, dit ter verduidelijking van de omvang ;)
Discussie gesloten.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren