Onderwerp:

Re: Startmateriaal verkregen op een bijzonder manier! 12 jaren 8 maanden geleden #3810

  • Hank
  • Hank's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 929
  • Ontvangen bedankjes 130

Glenn schreef : Amen :blink:


Glenn,
Dit antwoord vind ik toch wel enigszins respectloos richting Dea!

Dea geeft op een subtiele manier aan hoe hij bonsai en de natuur in het algemeen beleeft, zoals is te lezen in z'n bericht.

Ben het wat dat betreft ook met hem eens maar dat ter zijde.

Dat jij een heel andere opvatting hebt in die materie, en dus ook in de bonsai(hobby) is geheel aan jou, gaat mij ook niks aan!
De valkerij is zo ik lees jouw passie/hobby en daar is niks mis mee natuurlijk.
Bonsai doe je er zo nu en dan even bij maar zal nooit je nr.1 worden op hobbygebied dat is wel duidelijk.
Maar dan schrijf je dat je je nooit zal aansluiten bij een bonsaivereniging want..., en dan lees ik de bezwaren die je noemt.

Kijk en dat vind ik dan weer vreemd temeer daar je in een eerder bericht aangaf WEL iets te voelen voor een vereniging! (lees je bericht maar!

Mooi gestylde bomen geef je als ik het goed hebt gelezen niet echt veel om maar dan vraag ik me af waarom je op het forum toch adviezen over stijling etc. vraagt!

Zet de bomen in een pot, maak je niet druk of ze wel dan niet volgens de regels zijn en geniet van ze zoals ze nu zijn!
Lijkt me in jouw geval de beste optie!
Verder nog veel plezier gewenst met je bomen.;)
Discussie gesloten.

Re: Startmateriaal verkregen op een bijzonder manier! 12 jaren 8 maanden geleden #3811

  • Glenn
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 97
  • Ontvangen bedankjes 0
.
Laast bewerkt: Post by Glenn.
Discussie gesloten.

Re: Startmateriaal verkregen op een bijzonder manier! 12 jaren 8 maanden geleden #3812

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901
hank, bedankt hiervoor.
Ik had net als jij mn vragen en bedenkingen, ook omdat Glenn dat idd eerst wel aangeeft om bij een vereniging te willen, hier tips vraagt over wat hij het beste met zn boom kan doen, en daarna interesseert het hem niet zo..???!?!

Ik voel me echter niet aangevallen of respectloos behandeld verder.

Laten we het verder inderdaad maar on-topic houden.

Oh, en Glenn, "ze" is een "hij".
Laast bewerkt: Post by dea.
Discussie gesloten.

Re: Startmateriaal verkregen op een bijzonder manier! 12 jaren 8 maanden geleden #3813

  • Glenn
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 97
  • Ontvangen bedankjes 0
respectloos?

Misschien heeft mij amen dan een andere betekenis, bedoelde ermee dat hij dat heel mooi heeft verwoord, vandaar ook de emoticon er achter...

op internet verwijst amen ook naar een acclamatie, dat verwijst naar een bevestiging, dus ik vraag me nog steeds af, wat is dan respectloos als ik een antwoord alleen bevestigt?


Het antwoord op de vraag waarom ik info vraag op dit forum staat hier ook beschreven:

''Bij bonsai vind ik het leuk te leren via filmpjes op youtube, dit forum en misschien is een keer bij een liefhebber thuis''

En u haalde aan dat ik om mooi gestijlde bomen niet veel geef.

Dan zijn er twee opties, of u leest mijn bericht verkeerd of ik schrijf het verkeerd.


''Vandaar dat ik me niet geroepen voel, om hier m'n leven op te richten. Ik vind het leuk voor erbij en probeer het zo goed mogelijk en zo mooi mogelijk te doen. Maar niet met al te veel inspanning. ( paar uur bedraden, hardstikke leuk om te doen, maar elke week een curcus volgen dat dan weer niet ) Beetje op die manier bedoel ik het ! ''

Hier kan je uit opmaken dat ik wel degelijk om mooie bomen geef.

evenals waarom ik info vraag op het forum. Als ik niet om mooie bomen geef. zou ik hier ook geen info over willen weten, dan laat ik het zoals het is.

dat bij mij niet alles volgens de regels hoeft en het geen top bonsai hoeft te worden ( dus eigenlijk snel tevreden ben ) dat kan je ook een goede eigenschap noemen ! en heeft niks te maken met niet veel om mooi gestylde bomen geven...

En Qua vereniging, tjaa misschien beter kunnen verwoorden. Een keer langsgaan wat overéenkomt met bij een liefhebber thuis langsgaan, dat zou ik wel doen. Lid worden niet.

Duidelijk verwoord? ik had geen slechte bedoelingen met mijn bericht. Maar goed, dat is het gevaar van het internet !


Oh sorry, verwarend met het plaatje. Ik ken een ieder van jullie dan ook niet persoonlijk.
Laast bewerkt: Post by Glenn.
Discussie gesloten.

Re: Startmateriaal verkregen op een bijzonder manier! 12 jaren 8 maanden geleden #3814

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901

Glenn schreef : Oh sorry, verwarend met het plaatje. Ik ken een ieder van jullie dan ook niet persoonlijk.


hahaha, geeft niet,
is overigens "het melkmeisje" van Johannes Vermeer, maar dan met een bonsai.
Maar misschien zegt kunst je ook niet zoveel.
Nogmaals maakt niet uit. Ook je "amen" vatte ik niet respectloos op.

En trouwens, ik ken ook niemand persoonlijk verder hier hoor !
ben nog steeds benieuwd naar hoe je Pinus verder gestyled wordt !
Discussie gesloten.

Re: Startmateriaal verkregen op een bijzonder manier! 12 jaren 8 maanden geleden #3815

  • Glenn
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 97
  • Ontvangen bedankjes 0
Kunst tjaa,

De definitie is mij als volgt uitgelegd. Kunt is datgene wat jij niet heb verzonnen!

Als ik een wit doek heb en ik teken daar een rode streep met een groene krul is dat geen kunst. Deed rembrandt dit, dan was dit wel kunst!

Kunst is voor ieder persoonlijk, voor mij is bonsai wél kunst.
Discussie gesloten.

Re: Startmateriaal verkregen op een bijzonder manier! 12 jaren 8 maanden geleden #3816

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901

Glenn schreef : De definitie is mij als volgt uitgelegd. Kunt is datgene wat jij niet heb verzonnen!.


volgens Wikipedia (ik weet het, klopt ook niet altijd helemaal):

Kunst is alles wat door een mens is gemaakt en dat tot doel heeft de menselijke zintuigen en geest te prikkelen door originaliteit en/of schoonheid.

en VanDale zegt:

kunst
1. verkregen vaardigheid in het een of ander.
2. het vermogen om schoonheid te scheppen en esthetisch genot op te wekken.

Dus ook jouw rode streep met groene krul is volgens deze definitie kunst!!!
Discussie gesloten.

Re: Startmateriaal verkregen op een bijzonder manier! 12 jaren 8 maanden geleden #3817

  • Glenn
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 97
  • Ontvangen bedankjes 0
Maar de pindakaasvloer was wel kunst! Valt deze dan wel onder deze definities? schoonheid is het niet, als ik het had verzonden was het viezigheid. !
Laast bewerkt: Post by Glenn.
Discussie gesloten.

Re: Startmateriaal verkregen op een bijzonder manier! 12 jaren 8 maanden geleden #3818

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901
toch wel:

alles wat door een mens is gemaakt en dat tot doel heeft de menselijke zintuigen en geest te prikkelen door originaliteit
Discussie gesloten.

Re: Startmateriaal verkregen op een bijzonder manier! 12 jaren 8 maanden geleden #3819

  • Glenn
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 97
  • Ontvangen bedankjes 0
Hahaha,

zo krijgt dit verhaal een heel andere wending.!

....Toch jammer dat mijn voorgaande berichten verkeerd opgevat werden. Zo bedoelde ik dat niet. Hoop dat ik het wél goed verwoord heb in dat bericht erna!
Discussie gesloten.
Inloggen Registreren