Onderwerp:

Wat vinden jullie van deze haagbeuk? 10 jaren 8 maanden geleden #24355

  • Ivan
  • Ivan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1163
  • Ontvangen bedankjes 415
Je kan de nieuwe topscheut recht naar boven toe (los) bedraden. Niet teveel aan de basis heen en weer wringen bij het bedraden zodat ze niet loscheurt en verdroogt. Let goed op ingroeien van de draad want zo een topscheut kan heel snel fel dikker worden.
Doe dat bedraden na het afzagen, want anders heb je de scheut in de weg geplaatst. Begin te zagen zo een cm boven de takaanzet, eveneens om indrogen te voorkomen. Dat deel kan je later wegnemen als de toptak flink aan de groei is.
Laat op de toptak alle scheuten uitgroeien. Je zal verwonderd zijn te zien hoe snel hij dikker wordt. Kies later vrij laag op deze top een vooraangeplaatst takje als nieuwe top en buig de bestaande top naar achter, neem die weg als hij te dik wordt of snoei al vroeger in en gebruik hem als nieuwe achtertak als je daarvoor geen andere tak achteraan beschikbaar hebt.
je kan zo nodig dat proces nog eens herhalen, maar neem geen te grote afstanden zodat je boom niet onnatuurlijk hoog wordt. Dit alles kan niet nog dit jaar!
Je hebt niet gezegd hoe diep je de stam "begraven" hebt. Hou met dat deel rekening bij het vormen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wat vinden jullie van deze haagbeuk? 10 jaren 8 maanden geleden #24356

  • tschreurs
  • tschreurs's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 258
  • Ontvangen bedankjes 18
Oke merci! Dit helpt me zeker verder. Ik zal jullie op de hoogte houden van het proces. Deze week zal ik de boom zagen tot aan de scheut

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren