Onderwerp:

Europese pottenbakkers 3 jaren 10 maanden geleden #86787

  • Diluca
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 793
  • Ontvangen bedankjes 295
Hey Marco,
neen hoor, maar ik ben nu op mijn werk, als ik straks thuis ben zal ik hem opmeten en eens bekijken voor hoeveel ik hem weg doe.
Is een pot die ik jaren geleden heb gemaakt, ik wil hem zelf eerst eens terug kritisch bekijken voor ik er een prijs op zet.
Vandaar dat ik nog niet had geantwoord op jouw vraag.
Vanavond laat ik je meer weten.
Groeten Luc.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marco buijsman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Europese pottenbakkers 3 jaren 10 maanden geleden #86795

  • Diluca
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 793
  • Ontvangen bedankjes 295
Beste Marco,
de pot is 32 x 22 en 8 cm hoog van de tafel tot de bovenkant van de pot.
Zoals ik al zei is het een pot die ik jaren geleden heb gemaakt, en er zijn naar mijn mening een aantal onvolkomenheden.
Zoals je kan zien op deze foto lopen de randen een beetje hol naar binnen, ik heb zo'n 2 potten gemaakt en had telkens hetzelfde probleem daarmee. Daarom heb ik ze ondertussen niet meer gemaakt. Maar met de ervaring die ik ondertussen heb nu, ga ik het misschien wel klaarkrijgen.
De bodem is ook een beetje te dik in vergelijking met de bodems die ik nu maak,, maar toen had ik nog geen kleiwals.
Als je niet valt over die onvolkomenheden mag je hem hebben voor een prijsje, €40.
Zie maar, groeten Luc.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Europese pottenbakkers 3 jaren 10 maanden geleden #86800

  • Diluca
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 793
  • Ontvangen bedankjes 295
En voor Klinten is hier een tussentijdse update.
Ze staan nog te drogen nu, maar voor die witte schaal heb je door jouw maten een andere verhouding van de pot.
Op de foto die je mij gestuurd hebt is de schaal als ze 50 cm is, maar 4 cm hoog.
Als ik hetzelfde karakter wil bewaren zou een schaal van 30 cm maar 2,5 cm hoog mogen zijn. En jij hebt 30 cm met een hoogte van 5 cm gevraagd.
Wat denk je, is dat nog iets wat kan voor jou? Ik vind het zelf wel een mooie schaal, maar het is toch iets heel anders zo.
Die andere blijft wel in de verhouding met deze maten.
Groeten Luc.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Europese pottenbakkers 3 jaren 10 maanden geleden #86801

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932

Diluca schreef : Beste Marco,
de pot is 32 x 22 en 8 cm hoog van de tafel tot de bovenkant van de pot.
Zoals ik al zei is het een pot die ik jaren geleden heb gemaakt, en er zijn naar mijn mening een aantal onvolkomenheden.
Zoals je kan zien op deze foto lopen de randen een beetje hol naar binnen, ik heb zo'n 2 potten gemaakt en had telkens hetzelfde probleem daarmee. Daarom heb ik ze ondertussen niet meer gemaakt. Maar met de ervaring die ik ondertussen heb nu, ga ik het misschien wel klaarkrijgen.
De bodem is ook een beetje te dik in vergelijking met de bodems die ik nu maak,, maar toen had ik nog geen kleiwals.
Als je niet valt over die onvolkomenheden mag je hem hebben voor een prijsje, €40.
Zie maar, groeten Luc.

Ach helaas, dat wordt erg krap. Hij zou toch zeker een cm om 10-11 diep moeten zijn,, en een paar cm breder en dieper..Ik zoek eigenlijk zoiets, er komt dan ook een Taxus in te staan met dezelfde vormgeving. Alleen is die nog lang niet zo ver, hij is vorig jaar net uitgegraven.. Stam van de mijne is zo'n 10 cm boven de nebari..

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Europese pottenbakkers 3 jaren 10 maanden geleden #86803

  • Diluca
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 793
  • Ontvangen bedankjes 295
Als het voor zo'n taxus is mag de schaal inderdaad wat geblokter zijn, wat mannelijker.
De schaal waar je naar vroeg is voor mij een voorlopige oefenschaal, zeker niets voor een boom die tentoonstellingswaardig is. Daar is hij niet goed genoeg voor.
De kwaliteit van de potten die ik nu maak ligt een stuk, hoger, en ik kan een schaal maken zoals op de foto. geef de maten door en dan maak ik wel eens iets.
Ik vind het zelf ook een mooie pot, goed om hem zelf in mijn collectie te hebben als je hem dan niet nodig hebt.
Groeten Luc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Europese pottenbakkers 3 jaren 10 maanden geleden #86804

  • Klinten
  • Klinten's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 82
  • Ontvangen bedankjes 18

Diluca schreef : En voor Klinten is hier een tussentijdse update.
Ze staan nog te drogen nu, maar voor die witte schaal heb je door jouw maten een andere verhouding van de pot.
Op de foto die je mij gestuurd hebt is de schaal als ze 50 cm is, maar 4 cm hoog.
Als ik hetzelfde karakter wil bewaren zou een schaal van 30 cm maar 2,5 cm hoog mogen zijn. En jij hebt 30 cm met een hoogte van 5 cm gevraagd.
Wat denk je, is dat nog iets wat kan voor jou? Ik vind het zelf wel een mooie schaal, maar het is toch iets heel anders zo.
Die andere blijft wel in de verhouding met deze maten.
Groeten Luc.


He Luc heel mooi! Zou toch de witte schaal iets lager willen als dat mogelijk is. Dat is een beetje de stijl die ik zoek. Vorm is heel mooi verder petje af.
Andere Ovale schaal vind ik perfect als je de kleur enigzins hetzelfde kan krijgen als die foto die ik stuurde zou helemaal perfect zijn.
Je maakt erg mooie potten ben heel benieuwd of het met de hoogte van de witte lukt en naar het eindresultaat!
Bedankt voor de moeite alvast in ieder geval

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Europese pottenbakkers 3 jaren 10 maanden geleden #86805

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
ik heb je kunstwerken eens bekeken Luc, prachtige potten maak je mijn complimenten.
zoals al aangegeven denk ik dat je er nog wel wat aan kunt verdienen met de verkoop ervan zo heb je het plezier van het maken van potten en een extraatje :)
ik vergeet steeds de maten door te geven voor wat ik zoek dus hierbij dan alsnog maar even doen.
lxbxh : 35 x 25 x 6

dit is plus minus komt natuurlijk niet op de cm nauwkeurig aan.
kwa glazuur vind ik erg lastig om te kiezen ik dacht aan iets van een turquoise kleur dus hoor ik graag jouw mening ook :)
als je denkt dat je iets creatiefs in de vorm van een slab/schaal beter zal staan dan mag dat van mij ook
het is voor deze ficus:

ik ben wat laat met reageren en het heeft allemaal ook geen haast hoor uiteraard hoeft het ook niet voor niks dus hoor ik tegen de tijd wel wat je er voor wilt hebben!

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Europese pottenbakkers 3 jaren 10 maanden geleden #86806

  • Diluca
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 793
  • Ontvangen bedankjes 295

Klinten schreef :

Diluca schreef : En voor Klinten is hier een tussentijdse update.
Ze staan nog te drogen nu, maar voor die witte schaal heb je door jouw maten een andere verhouding van de pot.
Op de foto die je mij gestuurd hebt is de schaal als ze 50 cm is, maar 4 cm hoog.
Als ik hetzelfde karakter wil bewaren zou een schaal van 30 cm maar 2,5 cm hoog mogen zijn. En jij hebt 30 cm met een hoogte van 5 cm gevraagd.
Wat denk je, is dat nog iets wat kan voor jou? Ik vind het zelf wel een mooie schaal, maar het is toch iets heel anders zo.
Die andere blijft wel in de verhouding met deze maten.
Groeten Luc.


He Luc heel mooi! Zou toch de witte schaal iets lager willen als dat mogelijk is. Dat is een beetje de stijl die ik zoek. Vorm is heel mooi verder petje af.
Andere Ovale schaal vind ik perfect als je de kleur enigzins hetzelfde kan krijgen als die foto die ik stuurde zou helemaal perfect zijn.
Je maakt erg mooie potten ben heel benieuwd of het met de hoogte van de witte lukt en naar het eindresultaat!
Bedankt voor de moeite alvast in ieder geval

Wel ja,, het karakter van die witte schaal verandert helemaal met de hoogte hè.
Ik zal zelf mijn goesting eens doen om dat op te vangen en ze toch elegant te houden. Hoe hoog moet ze minimum zijn dan? als het lager mag dan 5 cm.
Groeten Luc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Europese pottenbakkers 3 jaren 10 maanden geleden #86807

  • Diluca
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 793
  • Ontvangen bedankjes 295

dennisfranx schreef : ik heb je kunstwerken eens bekeken Luc, prachtige potten maak je mijn complimenten.
zoals al aangegeven denk ik dat je er nog wel wat aan kunt verdienen met de verkoop ervan zo heb je het plezier van het maken van potten en een extraatje :)
ik vergeet steeds de maten door te geven voor wat ik zoek dus hierbij dan alsnog maar even doen.
lxbxh : 35 x 25 x 6

dit is plus minus komt natuurlijk niet op de cm nauwkeurig aan.
kwa glazuur vind ik erg lastig om te kiezen ik dacht aan iets van een turquoise kleur dus hoor ik graag jouw mening ook :)
als je denkt dat je iets creatiefs in de vorm van een slab/schaal beter zal staan dan mag dat van mij ook
het is voor deze ficus:

ik ben wat laat met reageren en het heeft allemaal ook geen haast hoor uiteraard hoeft het ook niet voor niks dus hoor ik tegen de tijd wel wat je er voor wilt hebben!

Hey Dennis,
bedankt voor het compliment.
Als je maten van een pot opgeeft ga ik ervan uit dat je de hoogte opgeeft van de tafel tot de bovenkant van de pot? Inclusief de voetjes dus.
Wil je ovaal of rechthoekig? Mij lijkt ovaal te kunnen voor deze boom, of rechthoekig met afgeronde hoeken.
Strak rechthoekig zou ik niet doen met deze boom.
Groeten Luc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Europese pottenbakkers 3 jaren 9 maanden geleden #86808

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939

Diluca schreef :

dennisfranx schreef : ik heb je kunstwerken eens bekeken Luc, prachtige potten maak je mijn complimenten.
zoals al aangegeven denk ik dat je er nog wel wat aan kunt verdienen met de verkoop ervan zo heb je het plezier van het maken van potten en een extraatje :)
ik vergeet steeds de maten door te geven voor wat ik zoek dus hierbij dan alsnog maar even doen.
lxbxh : 35 x 25 x 6

dit is plus minus komt natuurlijk niet op de cm nauwkeurig aan.
kwa glazuur vind ik erg lastig om te kiezen ik dacht aan iets van een turquoise kleur dus hoor ik graag jouw mening ook :)
als je denkt dat je iets creatiefs in de vorm van een slab/schaal beter zal staan dan mag dat van mij ook
het is voor deze ficus:

ik ben wat laat met reageren en het heeft allemaal ook geen haast hoor uiteraard hoeft het ook niet voor niks dus hoor ik tegen de tijd wel wat je er voor wilt hebben!

Hey Dennis,
bedankt voor het compliment.
Als je maten van een pot opgeeft ga ik ervan uit dat je de hoogte opgeeft van de tafel tot de bovenkant van de pot? Inclusief de voetjes dus.
Wil je ovaal of rechthoekig? Mij lijkt ovaal te kunnen voor deze boom, of rechthoekig met afgeronde hoeken.
Strak rechthoekig zou ik niet doen met deze boom.
Groeten Luc.


klopt kwa maatvoering zijn dat de uitwendige maten Luc, ficus hoeft niet zo een diepe pot dus inwendig mag hij best maar 4 cm hoog zijn oid.
ovaal kan inderdaad ook prima dat is wel goed! ik zou zeggen leef je uit ik ben benieuwd :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren