Onderwerp:

wanneer snoeien om basisvorm te maken? 11 jaren 1 week geleden #19025

  • Putor
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 16
  • Ontvangen bedankjes 1
Beste allemaal,

Mijn stammen zijn einde winter afgezaagd en er schieten nu bij de ene een paar, bij de andere 10-15 takken uit.

Is het nu best om heel vroeg te bepalen welke takken wel en niet deel van de uiteindelijke bonsai zullen uitmaken, of wacht ik?

Ik vermoed dat ik door vroeg knippen kleinere wonden zal maken en de groei van wat ik wel wil nog stimuleer.

De tapsheid van de stam is redelijk goed, dus ik denk niet dat ik takken moet laten staan om de stam nog dikker te maken onderaan. Ik heb ook de indruk dat dit eerder voor een knobbel zorgt dan voor mooie gelijdelijke verdikking.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

wanneer snoeien om basisvorm te maken? 11 jaren 1 week geleden #19028

  • knoep
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1136
  • Ontvangen bedankjes 348
is ook zo, als je direct je takken selecteert en de overige wegsnoeit, worden die overige nie te dik, waardoor de snoeiwond klein blijft

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

wanneer snoeien om basisvorm te maken? 11 jaren 1 week geleden #19040

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Als er nu takken zijn die je niet nidig hebt, dezemeteenal jong kruidachtig takje weghalen. Dat heelt mooier, en de e ergie wordt verder in de takken getsoken die je wel wilt ontwikkelen. Dit kan je in principealtijd doen in het groeiseizoen. Pas wel op met het weg halen van dikkere takken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts