In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Help 5 jaren 2 maanden geleden #78858

  • MrBizon
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 29
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo mijn funkien thee/ carmona heeft het altijd goed gedaan. Heeft 1 keer luis gehad een halfjaar trug en nu sinds een week of 2 laten de bladeren los en is het boompje opeens nu wel erg kaal er groeien wel jonge nieuwe bladeren trug maar hij valt helemaal uit iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Help 5 jaren 2 maanden geleden #78859

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Heb jij hem in een ander potje gezet? Of stond de plant in deze aarde? Als jij de plant verpot hebt, heb je de oude kluit open gemaakt en alle wrotels toegang gegeven tot de nieuwe aarde? Zo niet, is er een kans dat de binnenkant van de kluit veel droger is dan de rest van de boom. Een oplossing daarvoor is om de boom een uurtje in een laag lauw water te zetten om de aarde zicht vol te laten trekken.

Is het mogelijk dat de boom een keer uigedroogd is geweest in het recente verleden? Dat kan ertoe leiden dat wortels afgestorven zijn. Als dat het geval is, moet je vooral NIET de boom in water zetten maar de grond, zoals op de foto, licht vochtig houden

Is dit de plek waar de boom altijd staat? Dan is het waarschijnlijk te donker voor de boom.

Tenslotte kan een kamer erg droog worden door de radiator.

Carmona is een lastige plant in ons klimaat, vrees ik.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: MrBizon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Help 5 jaren 2 maanden geleden #78860

  • MrBizon
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 29
  • Ontvangen bedankjes 0
Bedankt voor je snelle reactie Leather. Ik heb hem ongeveer een jaar trug verpot wortels goed los gemaakt van elkaar en heeft het altijd goed gedaan. Voor de foto had ik hem even op de tafel gezet hij staat normaal bij het raam heb de radiator bijna nooit aan en als hij aangaat haal ik hem daar weg staat niet op de tocht en nooit uitgedroogd geweest heb regelmatig de ramen open voor n paar uurtjes hier snap er ook niks van darom juist altijd gewoon normaal behandeld

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Help 5 jaren 2 maanden geleden #78861

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
dan kan ik je niet verder helpen. ik heb de specfieke soort nooit gehad, de rest wordt echt gokken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Help 5 jaren 2 maanden geleden #78883

  • Bijlles
  • Bijlles's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 329
  • Ontvangen bedankjes 76
Ik heb het zelfde gehad, 95% van het blad was uitgevallen. Dit kwam puur door droogte (was wat misgegaan tijdens mijn vakantie met bewatering). Toen ik hem weer juist verzorgde kwam al het blad weer terug. Boompje doet het gewoon weer prima.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren