Onderwerp:

Ginkgo Biloba snoei 10 jaren 10 maanden geleden #21731

  • BanzaiBonzai
  • BanzaiBonzai's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 105
  • Ontvangen bedankjes 3
Ik had m inderdaad met pot en al in de grond gezet om de wortels tegen de vorst te beschermen. Ginkgo's hebben vlezige wortels die makkelijk kapot vriezen. Het idee was dat ik hem in het voorjaar weer uit zou graven en echt in de volle grond zou zetten. Is er helaas niet van gekomen en nu is het te laat.

"Mss gen slecht idee om eens wat opzoekwerk te doen in boeken."

Daar ben ik het geheel mee eens en om die reden heb ik dat ook gedaan!
Maar als beginner is het heel moeilijk om in al die informatie de juiste te vinden. Ik wil natuurlijk dat dit project lukt en hoopte dat iemand met ervaring met de ginkgo me op weg kon helpen. Het is beslist geen gemakzucht!

Ik weet helaas niet om welke variëteit het gaat. Ik weet wel dat deze boom juist heel sterk in de breedte groeide (zie het begin van deze draad)

Ik heb de boom nu tot op drie takken na gesnoeid. Doe ik er misschien verstandig aan ook deze te snoeien zodat alleen een stam overblijft?

Banzai Bonzai

Het lukt overigens nog steeds niet om foto's te plaatsen. Hebben meer mensen hier last van?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by BanzaiBonzai.

Ginkgo Biloba snoei 10 jaren 10 maanden geleden #21734

  • knoep
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1136
  • Ontvangen bedankjes 348
Als het nu een beuk, zatsuki of acer was zou ik zegge snoei alle takken mazr weg, want deze groeien snel. En begin opnieuw.

Maar ik weet niet of een ginkgo een snelle groeier is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ginkgo Biloba snoei 10 jaren 10 maanden geleden #21740

  • RubenBouwmeester
  • RubenBouwmeester's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 363
  • Ontvangen bedankjes 40
anders lees ik eerst het begin :sick: sorry

snap ik, maar in het groei seizoen heeft dat weinig nut voor de groei, ( in een pot dan) en dacht dat het daarom ging.
ik bescherm sommige van mijn bomen in en piepschuimbak met turf, is volgens mij hetzelfde idee.

Aan de groei te zien denk ik ginkgo biloba mariken.
deze heb ik ook gehad en gaat alleen maar naar links en rechts.

ginkgo is naar mijn ervaring geen snelle groeier, uitlopers kun je wel snoeien, maar takken doen er jaren over om de wond enigzins te verbergen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren