Onderwerp:

Zelf substraat samenstellen 7 jaren 3 maanden geleden #57973

  • DavidRoussel
  • DavidRoussel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1669
  • Ontvangen bedankjes 504
En dit is niet enkel het grootste voordeel vind ik, het beste is dat de nodige schimmel sporen aanwezig blijven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by DavidRoussel.

Zelf substraat samenstellen 7 jaren 3 maanden geleden #57974

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
gebruiken jullie dan de plantsubstraat of de superdensa wat is het verschil tussen die twee ?

Ik heb toen een zak superdensa aangeschaft

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Zelf substraat samenstellen 7 jaren 3 maanden geleden #57975

  • KobusKoops
  • KobusKoops's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 594
  • Ontvangen bedankjes 133

dennisfranx schreef : gebruiken jullie dan de plantsubstraat of de superdensa wat is het verschil tussen die twee ?

Ik heb toen een zak superdensa aangeschaft

Ik denk dat plant substraat ook voedingsstoffen in de korrel hebben. Die weer afgegeven worden aan de wortels. Het ziet er ook anders uit dan super densa. HIER kan je alle velda vijver producten vinden. Zelf wil ik ze volgend seizoen de boompjes met plant substraat in vijvermandjes planten. DAt voor nog betere wortel groei. Doordat de wortels het mandje uit kunnen groeien worden er meer wortels aangemaakt. Het worteltje stopt nl als hij uit het mandje in het licht komt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by KobusKoops.

Zelf substraat samenstellen 7 jaren 3 maanden geleden #57976

  • DavidRoussel
  • DavidRoussel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1669
  • Ontvangen bedankjes 504

dennisfranx schreef : gebruiken jullie dan de plantsubstraat of de superdensa wat is het verschil tussen die twee ?

Ik heb toen een zak superdensa aangeschaft


Heb ooit per ongeluk de Plant substrate gekocht, is ook iets goedkoper dan Superdensa maar ik was er niet blij mee, het bezit heel wat stof en is iets te grof qua korrel ook.
Heb er een uitgegraven Taxus op gezet vorig jaar, hij doet het wel maar deze in akadama/bims mengeling doen het wel beter moet ik zeggen, conclusie: je kunt beter de Superdensa kopen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: dennisfranx

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by DavidRoussel.

Zelf substraat samenstellen 7 jaren 3 maanden geleden #57977

  • Tom81
  • Tom81's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 752
  • Ontvangen bedankjes 139

DavidRoussel schreef :

dennisfranx schreef : gebruiken jullie dan de plantsubstraat of de superdensa wat is het verschil tussen die twee ?

Ik heb toen een zak superdensa aangeschaft


Heb ooit per ongeluk de Plant substrate gekocht, is ook iets goedkoper dan Superdensa maar ik was er niet blij mee, het bezit heel wat stof en is iets te grof qua korrel ook.
Heb er een uitgegraven Taxus op gezet vorig jaar, hij doet het wel maar deze in akadama/bims mengeling doen het wel beter moet ik zeggen, conclusie: je kunt beter de Superdensa kopen.

Ik heb exact hetzelfde. Beide soorten gekocht en plant substraat is grover en droogt sneller uit. Deze gebruik ik dan ook voor m'n Taxus die haat natte voeten en dat gat tot dusver prima.

Voor loofbomen gebruik ik meer een combinatie van FB, superdensa en velden plant substraat en cocopeat. Meer dan tevreden mee!

Groet,
Tom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Zelf substraat samenstellen 7 jaren 3 maanden geleden #57978

  • KobusKoops
  • KobusKoops's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 594
  • Ontvangen bedankjes 133
Zeven jullie het niet wat op maat? Zelf heb ik bij de grotere pot voor de acer de grove korrels onder in. De cotoneaster en vlinderstruik heb ik met wat kleinere korrels. Ik zag dat ze nu weer een nieuwe hebben , nog goedkoper. Plant Soil Moerings Ik weet niet hoe de structuur hier van is, kan het niet vinden. Maar ga toch eens kijken. Op jullie advies ga ik ook de superdensa proberen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren