Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Ficus

Ficus 1 maand 3 weken geleden #86707

Misschien kan je het best oefenen op de lelijkste plant, en zie hoe die reageerd, juiste plaatsing etc. En over een jaar of 2 de ander aanpakken?
  • rorror
  • rorror's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 78

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ficus 1 maand 3 weken geleden #86708

Goed plan. Kom jij dat hier even uitleggen aub :-)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: rorror
  • Panda
  • Panda's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 25

Ficus 1 maand 3 weken geleden #86710

Ai! Was het even vergeten dat de bomen van je vrouw zijn. Dan wordt het lastig... Ik kan mijn eigen vriendin soms al amper overhalen :woohoo:
  • rorror
  • rorror's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 78

Ficus 3 weken 5 dagen geleden #86988

Ik had de ficus in een grotere pot gezet. Van een pot met diameter 40cm naar een met diameter 50cm. De vorige pot was wel recht terwijl deze schuiner is. Hierdoor hebben de wortels eigenlijk niet echt meer plaats gekregen, enkel wat aan de bovenkant.

Sindsdien staat hij op ons terras, in volle zon en regen. Ik besproei de bladeren ook regelmatig.
Hij ziet er gelukkig uit vind ik. Het lijkt wel of zijn bladeren iets lichter/geler zijn geworden. Bij de andere, die overdekt staat, is dat niet het geval. Maar ik weet niet of dat een slecht teken is? Hij heeft tot nu toe geen bladeren laten vallen.

Ik zou hem graag wat terugsnoeien, maar lees dat dit beter niet nu, maar in het najaar gebeurt. Dus voorlopig beter even wachten, lijkt me.

Ik heb enkele weken geleden een tak gemarcotteerd. Dit zou beter vroeger gebeurd zijn, maar het valt te proberen. Ik heb dit met potgrond gedaan.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

• Panda
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 25

Laast bewerkt: door Panda.

Ficus 1 week 1 dag geleden #87061

Ik heb de ficus een kleine 2 weken geleden een stuk ingekort, maar op elke tak voldoende bladeren laten staan.
Enkel de tak met de marcot mag nog even blijven, tot deze hopelijk wortels heeft.
Hier heeft hij goed op gereageerd: hij is allemaal nieuwe blaadjes aan het maken (in tegenstelling tot de ficus waar niets mee is gebeurd) en heeft onderaan zelfs een nieuw takje gemaakt.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

• Panda
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 25

Laast bewerkt: door Panda.

Ficus 1 week 1 dag geleden #87065

Over het gelige blad, overwater kan geel blad veroorzaken. Maar of dat zo is, kan jij beter bepalen, aangezien jij weet hoeveel water die krijgt.
De afgelopen weken was er een hoop water gevallen, ik zie in de tuin dan dat vanalles geel begint te worden(voeding spoelt uit), sinds 2weken stuk droger, en ik geef nu weer met de hand water, en daarin voeding, en alles in de tuin is weer mooi groen geworden. (gewone action vloeibare voeding). En twee weken terug alles bladeren ingespoten met epsonzout (magnesiumsulfaat), dat maakt blad ook weer groen. Dus je zou dat ook kunnen proberen.
  • rorror
  • rorror's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 78

Ficus 1 week 6 uren geleden #87081

Dat gaat een mooie boome worden!

Ik merk dat mijn ficus in de volle zon ook niet diep donkergroen is. Bij mij is dat zeker een west ding, maar misschien dat de plant ook op het hoge licht nivo reageert.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Panda
  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 2254

• Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren